Inlägg från: sommarstad |Visa alla inlägg
  • sommarstad

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Mimipig skrev 2015-03-27 23:33:12 följande:

Igår kom vår Walter, kl 19.43. 3990 gram och 53 cm och fullkomligt perfekt! Fattar fortfarande inte att jag gått igenom och fixat en förlossning! Och att det var HAN som bott i min mage så länge. Overkligt.

Grattis till lilla Walter!
  • sommarstad
    Vikkan333 skrev 2015-03-30 07:45:58 följande:

Igår stax innan 20 började jag läcka vatten. Vaknade strax innan 04 med värkar och strax innan halv sex är vår lilla Liv född. Alla mår bra. ;)

Stort grattis!
  • sommarstad
    Lilj3 skrev 2015-03-30 07:28:31 följande:

Måste få beklaga mig lite. Varit vaken med V 3 timmar inatt. Vid 5 petar jag på sambon några gånger för att han snarkar så jag inte kan sova. Han blir sur och snäser åt mig att han inte kan göra något åt att han snarkar och att jag inte fattar nånting. Sen ringer hans larm vid 06.10. Han snoozar 8 gånger och vrålsnarkar där emellan. Till slut kör jag upp honom ur sängen och han säger att det är mitt fel att han inte orkar gå upp när väckarklockan ringer, eftersom jag har petat på honom under natten. Och nu kan jag inte sova för att jag blev så less :(

Oj vad jobbigt. Räcker gott och väl att bli väckt av bebisen. Hoppas han får ordning på snarkandet.
  • sommarstad
    Chuckiiii skrev 2015-03-30 12:47:40 följande:

Efter natt nr 2 med förvärkar kände jag en förändring i det onda natten till den 28e.

Det blev bara värre och halv 6 va vi inne på förlossningen.

Öppen 4cm!

Kl 13.55 va hon ute och helt perfekt!

Grattis!
  • sommarstad

Min lilleman är väldigt snäll mot mig när det kommer till sömn. jag matar honom sista gången på kvällen runt kl 22, sen sover han till kl 2-3 nån gång. Efter det börjar han vakna varje eller varannan timme tills vi går upp. Han är idag 16dagar men har i stort sett haft den rutin sen vi kom hem från bb. Han hade ungefär samma rutiner i magen. Så vi njuter så länge det varar. :)

• sommarstad
    anonym81 skrev 2015-03-31 08:39:08 följande:

Å va svårt det är att avgöra om det är fostervatten eller kiss som kommer när jag är på toa, alltså kissar gör jag ju, men direkt efter känns det som det kommer nåt lite tjockare från fel ställe, men då hade det väl kommit i trosorna också eller? Är väl inte så mycket att göra åt ändå förren värkarna sätter igång, men är nyfiken på om det är på G eller inte :), 4 dagar över tiden idag...

Går vattnet så ska man ringa förlossningen även om inte värkarna kommer igång. Man behöver då in på kontroll.

För mig när vattnet gick fick jag ha binda för det läckte igenom kläderna annars. Det räckte dessutom inte med vanlig binda utan fick använda förlossningsbindorna jag köavslagettt ha till efter förlossningen, då devanliga bindorna fylldes för fort. Så det gick inte missa för min del när vattnet gick. Men är du osäker jan du alltid ringa till förlossningen och rådfråga.
  • sommarstad
    Mildamilda skrev 2015-04-02 20:09:07 följande:

Nån mer som blev sydd efter bristning? Har ni fortf ont, hur lång tid har det gått? Har stygnen lossnat? Jag blev sydd, mest inuti, och har kvar stygn efter två veckor och två dagar. Känns som ett stygn håller på att lossna men istället sitter och skaver på insidan. Känns som att bli stucken av en nål! Vågar inte känna efter för mycket heller...

Jag blev sydd efter klipp och när jag kände efter igår och då hade stygn kvar. Det är idag 19dagar sen förlossningen. Mitt har egentligen aldrig gjort så farligt ont men har känt av det fram till lillen var två veckor. Värre har det varit med såret i livmodern efter moderkakan.

Låter inte alls skönt med skavande stygn. Du borde kanske ring mvc för tid för en kontroll.
  • sommarstad

Så stolt över lilleman idag. Vi åkte första långturen med bilen idag då vi skulle först hem till mina föräldrar och sedan till makens kusin som fyllde år. Han sov hela bilfärden dit som tar 1h. Hos mina föräldrar låg han först i sin mormors famn hur snällt som helst sedan i morfars. Efter det fick han mat och somnade och sov gott både så vi kunde äta och fika i lugn och ro. Därefter fick han träffa gammelfarmor och gammelmormor och låg snällt i bådas knä.

När vi åkte till kusinen satt han snällt och tittade eller låg han antingen hos sin andra gammelmormors eller sin farmors famn och sov. Sedan sov han hela vägen hem.

Nu är frågan kommer han hålla oss vakna i natt när han sovit i stort sett hela dagen? ;)

Skönt iaf att visade sig från sin bästa sida inför gammelmormor x 2 och gammelfarmor :)

• sommarstad
    Kpax skrev 2015-04-04 18:21:38 följande:
    Till oss sa de att skorpor ska blötas och tas bort :)
    Till oss har de sagt att vi bara ska torka rent om det kommer nån vätska annars låta det vara.
  • sommarstad
    Kpax skrev 2015-04-04 20:11:35 följande:
    Jaså? Så skorpor skulle vara kvar? Konstigt att de säger olika, men det kanske inte är så viktigt då...?
    Ja, jag förstått det så iaf. Kanske kan det skilja sig åt beroende på hur de läker? Vi har bara fått råd i samband med att de tittat på Vilgots navel. 
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?