Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Misty W skrev 2015-02-06 21:22:51 följande:

Med dottern gick jag upp ca 16kg, men dom satt bara på magen, va 20år, spela min sista innebandymatch (högsta serien i Sthlm) i 7månaden ch hade mina jeans i strl 26 el.27 sista gången på en fest 4dagar innan dottern kom nästan 20dagar över tiden...

Men tyvärr ville inte min kropp vara lika generös med sonen utan då slutade jag på 97kg & kunde knappt ha sambons slapp jeans.

Denna gången har jag visserligen gått upp 20kg, lite på rumoa ovh lår, men est på mage & rygga... Ska bli så jävla gött att köra igång med träningen när kroppen är redo!

Jag gick upp ca 25 kg med dottern. Fick kämpa som tusan för att gå bort kilona. Eller egentligen var det motivationen att få bort dom som jag fick kämpa med :)

Nu har jag hittills gått upp 13-14 kg så det finns ju viss risk att jag stannar på ungefär samma. Men denna gång känner jag mig redan motiverad att sätta igång med träning. Kollar på träningskläder typ hela tiden och är jättesugen att köpa nya när jag ska sätta igång.
  • snö 81
    tovemaja skrev 2015-02-07 10:00:24 följande:

så jäkla gött att få sova ut idag! Sov 9 timmar!!! Med de obligatoriska kisspauserna såklart!

Vägde mig eftersom jag gick in i ny vecka i fredags och den står på +16kg, ungefär samma som sista månaden alltså. Ang. kläder, HUR är ni byggda ni som kan ha era vanliga kläder? Jag kan ju inte ens ha mammabyxorna längre utan får nöja mig med tights och klänning. Fattar inte hur det är möjligt att ha sina vanliga kläder i tredje semestern? Och min mage är inte ens så stor utan ligger under mittenkurvan?
    Idag, lugn dag och sedan in och fika med kompisar. Mysigt!

Bifogar en magbild nu från v. 37.

Jag kan inte heller ha mammabyxor - dom verkar inte vara sydda för gravida kvinnor ;)
  • snö 81
    tovemaja skrev 2015-02-07 11:38:24 följande:
    hahahah, neej... inte efter vecka 25 i alla fall :)
    Precis! Även om byxorna i sig är lagom storlek så är mudden för magen liten och tajt.

Jag går omkring i typ T-shirtklänning från hm's vanliga basicavdelning och gravidleggings. Har tre klänningar som jag varvar mellan. Kommer fortsätta med dom efter förlossningen också ;)
  • snö 81
    Trollunge85 skrev 2015-02-07 18:44:32 följande:

Mammaleggings är en bra uppfinning. smile5.gif Vet inte vad jag gjort om jag inte haft dem. Gått till jobbet i mina mammapyjamasbyxor från hm kanske smile1.gif Köpte dem en storlek för stora för de kändes lite tajta i rätt storlek (köpte dem kring jul). De kommer jag troligen aldrig växa ur som med gravidjeansen. smile5.gif

Jag har ett par vanliga mönstrade leggings från innan graviditeten som jag klippt av resåren i och då funkar dom faktist. Hasar lite, men inte mer än att det ändå går... Men dom är ju körda för framtida bruk då tyvärr.
  • snö 81
    SvanE skrev 2015-02-08 04:08:52 följande:

Fick till slut åka in till förlossningen när sammandragningarna inte gav med sig.

Får dropp och de gav bricanyl till slut och vilken befrielse! Det stannade av och Illamåendet gav med sig efter det också så nu blir vi kvar till ronden imorgon. Livmodertappen var påverkad men var inte öppen något iaf! Tummen ner för magsjuka iallafall :P

Usch då!! Magsjuka kan ju faktiskt ha den effekten på en graviditet, att det sätter igång typ. Skönt att det släppte!
  • snö 81
    JhjärtaK skrev 2015-02-08 08:48:57 följande:
    Känner med dig! Min räddning blev Omeprazol, jag är så tacksam för att jag fick tipset här i tråden! Ingen halsbränna alls längre, det är ett mirakel! smile1.gif
    Jag har också blivit räddad av Omeprazol, klarar mig inte utan. Men då började jag fundera, hur länge kan man äta det? Jag har käkat det oavbrutet i 6 veckor och jag kan inte sluta :-/
  • snö 81
    JhjärtaK skrev 2015-02-08 13:38:19 följande:
    Enligt min bm så kan man äta det hur länge som helst typ. Det enda man skall tänka på är att trappa ner sen när man slutar så att kroppen inte börjar överproducera magsyra. Så äter man en om dagen så går man ner till en varannan dag och sen en var tredje dag och sen kan man nog sluta helt.
    Ok, det var ju jättebra att veta att man måste trappa ner. Det ska jag komma ihåg till efter förlossningen för så hoppas jag slippa skiten ;)
  • snö 81
    Kpax skrev 2015-02-08 11:28:40 följande:

Mitt humör har verkligen försämrats senaste två veckorna. Jag stör mig på allt och alla, skitjobbigt både för mig och sambon.

I morse blev jag irriterad på Nyhetsmorgon tre gånger, och stängde till slut av skiten.

1. Texten "Timo Räisänen bröt ihop efter möte med sexslav", sluta fokusera på en svensk kändis känslomässiga reaktion, lyft frågan istället!

2. Skvallrig rapport från melodifestivalens efterfest.

3. Två Wahlgren-kids lagar mat i direktsändning, en av dem låter vansinnigt dryg, den andra är tyst.

Det där är saker jag normalt skiter fullständigt i. Jävla hormoner och jävla extravikt. Jag vill att våran fina bebis ska komma NU! >:(

36+2 idag.

Haha, du är ju helt underbar!

Mitt humör har också blivit sämre senaste veckan. Förklarade för mannen att det känns som att mina hormoner löper gatlopp inne i kroppen och det är verkligen jättejobbigt med allt just nu. Andra människor tål jag knappt att titta på :)
  • snö 81
    Misty W skrev 2015-02-08 14:22:51 följande:
    Vilken fin mage! Jag tänkte lägga in en på tisdag när jag är i 35+0 & sen min sista den 9 eller 10/3 då är jag i 38+6 eller 39+0. Beroende på när dom vill ha in mig på morgonen för snittet :)

Av dom få magar som hamnat här så känns det som vi har lite lika magar, och väldigt runda.
    Ja, dom är nog rätt lika :)

Min man tycker det ser ut som att jag har gömt en basketboll under tröjan, och jag måste nog hålla med. Den ser jäkligt rolig ut framifrån med kläder på. Väldigt rund, står rakt ut framåt och väldigt högt upp ;)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?