Inlägg från: septemberbarn08 |Visa alla inlägg
  • septemberbarn08

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Phew, nu var vaccinationen bortgjord! Det var bara en sköterska där idag så tyvärr blev det två stick istället för bägge samtidigt:( har nog aldrig haft så dåligt samvete tror jag, helt fruktansvärt! Hon som var så glad imorse och nu skrek hon mer än någonsin! Har köpt alvedon men hoppas på att det går bra ikväll när jag nu är själv med tre barn och är så trött redan!

Vikten landade på 5820g och längden 60cm. Går uppåt:) får tyvärr pikar väldigt ofta om att hon ser sååå stor ut och att jag ammar för ofta.. försöker att inte bry mig eftersom jag vet att man egentligen inte KAN amma för ofta och hon ligger ju på mittenkurvan..

• septemberbarn08

Vi har, hör och häpna, sovit rätt bra inatt! Kvällen igår gick utan problem och hon var inte ett dugg grinig efter sprutorna. Och inatt har hon sluppit nästäppan så vi har fått sova ganska bra!

Värre är det med min mage som tydligen bestämt sig för att ge upp nu:( det har ju varit så bra ganska länge sen Selina föddes men nu är det var och varannan dag som jag mår illa, har ont och är orolig i magen. Tycker det blir värre och värre också.. och det gör ju inte susen för humöret direkt. Märker att minsta lilla stress just nu gör det mycket värre och hur undviker man stress HELT med tre barn och ett hus? Och så grubblar jag på hur det ska gå när jag börjar jobba igen, jag som har ett så stressigt jobb och är själv med att få i ordning och lämna barnen varje morgon:(

Ja det är deppigt idag! :(

• septemberbarn08
    snö 81 skrev 2015-06-25 14:26:26 följande:

Det jag tycker är skönt denna gång är att vi gör detta tillsammans, jag och min man. Vi bryr oss lika mycket om varandra som om bebisen. För mig gör det hela bebistiden mycket lättare. Det är vanligt att man helt går in i bebisbubblan och allt som har betydelse är bebisen. Det jag lärde mig förra gången är att om man inte vårdar relationen så finns det, om man har otur, inget kvar av den sen när bebisen blir lite större.

Här lever jag verkligen i bebisbubblan och tid för sambon finns det sällan. När de andra två var små mådde jag hemskt dåligt om vi inte fick tid för varandra men den här gången är det liksom mer okey. Vi har inte haft sex på ett halvår nu, det kan gå flera dagar innan vi ens ger varandra en puss och jag går och lägger mig vid 8 så någon filmkväll är bara att glömma. Men det känns helt okey faktiskt. Vi har varit tillsammans i snart 9år och gått igenom rätt mycket så att det är såhär en kort period är inte hela världen:) vi vet vart vi har varandra ändå och det viktigaste är att vi talar om att vi älskar varandra:)
  • septemberbarn08
    tovemaja skrev 2015-06-26 08:13:45 följande:

Yes, natten var mycket bättre! Är en ny människa idag! Och ja, set stämmer att jag är en vecka hos mina föräldrar...

Hur ni med fler barn orkar är för mig en gåta!

Det är ingen skillnad för mig, redan med första barnet kunde jag inte sova på dagen trots att vi varit vaken på natten:) det som är jobbigare nu är väl att hur trött jag än är och gärna skulle vilja sitta i soffan hela dagen så MÅSTE det fixas mat till de andra två. Och så är det väl tålamodet som måste räcka..
  • septemberbarn08
    Lavish skrev 2015-06-26 09:00:54 följande:

Idag kommer inte att bli en bra dag. Igår fick jag hämta sonen från förskolan för att han fått feber och idag är han förkyld. Och jag med, har grym huvudvärk och ont i halsen. 

Sonen har tyvärr inte riktigt fattat det här med att man ska vara trött och vilja vila när man är sjuk, utan han har samma höga aktivitetsnivå och blir lika frustrerad över att inget spännande händer som vanligt, men nu även extra deluxe gnällig och har iaf nu vid fyra ännu inte fattat att det inte är mitt fel att han är sjuk utan tycker absolut att jag ska hållas ansvarig för allt som känns jobbigt. 

Bara att hoppas att jag kommer orka vara snäll mot båda barnen hela dagen när jag själv inte alls mår bra. 

Det brukar ju tyvärr vara så med de små, att de är pigg fast de inte är det:P fattar inte hur de orkar, en annan skulle ju vara halvdöd om man hade 39 graders feber men barnen härjar runt ändå;)

Hoppas det går bra för dig idag, krya på er!
  • septemberbarn08
    snö 81 skrev 2015-06-27 07:17:22 följande:

Ekorrhjulet går på kan man väl säga. Hur trött jag är måste jag finnas där och vara mamma även för min stora tjej, och så mannens två pojkar. Vissa dagar kanske humöret och tålamodet är lite sämre än annars :)

Vissa dagar bara? ;) jag tycker mitt tålamod är dåligt typ jämt just nu. Känns som att jag inte gör annat än skälla på våra äldre barn.. de är förvisso i nån extra trotsig period nu så det kanske är befogat! Volymen är uppe i taket, det springs in och ut och smälls i ytterdörren sjutusen gånger per dag, allt man KAN söla ut SKA sölas ut, varenda legobit ska spridas ut över hela huset, vartenda klädplagg ska kastas ut.. vi är osams varje kväll för att det tydligen är absolut nödvändigt att skrika och sjunga så fort lillasyster somnat:( ja jisses!
  • septemberbarn08
    LillLouise84 skrev 2015-06-28 07:21:55 följande:

Jag känner mig som ett åskmoln mest hela tiden. Dottern är två år och har energi till tusen, klättrar, springer, river och skriker. Jag känner att jag gapar och skriker åt henne mest hela tiden. Men tålamodet räcker liksom inte när hon för tredje gången samma dag river ut alla sina och lillebrors kläder på golvet, spolar och häller vatten över hela golvet i både kök och badrum. Medans jag tar reda på en katastrof så fixar hon två nya.

Exakt så är det! Städar man i rum 1 hinner de riva ut i rum 2-10. Never ending story!

Min dotter är verkligen i någon söl-period nu. Jag har hört att mellan 12-20årsåldern så växer hjärnan och därför kan man ha lätt att bli klumpig och tappa grejer.. måste gälla samma för henne nu! Vet inte huuur ofta hon spiller dricka/yoghurt/mat överallt. Och så släpper hon allt precis framför sig och vägrar plocka bort. Ytterkläderna slänger hon av sig direkt innanför dörren och sen får det ligga där. Kläderna hon använt under dagen slänger hon av sig på golvet utanför källartrappsdörren istället för att öppnas och slänga ner det i trappen. Kan inte minnas att sonen varit på det här viset nån gång.

Hon är världens goaste lilla tjej men jag blir fan gråhårig på henne! Igår pratade och sjöng hon till klockan var över 23 :/ gaaah!
  • septemberbarn08
    Lavish skrev 2015-06-28 08:05:22 följande:

Haha här har sonen "lyckligtvis" upptäckt varför vår hålslagare har varit så slö och dålig. Tydligen ska man tömma dem på de små papperscirklarna som slås ut. Dom fanns i ett fack under. Numera finns de i miljarder över alla golv i lägenheten. 

Ååh jippi! Får mig att minnas när dottern fick en leksaksdammsugare med frigolitkulor i. Vem kom på en sån urbota dum leksak? Hon hällde naturligtvis ut alla kulor, som sedan blev statiska och fastnade ÖVERALLT, på väggar, tak, gardiner och möbler. Gick inte dammsuga upp heller för de flög iväg när man kom nära med dammsugaren. Fy fan säger jag bara! ;)

Eller när sonen rev sönder alla 100 skumtvättlappar i en ny förpackning, i mikroskopiska bitar. Eller när han hällde ut och kastade runt en förpackning med 200 tops (dessa två incidenter inträffade med en dags mellanrum)! Ja, ni med första barnet blir väl ihjälskrämda nu, haha:)
  • septemberbarn08
    Trollunge85 skrev 2015-06-29 09:21:53 följande:

Idag är bara en dålig dag utan att det egentligen finns något särskilt som gör dagen dålig. Men sen jag vaknade och såg att dagen blir mulen och regnig och konstaterade att det är ännu en dag att ta hand om H och ännu en dag då jag inte kommer få städat och fixat med alla småprojekt jag tänkt göra när jag är föräldraledig så kändes allt bara så hopplöst. Jag älskar verkligen min lille kille men idag blir ändå en sån dag då jag räknar ner tills mannen kommer hem och sen kommer jag vara bitter för att det jag vill få gjort ändå inte blir gjort och att om mannen tar H så kan han inte göra det jag vill ha hjälp med från hans sida och om han inte tar H så blir det som att jag alltid tar hand om H och får ingen tid till annat. Hoppas jag får lite sömn idag under dagen och att det hjälper för det är inget roligt att känna att allt är trist.

Har också en sån dag idag! Igår sken solen och vi tog en promenad hela familjen och satte oss på konditoriet och fikade, riktigt mysigt. Idag är det istället mulet och regn, vi har inget roligt planerat och det ser allmänt hemskt ut här hemma. Har hunnit rensa bland Selinas kläder och plockat fram lite nytt, annars har jag inte hunnit något alls och det är grejer överallt. Selina har somnat i min famn så jag kan inte göra annat än sitta här i soffan och titta på allt elände och känna mig stressad:(

Sitter och drömmer om en ny vagn medan jag är uttråkad! Jag vill, vill, vill ha en till ny vagn! Smått frustrerande att vara vagnberoende, ha en splitterny vagn här hemma och så vill ungen inte ens åka vagn:(
  • septemberbarn08

Nu ska ni få höra..

Selina sov 2,5 timmar(!!) på förmiddagen i babysittern! Wow liksom! Jag hann både dammsuga, plocka undan, rensa byrån i hallen OCH städa en hel del i källaren.

Plötsligt händer det!

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?