BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Nu har jag missat typ tio sidor så ni får ursäkta om ni skrivit till mig och jag inte svarat!
Som ni vet så vaknade jag vid 02 igår och kunde inte somna om. Halvsomnade vid 05.30 ca men vaknade vid 06.15 igen för att gå upp och kissa, kom nästan ingenting men när jag gick tillbaka till sängen så började det göra fruktansvärt ont i min rygg! Jag kände igen smärtan från förra graviditeten och visste att det inte var värkar eller så utan antagligen hydronefros, IGEN! Dock var smärtan på vänster sida vilket förvånade mig (livmodern lutar åt höger rent anatomiskt så man får det oftast på höger njure).
Efter en liten stund gjorde det iaf så vedervärdigt ont att jag ringde förlossningen och de sa att jag skulle komma in. När jag kom in till antenatalen var de jättegulliga för de såg ju hur ont jag hade (japp, jag grät) och jag fick lägga mig ner och läkaren tog mig först av alla. Hon kunde se att ena njuren var lite påverkad men iom att det inte är deras specialitet så skrev hon en remiss till röntgen för att de skulle göra UL där.
För att göra en lång historia lite kortare så konstaterade röntgen att båda njurarna var påverkade, den vänstra mer än den högra, men att de inte var allvarligt förstorade så slipper dränage och fick åka hem på eftermiddagen men skall tillbaka imorgon för uppföljning. Fick smärtstillande på morgonen vilket hjälpte och sen avtog smärtan nog mycket pga att jag bara låg ner och vilade på höger sida.
Det är kul att vara gravid nästan jämt ;-P