snö 81 skrev 2015-03-09 12:36:38 följande:
Jag gick över 8 dagar med dottern så jag har ju testat det det. Det är inte att det är jobbigt som jag är rädd för utan att bebisen ska dö i magen. Jag vet några gamla vänner där just det har hänt på övertid.
Egentligen är jag rädd för just det hela tiden så om inte bebisen rör på sig hela tiden går mina tankar igång, men just att gå över tiden är den absolut största skräcken.
Det förstår jag är en skräck. Kan också känna oro för det men tycker men det är inget jag sätter i samband med övertid. (Som tur är)
Alltid värre när saker hänt i ens närhet.
I stort sett alla jag känner som fått barn medan jag har kännt dem har gått över tiden och då rejält (mellan 10 till 18 dagar) och det har gått bra för dem alla. Jag försöker alltid fokusera på det positiva även om det är svårt när oros tankarna flyger förbi.
pink76 skrev 2015-03-10 00:30:42 följande:
Ikväll kl 21 kom min man hem. Jag måste ha lyckats att hitta rätt person bland alla dessa myndighetspersoner att skrika på. Det var verkligen i sista stund.
Så i morgon kl 7 åker vi in på förlossningen tillsammans för att äntligen få träffa vår lilla plutt.
Tack för alla styrke-kramar.
Åh så underbart att läsa! Stort lycka till idag!