Inlägg från: sommarstad |Visa alla inlägg
  • sommarstad

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

snö 81 skrev 2015-03-09 09:51:24 följande:
    Jag vill absolut inte snittas så ett sånt datum är inget jag vill ha. Jag vill helst inte bli igångsatt heller, men jag är samtidigt livrädd för övertid och då är igångsättning lockande. Men även fast vi har tid den 19:e för bedömning om igångsättning finns inga som helst garantier på att det kommer bli av då. Men dom har lovat att jag får komma in och kolla att allt ser bra ut varje dag efter BF om jag vill :)

Helst av allt vill jag att det sätter igång av sig själv nu i veckan alternativt början av nästa vecka. Jag håller med om att en app som kunde se när det är på gång hade varit toppen!!
    Jag trodde faktiskt att övertid skulle vara mycket jobbigare än vad det är. Nu har jag "bara" gått över med 7 dagar men jag var inställd på att det skulle vara så fruktansvärt tungt och jobbigt att passera BF. Men det känns ju ungefär som innan BF så det är ingen skillnad. Jag har dock hela tiden varit inställd på att gå över tiden just för att förbereda mig själv så att jag inte ska bli besviken när man väl passerat BF.

Jag är lite orolig att det inte ska komma igång själv utan att jag behövs sättas igång. Nu har jag tid på förlossningen den 17:e så hoppas att det kommer igång då annars får vi se om de väljer att sätta igång mig då eller om jag får vänta några dagar till.
  • sommarstad
    snö 81 skrev 2015-03-09 12:36:38 följande:

Jag gick över 8 dagar med dottern så jag har ju testat det det. Det är inte att det är jobbigt som jag är rädd för utan att bebisen ska dö i magen. Jag vet några gamla vänner där just det har hänt på övertid.

Egentligen är jag rädd för just det hela tiden så om inte bebisen rör på sig hela tiden går mina tankar igång, men just att gå över tiden är den absolut största skräcken.

Det förstår jag är en skräck. Kan också känna oro för det men tycker men det är inget jag sätter i samband med övertid. (Som tur är)

Alltid värre när saker hänt i ens närhet.

I stort sett alla jag känner som fått barn medan jag har kännt dem har gått över tiden och då rejält (mellan 10 till 18 dagar) och det har gått bra för dem alla. Jag försöker alltid fokusera på det positiva även om det är svårt när oros tankarna flyger förbi.
  • sommarstad
    linnis83 skrev 2015-03-09 14:32:25 följande:

Grattis till gossen ebe91!

Och lycka till Kpax!

Nu är mitt vändningsförsök avklarat, utan resultat tyvärr... Skrutten ville inte alls vara med på noterna.

Nu är vi inbokade för snitt den 25e. Hoppas på att den vill vända sig innan dess, vill ju gärna föda som vanligt!

Så tråkigt att inte vändningsförsöket inte fungerade. Håller tummarna för dig att den lille beslutar sig för att vända sig själv :)
  • sommarstad
    snö 81 skrev 2015-03-09 12:36:38 följande:

Jag gick över 8 dagar med dottern så jag har ju testat det det. Det är inte att det är jobbigt som jag är rädd för utan att bebisen ska dö i magen. Jag vet några gamla vänner där just det har hänt på övertid.

Egentligen är jag rädd för just det hela tiden så om inte bebisen rör på sig hela tiden går mina tankar igång, men just att gå över tiden är den absolut största skräcken.

Det förstår jag är en skräck. Kan också känna oro för det men tycker men det är inget jag sätter i samband med övertid. (Som tur är)

Alltid värre när saker hänt i ens närhet.

I stort sett alla jag känner som fått barn medan jag har kännt dem har gått över tiden och då rejält (mellan 10 till 18 dagar) och det har gått bra för dem alla. Jag försöker alltid fokusera på det positiva även om det är svårt när oros tankarna flyger förbi.
    pink76 skrev 2015-03-10 00:30:42 följande:

Ikväll kl 21 kom min man hem. Jag måste ha lyckats att hitta rätt person bland alla dessa myndighetspersoner att skrika på. Det var verkligen i sista stund.

Så i morgon kl 7 åker vi in på förlossningen tillsammans för att äntligen få träffa vår lilla plutt.

Tack för alla styrke-kramar.

Åh så underbart att läsa! Stort lycka till idag!
  • sommarstad
    Misty W skrev 2015-03-10 06:44:11 följande:

Nu är jag duschad & svärmor har droppat oss på SöS. Anmälan kl.07:10 & sen en lång väntan..

Lycka till idag!
  • sommarstad

Oj ett gammalt inlägg som jag redan postat kom visst med. Så går det när man använder båkåt pilen i mobilen utan att tänka sig för :p

• sommarstad
    Kpax skrev 2015-03-10 09:03:46 följande:

En liten uppdatering då!

16.40 igår föddes vår lilla flicka. Satan i gatan vad ont det gjorde på väg ut, men jag hade en bra förlossningsupplevelse och vad vi vet fick ingen av oss några men (jag har huvudvärk /nackvärk från helvetet, vilket skulle kunna vara en biverkning på EDAn).

Jag var öppen 2-3cm när vi kom in, fick en spruta morfin och en sömntablett, öppnade mig INGENTING på flera timmar, blev flyttad till en annan avdelning (egentligen ville de skicka hem mig), och efter en timme med extremt kraftiga värkar gick de tillslut med på att ta en ny ctg-remsa, och när de såg att värkarna faktiskt var kraftiga och täta fick jag en ny undersökning. Öppen tio centimeter. Jo jag tackar, inte konstigt att det var jobbigt :)

När jag sedan fick lustgas och EDA var det som en dröm, haha.

Krystskedet tyckte jag var lite jobbigt, jag hade svårt att känna hur jag skulle göra. Det gjorde inte ont förrän precis på slutet, men det tog lång tid och jag blev trött.

Nu har vi vår fina fina tjej här, hurra! Lycka till alla ni andra, jag kommer såklart hänga kvar här, men måste få koll på alla nyfödingsgrejer så det blir väl inte så ofta första dagarna :)

Stort grattis till er lilla tjej :)
  • sommarstad

BF + 8 idag. Har haft sammandragningar i natt som gjort ont men inget regelbundet. Idag på morgonen har jag bara haft "mensvärk" känns som jag får vänta några dagar till. Envisa bebis Tungan ute

Igår trodde jag att jag skulle avlida av uttråkighet men en gemensam vän till mig och maken kom förbi och skulle låna vår fönsterputs. Han tyckte nog så synd om mig så jag fick följa med honom hem till sig så jag skulle få lite sällskap och så fick maken hämta mig där efter jobbet. Maken jobbar i butik och blir borta så många timmar de dagarna han jobbar då han går öppning till stängning, så skönt att få några timmars sällskap Glad

• sommarstad

Senaste dagarnas tidsfördriv. Blev klar igår. :)

Håller på att göra en flodhäst nu. Det har jag gjort tidigare men få gett bort den till en kompis 2åring. Den blev mycket populär :) Men måste jag göra en till eftersom även till vår lilla bebbe.

(Mönster är från heidi bears)

• sommarstad

Varför visa bilder vänder på sig förstår jag inte och min svenska är ju värre än vanligt. :p

Sista meningen menade jag att även vår bebis måste ha en flodhäst och inte bara en elefant. Kommer nog bli fler djur :D

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?