Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Cymi skrev 2015-02-24 17:59:26 följande:

Hur blir magen efteråt? Går skinnet tillbaka eller blir det mer "slappt"? ska man träna till det på något sätt :P

Det beror på hur kroppen funkar. Jag får en miljon bristningar och där bristningarna är har huden svårt att dra ihop sig. Medans det finns dom som hoppas i sina pinnsmala jeans och det syns inte att de någonsin varit gravida.

Olga Rönnbergs "träning för nyblivna mammor" har många bra tips på träning och träningsupplägg.
  • LillLouise84

Idag känner jag inte igen min kropp. Råkade ha sex i morse och sen har magen varit stenhård mer eller mindre hela dagen. Det känns som hela eftermiddagen var en enda lång sammandragning. Plus att brösten har svullnat upp ordentligt och är ömma. 25 dagar till bf

• LillLouise84
    Misty W skrev 2015-02-24 21:11:45 följande:

Fy och blä! Idag är mina ben som stockar, Iallafall nu på kvällen. Kroppen är ju så trött på att bära nu! Försökt klippa tånaglarna men jag höll på att spy & jag är glad att ingen kom in i badrummet och såg min osexiga ställning :)

14 dagar kvar idag, v.37+0 idag och enligt appen är dom ju färdiga där inne ;)

Jag klippte också tånaglarna för någon dag sedan, det är verkligen inte lätt och hela magen är i vägen.
  • LillLouise84
    Smulan 89 skrev 2015-02-24 21:19:23 följande:

Var samma sak här efter sex, men då hade jag typ 4 mån kvar till bf. Magen var hård större delen av natten (hade sex på kvällen).

En väldigt obekväm känsla. Jag hoppas att det antagligen drar igång på allvar eller lugnar ner sig. Spänningen i magen gör mig illamående och spänningar i ryggen
  • LillLouise84

Nu är hormonerna argare än vanligt. Jag kommer snart få ett utbrott på min svärmor! Hon som lovat vara barnvakt när vi ska iväg men som sen dubbelbokat sig långt bort på annan ort fram till 9 dagar innan bf. Nu har hon lyckats igen, svärfar hörde av sig nu när jag skulle gå och lägga mig. Att svärmor lovat att skjutsa sin dementa morsa till sjukhuset 12 mil bort på torsdag, men kommer hem ifrån Estland?Lettland? Något sånt i alla fall på torsdag morgon. Vilket innebär att jag är den enda som kan skjutsa den dementa tanten på torsdag. Kul för mig att få köra bil halva dagen höggravid för att sitta utanför sjukhuset jag ska föda på, plus att jag måste åka så tidigt att dottern måste följa med.

• LillLouise84
    Mimipig skrev 2015-02-24 23:33:46 följande:

Det känns inte genomtänkt alls. Hur kan de ens föreslå något sådant?

Det är inte genomtänkt för fem öre. Men svärmor är skitbra på att lova saker och dubbelboka sig, och det är ofta jag och maken som får lösa problemet. Likadant är det som att de köpt en ny häst som jag fick åka och hämta åt dem. Och nu när jag har dottern på dagis för att jag ska få vila, måste jag tre dagar i veckan åka till stallet och mata hästar. Och så kommer de tycka att jag ska göra hela föräldraledigheten misstänker jag.

Som gravid med hormonerna överallt blir jag mer irriterad än vanligt.
  • LillLouise84
    JhjärtaK skrev 2015-02-25 02:59:43 följande:

Så ligger man vaken återigen! Tredje natten i rad . De andra två nätterna har jag åtminstone kunnat sova (med kisspauser varje/varannan timme) till kl 04, nu bara till kl 02. Blääääh! Den här förkylningen vill verkligen aldrig släppa, känns som att den bara ligger kvar på samma nivå dag ut och dag in

Även om jag vet att allt detta är gravidrelaterat så är jag verkligen inte redo än för att de skall komma! Det skrämmer mig mer i dagsläget än att må såhär :-/

Åh vad segt när man inte får sova. Jag är också förkyld eller bara gravid kanske, totalt tätt i näsan och andas genom munnen och snarkar när jag sover så jag blir torr och öm i halsen. Nässprays missbrukare nr 1.

Men snart kommer de små, det kommer nog gå jättebra ska du se. När har du bf/snitt?
  • LillLouise84
    Kpax skrev 2015-02-25 07:59:31 följande:

Men herregud... Är hon för illa däran för att åka taxi? Annars tycker jag absolut att dina svärföräldrar ska sätta henne i en sån istället. Finns det INGEN annan? Din svärfar?

Fy fan, fattar att du är förbannad.

Det är 12 mil enkel resa och det får man bekosta själv så det skulle bli skitdyrt. Min man får väl åka om det krisar, men han kommer hem från jobbet 01.00 och ska till jobbet 13.00. Så han får ingen vila. Jag åker väl på att åka. Blir bara så trött på allt lovande som inte håller.
  • LillLouise84
    Kpax skrev 2015-02-25 08:16:54 följande:

Men det är ju sinnessjukt! DU har inte köpt häst, så varför ska du dit och slita tre dagar i veckan? Det hade varit en annan sak om ni kommit överens om något medryttarupplägg som innebar matning, mockning och ridning några dagar i veckan. Men det är knappast aktuellt varken som höggravid eller nybliven mamma med liten spädis.

Det låter som ni blir utnyttjade.

Min mamma kan vara lite märklig. Till exempel erbjöd hon sig att vara hundvakt och sedan tröttnade hon och skulle ha betalt retroaktivt. Detta trots att vi kommit överens om arbetsbyte, jag ångrar fortfarande att vi inte kontrade med faktura på vedklyvning, målning, snickarjobb etc.

Vi blev osams och pratade inte på länge, nu är vi sams, och hon har inte bett om en enda tjänst (något hon annars gjort konstant)!

Min man är alldeles för snäll och tycker att man ska hjälpas åt. Visst passar de våran hund några gånger per år, men inte är det många dagar om året.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?