-
Jag förstår dig verkligen! Mitt var nere på 107 och jag var helt död. Men två niferex varje dag i kombination med 2 folsyretabletter har gjort susen! Är tacksam för att min mage klarar av niferex då jag förstått att så inte alltid är fallet. :-/septemberbarn08 skrev 2015-03-12 20:20:22 följande:Avundas ditt HB! I vanliga fall ligger mitt på över 150 även direkt efter mens. Senast vi kollade hos BM hade jag 116 och det känns vill jag lova!
-
Haha, dottern är född den 22 mars och hon är ett midsommarbarn . Hon var beräknad till den 18:e men tyckte att det var bra att stanna i några dagar tillSkumbollen skrev 2015-03-12 20:57:28 följande:
Haha, hur gärna man vill veta så verkar det vara omöjligt att hitta sannolikheten :) läste dock att 22 mars är den vanligaste födelsedagen på hela året och att det i mitten till slutet av mars föds flest barn på året... Man är inte ensam om att ligga på midsommar med andra ord ;)
-
Hahaha! Sjukt rolig liknelseMimipig skrev 2015-03-12 22:50:24 följande:Jag tänker att om det nu är samma sak varje år, med en våg att bäbisar i slutet av mars, då borde väl vården vara beredda med extra personal då? Eller är det som med SJ och SL som blir lika förvånade varje år över att det snöar på vintern...
Jag födde dottern i mars och kände inte av någon personalbrist eller platsbrist alls. Bm var med en hel del och vi fick familjerum på bb där vi stannade fredag-måndag. Tror att det generellt är värre att föda i semestertider för då vill ju ingen jobba. -
Jag flög med dottern när hon var fyra veckor gammal och det gick såååå bra! Hon somnade halvliggandes i mitt knä några minuter efter start och sov hela vägen (50 min flygtur) sedan, inklusive landningen!Nixe skrev 2015-03-13 12:37:18 följande:
Härligt att fler och fler bebisar är på g! Själv fick jag lite tråkiga nyheter idag så nu har jag ännu mer att oroa mig för. Min morfar, som olägligt nog bor 70 mil norrut, har blivit mkt sämre i sin sjukdom och mormor tror inte att han kommer leva så länge till. Mina föräldrar ska därför åka dit över påsk. Är jätterädd för att min morfar inte ska hinna träffa vår bebis. Det är hans första barnbarnsbarn.. Bebisen kommer ju bara vara drygt två veckor vid påsk så det känns ju som en total omöjlighet att bila upp och ner dit med mina föräldrar för helgen. Men enda andra alternativet är att flyga och det vill jag verkligen inte göra med en så pass liten bebis. Vet ju inte hur man mår efter snittet heller och sambon kan inte åka med. Men jag skulle gå sönder helt om min fina morfar skulle gå bort innan jag varit där. Nästa möjlighet för mig att åka dit blir först i sommar och det känns långt bort om han nu är så pass dålig :( Vad gör man? Hoppas på det bästa bara och väntar?
Men förstår att det är en jättetuff situation och jag hade min mamma med på flyget då maken inte kunde åka med.
Även om han inte kan få träffa ert barn irl så kanske ni kan skypea med honom när bebisen kommit så får han se hen iaf? -
Nej 116 anses ju ändå vara ett ok värde när man är gravid men iom att jag i vanliga fall också ligget högt såsom du så blir det ju skillnaden i värde som gör en så himla trött. Vet andra som i vanliga fall ligger strax under 120 så 116 för dem hade ju bara varit "business as usual" medan vi som ligger på 140+ blir väldigt påverkade.septemberbarn08 skrev 2015-03-13 14:18:05 följande:Min mage tål inte niferex. Jag använde duroferon under senaste graviditeten och det gick bra! Den här gången tycker inte min bm att det är någon mening att börja med järntabletter.. på ett vis håller jag med, det är väl alltid bra att låta bli tabletter liksom. Men jag är ju rätt trött.. och myrkrypningarna i benen på kvällarna ger mig dåndimpen! Men men..
Skall bli intressant att se om min mage påverkas när jag slutar med tabletterna. -
Låter som något av en pissdag hittills, hoppas den blir bättre!septemberbarn08 skrev 2015-03-13 14:26:34 följande:
Haha ja ska man skratta eller gråta? Tänkte ta en promenad med barnen i solskenet idag men nähäpp.. kom utanför gården och insåg att det bara var att vända om! Blixthalka överallt så det är ju inte värt att riskera något:(
Sträckt något ligament (gissar jag på) på sidan av magen. Man är ju bra dum när man släpar supertunga kartonger från övervåningen till källaren, som höggravid, när man har en styrketränande sambo.. Bara för att man inte orkar vänta tills sambon kommer hem och kan göra det! AJ!
Den där jävla hemorrojden jag nämnde tidigare.. Fick hem salvan igår och det står ju att den ska ge omedelbar lindring.. bull shit! Och nu har ju som sagt slemproppen farit både igår och imorse plus att jag har mycket flytningar nu så trosskydd ganska långt fram är ett måste om jag inte ska känna mig ofräsch hela tiden. Men nu blöder hemorrojden hela tiden så om jag inte hittar något jäkligt långt trosskydd på affären får jag nog lägga i dubbla, på rad:(
Får väl se det positivt.. det är ju tredje barnet så jag lär ändå inte bli sugen på att skaffa en till! Fy för detta!
En läkare sa till mig en gång att alla receptfria läkemedel mot hemorrojder var ett skämt och ville man få någon effekt var man tvungen att få på recept -
Fyndade ett babygym för 150 kr igår och hämtade ut bebisarnas gosedjur. Två saker mindre på "att göra"-listan
-
Upp och ner!! Really??
-
Japp . Skulle dit för att hämta ut en åkpåse och kom hem med den plus gymmet och ett spädbarnsinlägg till vår ergobabysele också. Livsfarligt att åka dit . Men de hade en massa visningsex och annat för en billig penning så kan definitivt rekommendera ett besök.Skumbollen skrev 2015-03-13 14:44:30 följande:Vad fint! Var du ute på jollyrooms lager på tagenevägen och fyndade? Funderar på om det skall bli mitt måndagsprojekt om inte tösabiten kommit ut :)
-
Grattis till Bosse och hoppas att klippet läker snabbt och fint!ebe91 skrev 2015-03-13 21:54:50 följande:Jo! Hon som förlöste mig hette Ingela, en helt underbar kvinna som det var full fart på! Han ju gå igenom tre barnmorskor (+ 1 student) innan Bosse var ute. Och eftersom jag låg på BB första 2 dygnen o Bosse på neo var det dubbelt med personal så kommer faktiskt knappt ihåg namnet på någon... Men tyckte all personal var super. Hon som förlöste mig hälsade på oss varje dag, både på BB och på neo för att se hur vi hade det, o sen för att kika hur jag såg ut nertill eftersom jag varit tvungen att klippas.
Att föda barn är verkligen det mest smärtsamma man kan göra, men man klarar det på något sätt. Jag sa till o med bara minutrarna efter Bosse kommit ut att nästa förlossning kommer bli lättare, för då har ju storebror banat väg ;) och ta all smärtlindring ni blir erbjuden och ni känner att ni behöver, jag tog EDA, lustgas, kvaddlar, bedövningssprey, bedövningssprutor vid slidöppning och bäckenbottenbedövning. I början av graviditeten tänkte jag att jag skulle försöka härda ut, var någon form av prestige att föda med så lite smärtlindring som möjligt, när förlossningen väl var igång var enda tanken att ha så lite ont som möjligt. Alla är vi dock olika smärtkänsliga, men gör inget pga prestige..