Inlägg från: sommarstad |Visa alla inlägg
  • sommarstad

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Mullan skrev 2015-06-06 00:11:05 följande:

Lindex har massa fint!

www.lindex.com/m/se/7253159/

www.lindex.com/m/se/7259745/

www.lindex.com/m/se/7266399/

www.lindex.com/m/se/7212705/

Där är några exempel. Finns fler fina bodys:) Lucas har dom beiga chinosen och dom är jättefina. Sen har han der setet för 249 fast i annan färg. Där kan man ju välja om man vill ha flugan till annan skjorta och så. Det är liksom inte fastsytt.

Sen har ju hm ett fint set med fluga och byxa. Tror de kosta 129kr.

Hoppas du hittar något ni gillar :)

Som det ser ut nu lutar det åt nåt av det på Lindex. Troligen det i första länken men ska nog ta mig ner till stan och kolla in hur de ser ut i verkligheten. :)
  • sommarstad

Laila88: jag har också mensvärk. Har haft det mer eller mindre i snart 3 veckors tid. Idag är det dessutom riktigt hemsktvärk. Dessutom har jag stundtals mått illa så jag funderade också om jag lyckas bli gravid. Jag helammar men vi har glömt bort annat skydd två-tre gånger. Till slut tänkte jag att jag måste köpa ett test bara för att utsluta graviditet och det visade negativt (testet förra onsdagen). Jag tänkte avvakta ett tag till och ger det sig inte får jag ringa till min BM.

• sommarstad
    Trollunge85 skrev 2015-06-14 16:02:18 följande:

Vi var ju uppe och hälsade på svärföräldrarna i helgen. Det gick jättebra. Nu är det bara halva bilfärden kvar. H sover så det är ganska smidigt.

Iaf, det var ju begravning så vi träffade stora delar av mannens familj före och efter ceremonin utanför kapellet (under ceremonin var jag och H i skuggan och njöt av svalkan i sommarvärmen). Många av släktingarna var glada att vi kommit upp och kunde se H vilket tog bort lite av det sorgliga i att begrava en kär släkting.

Men... Jag har försökt att inte bekymra mig så mycket över min kvarvarande övervikt och putande mage utan kör på kläder som är bekväma och smidiga att amma i även om det innebär att putmagen syns. Försöker känna mig fin ändå och okej med att det tar tid att få tillbaka min kropp. Då var det en nästkusin till mannen (syssling heter det kanske norr om Skåne?) som frågade om det var tillökning på gång. Just då blev jag bara paff och förstod inte att han syftade på min mage (försöker inte tänka negativt när det gäller min kropp) utan tänkte han kanske undrade om vi redan funderade på syskon och sa att jag gärna ville återhämta mig från graviditeten först (tack amningshjärna). Men sen slog det mig att det var min mage han syftade på och då blev jag ledsen och nu skäms jag för min kropp. Något jag inte gjorde i samma utsträckning innan trots min tigerrandiga mage. För då tänkte jag att det tar tid och jag kör ju mammamageappen och mammayoga och promenader så jag borde få bort fettet till slut och bra magmuskler.

Det finns de som inte tänker och han verkar vara en sån människa så du ska verkligen inte bry dig. En kompis till mig berättade att när hon skulle åka hem från BB med sitt första barn. När hon stod utanför med sitt nyfödda barn och väntade på att hennes man skulle köra fram bilen så kommer det fram en kvinna och frågade när det var dags för henne. Alltså står hon utanför BB med ett nyfött barn och människan tror hon är gravid pga magen. Så det finns de människor som helt enkelt inte tänker och deras kommentarer är inget värda.
  • sommarstad

Igår på förmiddagen var vi på 3 mån kontrollen. 60,5 cm och 5450g var han nu.

Sprutorna gick jättebra att ta. Jag fick själv bestämma om han skulle sitta i mitt knä eller ligga på skötbordet. Kände att skötbordet passade oss bäst för då kunde jag lyfta upp honom och trösta direkt efter andra sprutan. Det funkade fint och han slutade i stort sett gråta direkt när han kom i mina armar. Hade förberett mig för hjärtskärande gråt och en otröstlig bebis men det hann bara bli lite gråt. Vilket var skönt :)

På eftermiddagen hade han en period av gråt och var näst intill otröstlig i nån timme det var allt. Tror mer att det handlade om att han var övertrött än om reaktion på sprutorna. Han vägrar nämligen att somna ifall vi har gäster eller han är med nånstans där det finns andra människor. Så fort svärmor åkte så somnade han och senare på kvällen var han sitt glada jag igen. :)

• sommarstad
    Mimipig skrev 2015-06-21 00:58:23 följande:

Ni som ammar och pumpar (eller bara ammar): jag har alltid ställt klockan och gått upp och pumpat mitt i natten (om det inte är MIN natt, då ammar jag) för att inte mjölken ska sina. Men nu är det ju många som får sova fler än fyra h i sträck på natten - hur tänker ni kring att upprätthålla mjölkproduktionen? Jag skulle så gärna bara sova vidare varannan natt i gästrummet utan att behöva pumpa i vargtimmen.

Jag har bara pumpat på natten ifall jag vaknat och bröstet känns sprängfyllt. Annars så sover jag på. Han sover mellan 20-21 till 3-4 (ibland längre) och har inte märkt nån skillnad i produktionen.
  • sommarstad

Jag misslyckades helt med viktutmaningen. Står kvar på ungefär samma vikt som när den började. Vilket är inte alls bra. Jag gick ju upp 27 kg och har bara gått ner hälften av dem. Är alltså långt i från att kunna ha vanliga kläder. Men jag har haft det jobbigt mentalt och varit deppig. V måste vara världen lättaste bebis. Sover bra på nätter och på dagar vilket gjort att jag har haft för mycket fritid. Jag har varit väldigt uttråkad som i sin tur lätt till en deppig period. Jag har kommit ur det nu (i stort sett iaf)men då har jag inte fokuserat på promenader utan att ha fullt med saker inbokat så jag får träffa mycket folk eller får mycket gjort. Men ska börja ta tag i promenaderna också. Försöker fokusera på att det faktiskt bara var 3 månader sen jag födde barn så det är faktiskt okej. Dessutom väger jag bara 3 kg mer än jag gjorde för 2 år sen. Jag vet att det var dansen som gjorde att jag gick ner sist så förhoppningsvis hjälper den till sen när jag börjar med dem igen.

• sommarstad
    snö 81 skrev 2015-06-25 08:43:23 följande:

Jag vet sedan förra bebisperioden att deppighet inte direkt gör susen för vikten. När min dotter var sådär liten mådde jag jättedåligt och alla 27 gravkilon satt fast som berget. Men det är helt ok det med! Tids nog orkar man ta tag i det och då kan man få bort det om man bara vill.

Denna gång gick jag upp 16 kg och efter en vägning imorse så konstaterade jag att jag gått ner 16,2 kg nu. Dock hade jag ju hunnit gå upp innan så det är ändå 5-6 kg kvar

Ja det får vara okej även om det ibland känns surt. Det är ju en stor omställning att bli förälder så jag försöker fokusera på en sak i taget. Skönt att veta att det finns de som varit i samma sits :)
  • sommarstad
    Lavish skrev 2015-06-26 09:00:54 följande:

Idag kommer inte att bli en bra dag. Igår fick jag hämta sonen från förskolan för att han fått feber och idag är han förkyld. Och jag med, har grym huvudvärk och ont i halsen. 

Sonen har tyvärr inte riktigt fattat det här med att man ska vara trött och vilja vila när man är sjuk, utan han har samma höga aktivitetsnivå och blir lika frustrerad över att inget spännande händer som vanligt, men nu även extra deluxe gnällig och har iaf nu vid fyra ännu inte fattat att det inte är mitt fel att han är sjuk utan tycker absolut att jag ska hållas ansvarig för allt som känns jobbigt. 

Bara att hoppas att jag kommer orka vara snäll mot båda barnen hela dagen när jag själv inte alls mår bra. 

Krya på er!
  • sommarstad

Vi går sällan och lägger oss tillsammans. Vi gjorde det för men sen maken byte jobb så behöver han inte göra av med lika mycket energi och hans sömnbehov har minskat så han kan inte somna lika tidigt som förr. Jag däremot går och lägger mig samma tid som innan. Maken är dock noga med att säga god natt och ge godnatt puss.
    Vi försöker tillsammans gör vi så ofta det bara går. Vilket i sig kan innebära att en av oss håller i V och den andra äter för att sedan byta men vi sitter iaf tillsammans och pratar och det måste ju vara det som är huvudsaken. 

Annars brukar vi se till att dagligen bekräfta varandra med ord och beröring och både som partner och förälder. Jag har inte upplevt en bebis bubbla med bara mig och V utan en bubbla där vi är som hel familj. Det bästa jag vet är att sitta och titta hur maken gosar med V. Maken har en speciell blick fylld med kärlek när han ser på sin son och jag smälter varje gång. Hjärta

• sommarstad

Vet inte vad det var med Vilgot i natt. Han måste kommit in i nån väx fas eller nåt. Jag brukar normalt behöva amma honom max 3 ggr men i natt tror jag att jag ammade honom mer än 8 ggr. Vid 6 tiden var det dags att byta blöja men jag orkade inte så jag körde upp maken som ändå skulle upp en kvart senare. Sen var det mat igen men fick iaf sova fram till kl 8 utan matavbrott.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?