Inlägg från: JhjärtaK |Visa alla inlägg
  • JhjärtaK

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Mimipig skrev 2015-02-10 19:11:52 följande:
    Jag var tvungen att googla marsbarn (men blev inte klokare på varför de skulle vara livligare) men hittade en artikel som handlade om att årets vanligaste födelsedag är 22 mars - som även är min bf. Men hellre att han kommer 22 mars än fem dar senare - på min födelsedag. Det är nog inte kul att dela födelsedag med sin mamma. Hellre med rekordmånga anonyma svenskar.
    Haha, vad roligt då dottern är född den 22 mars . Midsommarbarn som de också kallas
  • JhjärtaK
    Mimipig skrev 2015-02-10 19:31:30 följande:
    Jag var hos läkaren hos bm idag och han påstod att "foglossningen går över samma sekund som förlossningen är över". Jag vill så gärna tro honom.
    Så var det för mig iaf men vet tyvärr om andra som har kvar lite år efter men det tror jag hör till ovanligheterna.
  • JhjärtaK
    Nixe skrev 2015-02-10 20:53:10 följande:

Mitt hb idag hamnade på inte så imponerande 97 :-/ förklarar ju varför man är så trött och konstant förvirrad på jobbet iaf. Fyra arbetspass kvar nu (eller fem med en kursdag nästa vecka) men sen är det vila och järn som gäller. Känns ju lite sådär att ligga lågt i hb när man ska snittas. Tips på järnrika maträtter som inte innehåller inälvor? Förutom broccoli och blodpudding ;)

Stod och fixade med en liten en i v 35+2 idag, precis en vecka före min bebis. Har fortfarande sjukt svårt att föreställa mig att min bebis är i samma storlek, haha! Väldigt abstrakt, tror poletten trillar ner när det är bf :)

Om du inte redan gör det så börja äta folsyra igen, det ökar järnupptaget och drick ett glas juice när du tar järntabletterna. Spenat är järnrikt har jag för mig men kan nog inte mäta sig med lever typ men det får man ju inte äta...
  • JhjärtaK
    KarinIngrid skrev 2015-02-11 08:22:55 följande:

Vecka 35 nu alltså!
    Det börjar närma sig rejält.
    Har ni packat den berömda väskan ?

vad ska man ha i ?

Jag har lagt ner ett par mjukisbyxor till mig och 3 ombyten till pluppen sen tog det stopp :)

Har fortfarande inte packat den förbenade väskan trots att de redan gjort ett utbrytningsförsök :-P

Men deras kläder ligger iaf redo i en garderob men borde verkligen lägga ned dem och lite annat i en väska känner jag...
  • JhjärtaK
    Misty W skrev 2015-02-11 12:39:31 följande:
    Nu har jag iallafall stoppat ner grejerna. Så nu måste du nog göra detsamma eftersom du har potentiella rymlingar ;)
    Haha, bra jobbat

Jag skyller på att jag inte är hemma idag och inte kommer hem förrän senare ikväll och att vi dessutom renoverar huset men i helgen så looovar jag att slänga ner kläderna i en väska. Måste komma ihåg att packa nappflaskor och nappar också för jag tänker då inte hålla på med koppmatning om det inte är absolut nödvändigt.
  • JhjärtaK
    snö 81 skrev 2015-02-11 14:13:52 följande:

Vi har hantverkare hemma idag. Det är så mysigt att ligga och lyssna på någon som bilar i betong. Dom bilar bort en golvbrunn för att byta till en ny och sen ska dom flytspackla, men det låter förhoppningsvis inte så mycket ;)

Men nån gång nästa vecka när det är klart kommer det ju kännas bra!!

Attans! Där rök en av mina ursäkter till att inte packa, hahaha
  • JhjärtaK
    snö 81 skrev 2015-02-12 15:43:04 följande:
    Jag har googlat lite och hittade en nätbok om flaskmatning och det jag i alla fall fick kläm på var hur länge en flaska kan stå, men sen har jag hunnit glömma hur det var :)

Fram till minst 4 månaders ålder ska pulvret blandas med kokat vatten som man kan ha i kylen 24 eller om det var 48 timmar. En färdigblandad flaska med kallt vatten kan stå i kylen 24 timmar har jag för mig. En färdigblandad värmd flaska håller sig i 1 eller om det var 2 timmar.

Jag tror jag måste läsa om allt det där igen och skriva ner vad som håller hur länge ;)

Vi kommer att blanda färdiga flaskor inför natten som bara är att värma. Men under dagarna kommer vi nog att blanda vartefter.
    Vattnet behöver inte vara kokat om man har kommunalt vatten. Det är ett gammalt råd som jag förstått det.

Vi har köpt en vattenkokare där man kan värma vattnet till 40 grader vilket är perfekt för ersättning och inför natten tänkte jag nog ha ett antal flaskor med rätt mängd pulver i och sen bara hälla i vattnet från vattenkokaren. Annars måste vi gå ner till micron på nedervåningen om vi förbereder flaskor innan natten. Men kanske gör vi det efter ett tag om det blir smidigare, man vet ju inte förrän man prövat
  • JhjärtaK

Så! Nu har jag läst ikapp 10 sidor

Började morgonen med att bädda av sängen och lägga i en tvätt och hade tänkt att fortsätta med att bädda nytt, diska nappar och flaskor till bb-väskan samt packa en del saker i väskan. Men nej då, rusande hjärta och blodtrycksfall gör att jag ligger i soffan istället. Nästan alltid kul att vara gravid...

Å andra sidan hann jag läsa igenom allt ni skrivit så alltid något

• JhjärtaK
    snö 81 skrev 2015-02-13 10:18:13 följande:
    Ja, det är ju fantastiskt att vara gravid ;)

Jag har helt glömt att jag måste ju också diska flaskor och sånt. Jag har ju inte börjat packa väskan än, men min BM tyckte att jag skulle göra det nu?! Men jag väntar nog en vecka till iaf eftersom det är så rörigt här hemma mitt i renoveringen.
    Vår renovering avslutades igår så nu har jag "bara" min tvillingmage som ursäkt för att inte ta tag i det men bebisarnas kläder är nedpackade och flaskor och nappar steriliserade och står och torkar så nu blir det soffan resten av dagen
  • JhjärtaK
    Misty W skrev 2015-02-13 10:22:27 följande:
    Vart hittar man en vattenkokare som man kan välja temperatur på?
    Det finns bara en och den kommer från Philips. Vi köpte den på Ullared och där var den 150 kr billigare än på den billigaste nätshoppen
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?