BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Det låter ju helt vansinnigt med bara små lurar efter två! Och otäckt med så mycket grönt snor. Hur gick det med telefontiden, får du träffa någon?
Det låter ju helt vansinnigt med bara små lurar efter två! Och otäckt med så mycket grönt snor. Hur gick det med telefontiden, får du träffa någon?
Jaha vi kan ju gissa hur det gick hos läkaren idag:( det är tydligen heeelt normalt att de är såhär täppt, inget att göra åt och bara att fortsätta med nässprayen och sugen, tack och hej! Det togs en CRP iaf men den var under 5 så..
Blir så trött.. vaken sen strax före 2 inatt igen, hon spyr grönblandat slem och låter som en gris:( hade väl känts bättre om jag åtminstone kunde se något slut på det men när det redan hållit på över 8 veckor känns det ju tröstlöst :(
Men lilla gumman då .
Kan ni försöka ändra dygnsrytmen då? Gå upp där vid två och vara vakna några timmar, försöka suga ut allt snor igen och sen ta ett andra sovpass? Eller fungerar inte det med resten av familjens behov?
När Linnea har varit täppt har jag tyckt att det verkar förvärras successivt av att ligga ner och att det bättrar sig igen när hon får vara vaken och sitta upp ett tag. Men hon har ju aldrig varit sådär dålig förstås.
Hur är det egentligen med vaccinationen, är det feber de inte ska ha när de får sprutorna? Eller är det att de inte ska vara snuvig? Tänkte, ska jag vänta tills hon inte är snuvig längre kan jag ju få vänta länge:/
De ska inte ha feber sa vår BVC sjuksköterska idag. Förkylning var ok, Isak har hosta och misstänkt ögoninfektion men fick sprutor idag. Angående din dotter, kan du inte pröva "vanligt" nässpray?
Lilleman har också fått sina sprutor idag. Fy vad ledsen han blev. Sen har han varit gnällig. 64 cm och ca 6300 gram. Jag har som tur är alvedon hemma om det blir krångel och feber i kväll eller natt.
Här har vi nu en febrig och jätteledsen kille som inte går att trösta
Bosse fick sprutorna för 2v sedan. Han fick dom typ kl 15, sov i princip hela kvällen, sov som vanligt på natten, litelite grinig dagen efter o sen lite feber (39 grader) kvällen efter vaccin. Visst var han lite gnällig men absolut inte otröstlig, så länge jag bar han eller gav honom uppmärksamhet var han nöjd! Vaccinen är hursom helt klart värd besväret, och alla reagerar olika.
Tröttheten alltså! JAG ORKAR INTE MER!
"Det är ju därför det kallas snorungar höhö" sa läkaren igår. Jävla lustigkurre, en rejäl spark i skrevet ska du ha!
Usch ni har det inte lätt. En kompis berättade när hennes ena barn var liten bebis och täppt så de inte kunde sova, så hade hon bebisen i bärsele och bäddade upp i soffan så hon kunde halvt ligga och sova med bebisen på magen. Men att bebis fortfarande var ganska upprätt och fick luft