septemberbarn08 skrev 2015-02-06 10:56:11 följande:
Känner igen magproblemen ni nämner.. fast mitt beror ju inte på graviditeten i sig utan på min IBS och det var ju pga det jag blev sjukskriven.
Det finns dåligt med mediciner mot orolig mage och diarré när man är gravid tyvärr.. har ni inte testat Inolaxol kanske det kan vara en idé? Finns receptfritt och är bara lokalverkande i tarmen så det tas inte upp av kroppen och är därför inte farligt under graviditeten:) låter som ett laxeringsmedel och används ofta mot förstoppning men funkar även mot det motsatta. Smakar inte godis direkt men det är min räddning för att jag öht ska kunna ta mig igenom dagarna, även om jag fortfarande har problem. Finns både som pulver och granulat:)
Kan komma med en glad (och väldigt fånig) nyhet idag också! Som jag nämnt tidigare har jag aldrig lärt mig virka, aldrig ens testat. Skam den som ger sig, efter mycket googlande och tittande på youtube är jag nu på god väg att kanske eventuellt få till en mjukisuggla till bebis! Inte illa pinkat för att ha noll tålamod;) så nu har jag det jag roar mig med på dagarna och det känns lite lättare:)
Jag fick några påsar av en kollega som är på recept egentligen, men efter koll på läkare så var dom helt ok att ta som gravid. Forlax hette dom och verkar också lokalt i tarmen och ska hjälpa till att det kommer ut lättare så att säga... :)
Oj, vad duktig du är som lär dig virka genom Youtube :)
Jag har också grymt dåligt tålamod, men efter många svordomar så fick jag tillslut till filten som jag köpte tyg till här om dagen. Det enda som fattas nu är kantsöm. Sen så kom jag på att eftersom jag fick lite tyg över så ska ja sy några kräklappar också, men baksida av Ikeas frottélappar. Får väl se om dom också lyckas :)