Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Jag har kommit in i en konstant hungrig fas. Och sockersug som en missbrukare, jag tänker bara på kolaremmar och ahlgrens bilar.

• LillLouise84
    Trollunge85 skrev 2015-02-23 15:50:00 följande:

Känner igen det. Jag vågar inte gå in på ica med tanke på vad jag får med mig ut därifrån. För min del är det allt med choklad. Och ost. Har börjat velat ha ost på det mesta i matväg. Tur vi ska baka pizza ikväll

Måste vara ett tecken på att det närmar sig. Kroppen vill bunkra upp med energi inför förlossningen

Jag var in på Ica för en stund sedan och stålsatte mig och vägrade gå förbi godishyllan. Smält ost i massor på nachochips är jag svag för. Men värst nu är nog glass. Jag äter aldrig glass i vanliga fall, men förra graviditeten så var jag helt galen i isglassarna twister (de är inte alls goda egentligen) nu har jag de senaste veckorna nästan ätit upp en hel låda GB:s klassiker låda.
  • LillLouise84
    Trollunge85 skrev 2015-02-23 16:16:43 följande:

Mmm nachos med smält ost Så länge jag ätit något innan jag handlar funkar det men senast var jag hungrig. Då blev det remi (både kakorna med nougat och de med mint), delicatobollar (kände mig tvungen att testa både deras nya med Marianne och med Dumle) och marabou choklad med jappsmak. Kändes som nyheterna lockade på mig mycket mer än annars. Men när vi väl hade fått i oss mat gick det bättre. Vi har fortfarande kvar av kakförrådet så jag kan dämpa suget med lite varje gång istället för att sluka allt på en gång (Stolt över mig själv )

Nej twister är inte precis den godaste glassen man kan hitta. Det är många glassar i en sån gb-låda. Hittat någon favorit? Vilken äts upp först? 

Det är fem sorter och fyra av varje. Det är olika dagar fast piggelin blir nog kvar till sist. Kakor finns det också i skafferiet och bullar i frysen som också ligger risigt till vissa dagar.

Det värsta är att maken är sympatigravid och har lika hemskt sockersug. För någon vecka sen kom han ut ur duschen och konstaterade att han fått mage, och att han måste börja träna.
  • LillLouise84
    Trollunge85 skrev 2015-02-23 16:34:30 följande:

Ja det här med att maken också får sockersug känner jag lite dåligt samvete över. Nåja nu är det ju bara 4 veckor kvar (förhoppningsvis mindre och inte 6 veckor) och sen kan vi tillsammans ta tag i att äta nyttigare och träna.

Jag längtar verkligen efter att kunna röra på mig igen. Barnvagn/hundpromenad, gymträning, springa med hund och gruppträning jag har träningsabstinens
  • LillLouise84

Angående barnvakter och partner vid förlossningen så är jag rätt trött på min svärmor som då tagit på sig att vara barnvakt. Hon har nämligen fullbokat sig med kurser och konferenser många mil bort fram till den 12/3 och vi har bf 21/3. Så jag får inte föda förrän då för henne, fast jag informerade om att det skulle vara bra om hon inte bokade något från att sportlovet drar igång v 10 eftersom då är det ganska nära bf. Som tur är så är svärfar mer pålitlig och är van att hämta på dagis, jag har även en vuxen brorson som erbjudit sig att vara barnvakt och han bor 30 minuter bort.

Min man jobbar just nu ca 30-40 minuter bort och hans kollegor vet att han släpper jobbet och åker hem om något händer. Förra graviditeten var det lyxigare då jobbade han så nära hem att jag hörde vart han var

• LillLouise84
    Mimipig skrev 2015-02-23 18:58:07 följande:

Jag inbillar mig också att jag kommer att bli sund, nyttig och träningstokig så snart bäbisen är ute, men realistiskt handlar mig detta om långpromenader och en långsam utfasning av chokladen till lördagsgodis.

Jag mår så mycket bättre när jag får träna. Jag har även en gammal skada i ryggen som gör att jag blir stel och får ont i ryggen om jag inte får mina träningstimmar som jag behöver. Konstigt nog så känner jag inget i ryggen när jag är gravid fast jag inte rör på mig, är tung och klumpig. Svårast blir det att sockeravgifta mig
  • LillLouise84
    Mimipig skrev 2015-02-23 20:48:38 följande:

Jag kan inte ens föreställa mig att bli mamma till ett barn, verkligen inte nr två. Jag kommer också att jobba även nästa v, innan jag går hem. Börjar bli nervös för att lämna jobbet, för hur det ska kännas att inte gå dit, inte vara delaktig och inte vara en aktiv yrkeskvinna.

Efter några veckor hemma med en bebis kommer du inte förstå hur du ska kunna börja jobba sen, dagarna går väldigt fort när det hela tiden ska matas, bytas blöjor, kläs av, kläs på, sova middag, trösta, leka, tvätta, diska, laga mat.
  • LillLouise84
    Smulan 89 skrev 2015-02-23 22:11:24 följande:

Jag har inte hunnit längta efter bebisen alls nästan. Jag njuter av graviditeten så länge den pågår. Tycker nästan att det är synd att det inte är fler dagar kvar. Detta är 3:e barnet och det var mest första som jag ville skulle komma ut någon gång, men nu njuter jag av tiden bebisen rör sig och växer i magen. Det här är vårt sista barn, så kan ändå tycka att det är lite sorgligt att tiden som gravid snart är helt slut.

Det är vårt sista barn också, men jag känner ingen sorg alls att det snart är över. Jag är kanske knäpp men jag hatar verkligen att vara gravid, det är så klart värt det när jag får min bebis. Jag tror att mycket beror på 40 veckors konstant illamående.
  • LillLouise84
    Mimipig skrev 2015-02-24 07:48:21 följande:

Så himla spännande! Jag hoppas verkligen att du hinner krya på dig innan det är dags. Det är min skräck, att vara svinsjuk på förlossningen. Åker kommunalt två ggr/dag och ser alla medresenärer som potentiella bakteriehärder. Åkte på en sex v lång förkylning i höstas och det var vidrigt. Har å andra sidan inte varit sjuk sen november, trots alla virus i omlopp. Scannar Folkhälsoinstitutets rapporter, än peakar rs, vinterkräksjuka och influensan. Men snart så...

Det är lite skrämmande att rs förväntas bli värre än på länge.

Jag livrädd att dottern ska dra hem magsjuka ifrån dagis, jag vet flera som fått värkar av att få magsjuka. Däremot har jag varit mer eller mindre förkyld konstant sen i september.
  • LillLouise84
    Mimipig skrev 2015-02-24 07:52:54 följande:

Jag känner exakt likadant. "Jag ser fram emot när du kan gå i normalt tempo igen" klämde min man ur sig härom dan. Den kommentaren fick han ångra.

Åh den kommentaren är väldigt dum från blivande pappor. Förra graviditeten ville jag följa med mannen på promenad, då slängde han ur sig att det var jobbigt att gå med mig för det gick så sakta. Då vägrade jag ut och gå mer då tjatade han om att jag måste röra mig mer, då fick han äta upp sin första kommentar. Min man är inte den vassaste kniven i lådan när det gäller hur man hanterar en gravid. Som på förlossningen ville jag bara ha apelsinfestis men han tyckte det var så onyttigt så jag fick loka istället, hade jag haft ork då hade jag strypt honom.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?