Inlägg från: snö 81 |Visa alla inlägg
  • snö 81

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

JhjärtaK skrev 2015-02-03 15:53:12 följande:

Någon mer än jag som känner sig svullen och tung i underlivet?

Jag är jättesvullen och känslig där nere.

Försökte ha sex här om dagen, men det var ingen hit. Det sved son tusan efteråt.

Min BM gjorde en snabb gynkoll igår eftersom det kan bero på svampinfektion. Dock såg allt normalt ut, bara det att jag är lika gravid där som på alla andra ställen ;)

Men öm och tyngd kunde man tydligen känna om man har fått åderbråck i underlivet.
  • snö 81
    laila88 skrev 2015-02-03 17:00:18 följande:

Oj vad man inte hinner hänga med här :) Har flyttat in i min nya lägenhet och flytta så här gravid var verkligen ingen hit. Kan inte bara kika på så jag har lyft och kånkat lådor och städat och klättrat och haft mig. Vilket resulterat i massor med förvärkar och sammandragningar och övrigt ont. Men nu är det bara upp-packning som ligger och trycker på mitt samvete :)

Har skruvat ihop spjälsäng nu också :) 

Helgen som var hade mina fantastiska vänner ordnat en överrasknings babyshower åt mig :D Aldrig blivit så överraskad någonsin, ingen har sagt något utan planerna var att jag skulle ta sonen och åka till en kompis i en stad 13 mil här i från för att bara umgås och ha trevligt.
    Väl framme så åt vi lunch på stan sedan skulle hon "hem och mata hunden". Inte ens då jag såg marschaller utanför huset och kände lukten av popcorn nere i hallen anade jag något ;D
    Såg heller inte alla ballonger och skylten "välkommen till Lailas babyshower" i öppningen till vardagsrummet då jag bara gick å kikade åt andra hållet i hallen där uppe medans jag gick. Men väl inne i vardagsrummet hoppar alla fram inklusive min son som hade fått veta det i smyg :D Och min bästa vän som bor 120 mil bort hade kommit hit bara för det :D Som dom hade planerat ihop det.

Blev alldeles varm i hjärtat. Lekar, massa gott fika, tipsrunda och fiskedamm och hela köret :D Till och med en sån där blöjtårta som man sett om i tv ;D
    Riktigt uppskattat kan jag lova :)

Åh vad fint gjort! Såå glad jag hade blivit om jag fått en sån överraskning av mina vänner!!
  • snö 81
    Kpax skrev 2015-02-03 18:23:58 följande:
    Fina tyger! Hur ska du göra med kanten? Det finns ju en massa olika sätt. När jag satt och kollade byxbeskrivningar igår önskade jag att jag hade en overlock att sy på. Tänk vad smidigt.
    Ja, jag önskar att jag hade haft en overlockmaskin. Jag har iaf hittat ett mönster på en filt som man syr ihop räta mot räta och sedan vänder och syr ihop för hand. Efter det syr man en kantsöm runt hela, ungefär 3-4 cm in på filten. Den sömmen hette tydligen fuskoverlock och mamma hade den sömmen på sin maskin så jag överlåter till henne att fixa finishen tänkte jag ;)
  • snö 81
    Villhaenbebbe skrev 2015-02-03 18:40:21 följande:
    Jag!! Jätte obehagligt, känner inte igen den när jag kollar heller haha.. Den brukar vara ganska fin tycker jag själv men nu är den svullen och inte alls fräsch...

Har känt när jag torkar mig att det inte känns som det brukar, känns liksom svullet..
    Nej, det är inte mycket som känns som det brukar där nere. Det är svullet, svettigt, kladdigt och luktar annorlunda :)
  • snö 81
    Misty W skrev 2015-02-03 19:13:52 följande:
    Det blir så för oss nu. Tydligen har amerikanarna och Chrysler inte kommit på eller för att undvika stämmning inte gjort det möjligt att. Koppla ur airbagen. Så vi får hålla oss borta från ensamkörning.
    På min bil går det, men man måste byta ut hela bältesannordningen och massa annat så det skulle kosta typ 6000:-, känns inte värt det. Vi har ju en stor bil också och där kopplar man ur med nyckeln.
  • snö 81
    Villhaenbebbe skrev 2015-02-03 19:25:56 följande:
    Ja det är verkligen märkligt hur kroppen och allt förändras.. Min gravida kollega kallade det så fint för fläskfitta hahah!!

Ja vi gav oss på ett försök att ha sex.. Alltså herregud vilket projekt! Tuttarna läkte, fiffi sved och bebis sparkade.. Jag ville mest att det skulle vara över haha.. Sambon sa dock efteråt att nu kanske vi får vänta tills efter han är ute, så får vi tillfredsställa varandra på annat sätt så länge haha.

Jag fick väldigt mycket sd efteråt också, så det var ganska ovärt. Det här med gravidkåtheten passar verkligen inte på mig!
    Haha, fläskfitta passar perfekt :)

Nej, sex som vanligt är helt ovärt. Vi testade lite här om dagen, men jag fick springa iväg och kyla ner fiffin med kallvatten för det sved som satan. Magen är i vägen hur man än gör och bebisen som sparkar och sammandragningar känner jag igen.

Jag kan dessutom vara helt galet kåt på natten i drömmarna, men vaken tid är jag som en kall fisk ;)
  • snö 81
    Misty W skrev 2015-02-03 20:04:24 följande:
    Ja det är sjuka pengar, men jag hade Gärna haft honom framme hos mig eftersom man typ kan gå omkring i en Chrysler Grand Voyager så jag kan helt omöjligt nå honom om jag så skulle vilja. Men borde inte behöva åka så långt mes honom om jag nu måste ta bilen.
    Jag kommer förmodligen inte köra min bil så ofta och framförallt inte långt - på sin höjd in till stan. Så det känns därför inte värt det. Men hade det varit vår ordinarie bil hade vi absolut fixat det.
  • snö 81
    Tussludd skrev 2015-02-03 20:33:42 följande:

Åh vad jag älskar den här tråden! Nästan oavsett vad man går och funderar på så är det någon av er andra som känner/har det likadant. Det är oerhört trösterikt ibland! :) Vi försökte också oss på sex i helgen. Var iväg på myshelg för att fira vår bröllopsdag... Men det blev bara pannkaka av alltihop, ett tag kändes det lite deppigt att vi inte kommer kunna få till det något mera på länge, men det känns lite bättre att höra att vi är i gott sällskap! ????

Ja, visst är det underbart med denna tråd?!!

Jag har deppat över det extremt förändrade sexlivet i många veckor, men jag börjar förlika mig med att det är som det är. Mannen har inga problem med att jag är gravid eller så, men jag däremot verkar ha massa problem. Jag kan tänka på sex och tro att jag vill, men så fort vi försöker är jag helt avstängd och inget funkar :(

Jag hoppas i alla fall att vi kommer på banan snabbt efter förlossningen.
  • snö 81
    Mimipig skrev 2015-02-04 08:46:31 följande:

Ang kisseriet: det kommer väldigt små mängder nu för tiden, även om jag är extremt nödig innan. Någon annan som fått så?

Jag brukar hålla under magen och "lyfta upp" den lite. Annars kommer det typ inte ut nåt alls.
  • snö 81
    LillLouise84 skrev 2015-02-04 10:09:35 följande:
    Ju större magen blir desto svårare blir det att tömma blåsan ordentligt. Förra graviditeten läste jag att man ska böja sig framåt och sätta händerna i golvet för att klämma ut det sista kisset.
    Hur f-n ska man kunna böja sig framåt och nå golvet??? :)

Jag kör på med mitt knep som ändå funkar helt ok - lyfta upp magen lite och kissa.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?