tovemaja skrev 2015-04-15 03:43:59 följande:
Låter superlyxigt! Jag är vaken för andra gången nu, ska väl inte klaga heller, men det lutar åt minst 4 uppvak denna natt... Vilket är helt ok om man får somna smidigt däremellan... Håller tummarna!
Måste ta tag i mina grav-kilon nu innan det skenar åt fel håll. Haft 5,5 kg kvar tillräckligt länge för att jag ska inse att de inte kommer försvinna av sig själv. Kroppen känns ok om det inte vore för "degklumpen" under naveln. Inser att det bara gått 6 veckor och inser att jag inte kan börja träna innan efterkontrollen om två veckor... Men måste sluta med fikat som blir varje dag nu! Helt ok de dagar jag rör mig vettigt, men inte annars.
Någon som vill vara med? Mitt mål är 0,5 kg i veckan fram till midsommar!
Jag måste också ta tag om mina extra kilon. Jag har 16 kg kvar till min inskrivningsvikt. 11kg har jag gått ner direkt efter förlossningen men i 3 veckor har inget hänt trots att jag ammar. Tror min kost varit för dålig, med mycket fika och godis. Nu har jag börjat ta tag i det. Har dock inte besök med fika kvar, bland annat min egen födelsedag. Ska framför allt börja förlänga barnvagnspromenaderna och köra mammamage-träning. Annan träning får vänta till jag gjort klart mammamage-träningen. Vill inte stressa ner kilona men det skulle vara så skönt att iaf kunna ha jenasen som var förstora innan jag blev gravid. Jag får nöja mig med gravidjeansen ett tag till.