Inlägg från: JhjärtaK |Visa alla inlägg
  • JhjärtaK

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Spännande Lavish!

• JhjärtaK
    ebe91 skrev 2015-03-04 11:49:13 följande:

Alltså detdär med blodgrupperingspapper, undra om min bm missat det eller om det inte är rutin i mitt landsting? Sen verkar det ju som att alla får lämna urinprov när ni är hos bm, har fått göra det en gång o det var i v 20 eller 25? Har hon missat det också? Eller har det funnits orsak till att ni fått lämna urinprov?

Lämna urinprov för att kolla med en sticka bör man göra rätt många gånger. Jag gör det minst en gång i månaden men även oftare.
  • JhjärtaK
    Skumbollen skrev 2015-03-04 12:47:06 följande:

Här var det också sammanfattning på schemat idag, tog oss en halvtimme ungefär, min bm var sjuk så det tog väl lite extra tid eftersom Denna tjej inte kände mig/oss sen innan.

Skrattade när jag ställde mig på vågen. Plus 5 kg sen inskrivning. Den landande på 88 kg för övrigt. Jag är verkligen ingen smalis annars och har sämst karaktär när det gäller viktminskning så att jag lyckats banta bort de förra gravidkilona med En ny graviditet är ju bara komiskt. Det är ju också tydligt vilka kalorier som är min last... Alkohol, ostar, charkuterier och allt annat gott som vi kanske annars unnar oss men som jag fått avstå under denna tiden, haha :)

Nu längtar jag efter iskall champagne, eller ett glas rosé i vårsolen. En av målbilderna :)

Haha, perfekta laster att ha som gravid om man vill undvika att gå upp i vikt

Jag har vin, ostar och glass som primära laster och två försvann ju vid plusset men ändå så stod vågen på +18 kg sedan inskrivningen men är inte ett dugg förvånad då jag gick upp 21 kg med dottern och då var hon ju ensam i livmodern

Ååååh, kyld champagne eller ett riktigt stort glas rosé, dreggel!!! bara några veckor kvar sen är det fritt fram! Whoho!
  • JhjärtaK
    Skumbollen skrev 2015-03-04 13:03:36 följande:

14 dagar kvar nu! php0O1ciV03283.jpg

Superfin mage och ingen dubbelhaka har du fått heller din jäkel
  • JhjärtaK
    Skumbollen skrev 2015-03-05 15:27:57 följande:

Nej vad trist för er som trodde det var på gång! Själv låg jag på soffan och började känna tryck nedåt och onda sammandragningar. YES tänkte jag och studsade upp för att hålla igång. Fick bäddat sängar och farit runt mer än vad jag gjort de senaste veckorna!

Men det verkar varit falsklarm, nu sitter jag här helt trasig i fogarna ( men med renbäddade sängar iaf :) )

Nej men ligg kvar i soffan för sjutton gubbar för det skall man göra under den första delen av förlossningen (har jag hört iaf). Det är först när latensfasen är över och man är inne i den aktiva fasen som man skall börja röra på sig och hålla igång mer
  • JhjärtaK

Någon mer än jag som har problem med appen på sin iPhone? Jag loggar in om och om igen men kan inte komma åt "mina favoriter" i menyn utan måste hitta denna tråden på nytt varje gång (tur att den är så aktiv )

Och jag är ju inloggad redan för jag skriver ju under mitt användarnamn :-/

• JhjärtaK
    sommarstad skrev 2015-03-05 22:52:38 följande:

Det är sånt tjat ned frågor om bebisen kommit. Tror folk att vi inte skulle vilja berätta när bebisen är född?

Såg att makens moster har smsat flera gånger med maken och undrat iaf bebisen är på väg. Blir lite sur över tjatet fast det inte är till mig. Hon om nån borde veta t bebisen kommer när den kommer och då hör vi av oss. Hon har vägarna förbi på lördag och vill därför hälsa på oss och då såklart träffa bebisen om den kommit ut. Hade jag hade fött så skulle jag inte tycka det är okej att hon får träffa bebisen innan våra föräldrar fått träffa sitt barnbarn och skulle jag föda imorgon så är det helt uteslutet med besök på bb på lördag. Aldrig att jag åker ner från bb bara för stt nån ska få träffa bebisen, det kan vänta tills vi kommer hem.

Blir lite grinig på tjatet. Tackar vet jag de som frågar hur jag mår,de vill med sin fråga samma sak, men det låter så mycket trevligare.

Aldrig att jag skulle ta emot besök på bb annat än från vår dotter isf. Jag har sagt att jag inte vill ha besök de första två veckorna minst och det inkluderar makens närmaste familj för jag tyckte att det var så himla jobbigt när de kom och hälsade på precis när dottern var född och man var helt uppe i någon slags amningskoma men så fort släktingar kom så var de ju bara tvungna att få hålla i bebisen så då fick man avbryta amningen och allt blev ju bara jättejobbigt. Mina föräldrar är väl ok om de kommer förbi i 10 min och tittar men de bor i samma stad medan makens familj inte gör det så när de kommer hit kommer de ju att vilja stanna flera timmar och det orkar inte jag de första veckorna. Sen är det hela rs-viruset också dom skrämmer mig mer denna gång då de kommer att vara mindre än "normalt" iom att de kommer lite tidigare än bf plus att de har fått dela på moderkakan hela tiden.

Iofs så vägde de lika mycket som en enling vid senaste mätningen men tror ändå på att det blir två rätt så små töser
  • JhjärtaK
    snö 81 skrev 2015-03-06 07:06:54 följande:
    Ibland har jag problem med appen, men då stänger jag alla öppna applikationer (dubbelklicka på runda knappen och dra bort alla öppna grejer) och sen brukar det funka igen.
    Jag kan dubbelklicka men hur gör man sen? Finns inget kryss eller så där man kan stänga de senaste ställena man varit på?? Är helt lost uppenbarligen
  • JhjärtaK
    Misty W skrev 2015-03-06 07:05:21 följande:

God morgon!

Då vs sista helgen som mamma till 2 självgående barn som sover gitt på natten och äter nästan samma mat som oss ;)sonen som snart blir 6år sa att han ska sova hela nästa vecka och inte gå till dagis. Jag fatta inte varför, men sambon berätta att ena fröken på dagis sagt att han ska passa på eftersom bebisen KOMMER skrika hela nätterna. Hon är så skev den där fröken, mycket konstiga frågor, funderingar & uttalanden. Men visst, hon kan ha rätt.

Nä nu ska jag ta mig upp å väcka barnen och fixa frukost då alla kommer iväg i sin tid.

Ha en bra dag!

Åh, känner så igen mig! Känns som att detta verkligen är lugnet före stormen! Dottern har sovit hela nätter sedan hon var 1,5 år (är 3 år nu) och även om hon är inne i en liten trotsperiod så är hon ju ändå så mycket lättare att ha att göra med än vad två spädbarn är :-O

Jag hoppas verkligen att dessa två är små tröttisar som bara äter och sover för dottern var verkligen inte det och att underhålla ett spädbarn är fasiken inte lätt, man kan liksom inte sätta dem framför Barnkanalen, haha
  • JhjärtaK
    snö 81 skrev 2015-03-06 09:21:20 följande:
    Dra bilderna uppåt en och en då försvinner dom. Det är bra att rensa där nån gång i veckan eftersom att vissa applikationer som ligger öppna där drar batteri. Och om en applikation hänger sig är det bara att dra bort den så kickar den igång igen sen.
    Aha! Hade ingen aning faktiskt Tack för tipset!

Jag startade om telefonen och nu funkar det igen.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?