Inlägg från: JhjärtaK |Visa alla inlägg
  • JhjärtaK

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

laila88 skrev 2015-03-10 19:03:47 följande:

Någon av er som fött barn förut eller hunnit nu, som provat akupunktur? Jag funderar på testa det. Undrar bara lite vad andra säger om det :) Har inte hört av någon som fått det i samband med förlossning innan.

Jag tog det med dottern. Vet inte om det hjälpte egentligen men å andra sidan klarade jag mig utan annan smärtlindring så lite kanske det gjorde ändå? Gjorde inte smärtan värre iaf, haha
  • JhjärtaK
    Misty W skrev 2015-03-11 02:35:51 följande:

Ligger här vaken och kom på att jag inte skrivit till er än..

Imorse 10:21 kom en liten kille (liten om man jämför med hans bror) på 53,5cm & 4590g.

Han tog en stor kallsup fostervatten så han och pappa fick springa iväg med läkare och låg på neo i 5timmar med sond & andnings maskin innan han blev utskriven och jag äntligen fick träffa honom & framför allt hålla honom i in famn! Men nu verkar han ok och ligger i baljan å sover sött!

Jag är väl ganska mör efter snittet, men tycker att det gått bra. Längtar tills imorgon när jag får duscha, klä på mig, dra katetern & kanske träffa mina stora barn ;) men framför allt försöka mig på ett liv på benen med en bebis.

Har verkligen en sann hjälte till sambo som springer runt å fixar mat, byter blöja, hämtar mat till mig osv. Och sjukt imponerad över hur cool han var under hela 5 timmars kaos med lilleman.

Stort grattis till alla nyblivna mammor! Och sen håller jag tummarna för att ni andra får era snart!

Stort grattis till lillebror! Jag skall förbereda mig på att mina kanske också får kallsupar. Vilken tur att maken din höll lugnet hela tiden och hoppas att du fått duscha nu. Kommer ihåg från förlossningen med dottern att första duschen var så skön!
  • JhjärtaK
    Misty W skrev 2015-03-11 02:37:40 följande:

Här har vi Viggo (troligtvis hans namn)

En groda på 53,5cm & 4690g.

php0YElnD33247.jpg

Åh så söt!!
  • JhjärtaK
    Kpax skrev 2015-03-11 05:21:12 följande:

Jag kommer inte ihåg om jag la upp någon bild? Lägger upp en nu i alla fall.

Här är våran Josefin (vi har väl inte bestämt namnet till 100 än, men nästan)!

phpSEq7e894750.jpg

Åh vilken fin Josefin!
  • JhjärtaK

Inatt trodde jag att det hade satt igång men tyvärr bara ett litet tag. Fick onda sd som kom var fjärde minut ungefär men sen tog jag två alvedon och de försvann. Ligger och har ont till och från i ryggen nu men inte i samband med sd tycker jag.

Skall in till mvc efter lunch för jag har svullnat upp så himla mycket och har huvudvärk också. Huvudvärken kan dock lika gärna bero på att jag sovit så himla dåligt men lika bra att kolla blodtrycket för säkerhets skull.

V 38 idag så nu är de färdigbakade

• JhjärtaK
    snö 81 skrev 2015-03-11 15:42:08 följande:
    Du verkar ha som mig, onda sammandragningar på kvällar och nätter. Mina sitter i en stund på förmiddagen också sen är dom puts väck. Litar på att dom kommer tillbaka ikväll igen... Det är så underbart att ha ont till ingen nytta :-/

Jag ska till BM imorgon och kolla blodtrycket så jag ska kolla med henne om hon kan kika hur det står till där nere. Om nåt har hänt kan jag iaf få liiite hopp om att nåt är på gång framöver :)
    Javisst är det ruggigt störande! Ligger här och har ont igen, bläh! Skall också till min bm imorgon men iom att jag har planerat snitt så blir det ingen koll där nere på mig. Håller tummarna för goda nyheter för dig
  • JhjärtaK
    Kpax skrev 2015-03-11 16:53:23 följande:
    Jag som var så säker på att du skulle få som nummer ett eller två i tråden, skönt att de stannat inne så här länge :)
    Haha, ja du var inte den enda som hade satsat på det kan jag säga

Men nu verkar det som att de stannar tills snittet vilket egentligen känns helt galet osannolikt men ändå välkommet
  • JhjärtaK
    Sparv15 skrev 2015-03-12 03:26:20 följande:

Försökte göra ett inlägg tidigare men det verkar inte ha kommit upp. Vid tio föddes vår lilla tjej efter ca 20 minuter på förlossningen smile1.gif

Grattis! Snabbt som sjutton, du hann väl med nöd och näppe bara få av dig kläderna misstänker jag . Hoppas att det var en riktigt positiv upplevelse så skall det bli spännande att höra mer sen!
  • JhjärtaK

Damn you Jollyroom! Skulle hämta en sak, kommer ut med tre , haha

En åkpåse till hösten (den hade jag beställt) och sen kom jag på att vi behövde ett spädbarnsinlägg till vår ergobaby sele så det köpte jag också och medan personalen hämtade det så ser jag att de tar 150 kr för visningsex av ett jättesött babygym så då slår jag såklart till på det också

Och nu skall jag åka och hämta upp dessa mjukisdjuren som jag beställt till bebisarna

• JhjärtaK

Vecka 37+1 idag och var på mitt sista besök hos bm.

Allt såg fint ut. Vågen står på 92 kg vilket ändå "bara" är ett kilo mer än vad jag vägde när dottern kom (dock kom ju hon i vecka 40, hehe )

Tv1 hade 140 i puls och Tv2 hade 130.

Blodtrycket var 140/60 så lite högre övertryck men det beror ju på yttre faktorer så inget att oroa sig över.

Blodsocker på 3,7

Hb på 144 (whoho! Nu känns det helt ok att förlora lite blod under förlossningen)

Sf-mått på 43 cm

På måndag har vi inskrivning inför snittet, spännande!

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?