Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Idag packar jag bbväskan på allvar. Jag har nämligen gått upp 2-2,5 kilo på en vecka så jag pratade med bm och ska dit och kolla urinen och blodtrycket. Stor risk att det är protein i urinen tyckte bm och i så fall blir det att åka de där 12 milen enkel resa till förlossningen för koll. Och då är det lika bra att ha halva bohaget med.

• LillLouise84
    Cymi skrev 2015-02-28 00:26:32 följande:

haha nä jag har faktiskt funderat på om jag skulle märka om det hände :P måste vara skönt när man får duscha efter iaf... men jag kommer knappt våga lämna ungen utom synhåll, visst min man kommer vara där, men tänk om hon behöver äta när man står i duschen? 

Duschen efter förlossningen är väldigt skön. Blod, svett och tårar som behöver sköljas bort. Jag fick vänta några timmar innan jag fick duscha med dottern, då tänker jag inte ens på om hon kunde bli hungrig och pappan tyckte det var mysigt att få rå om sin bebis själv en liten stund. Men när jag duschade upptäckte jag hur mycket kroppen arbetet, vilken sjuk träningsvärk och mörbultning i hela kroppen. Jag hade en kanyl i handen under förlossningen (värkstimulerande dropp) den lossnade och hamnade på golvet så jag skulle ta upp den, det gick inte kroppen kunde inte böja sig.
  • LillLouise84

Igår var jag till bm pga hastig viktuppgång. Men ingen protein i urinen och blodtrycket låg på 124/79 inte det bästa men ändå inte dåligt. Rekommendationen blev högläge för fötterna, stödstrumpor och dricka massor av vatten. Men så skönt att jag slapp åka till sjukhuset.

Idag är det 21 dagar kvar.

• LillLouise84
    Mimipig skrev 2015-02-28 08:28:05 följande:

Hur mkt är hastig viktuppgång? Jag har också börjat öka snabbt i vikt nu, 2,5 kg på 10 dar.

Jag gick upp drygt 2 kilo från fredag till torsdag. Mest vätska antagligen. Fingrar och fötter som blivit runda.
  • LillLouise84
    snö 81 skrev 2015-02-28 10:40:56 följande:

Men 124/79 är väl helt ok. Min BM och läkaren säger att blodtrycket inte ska ligga för lågt mot slutet för att moderkakan behöver lite extra flöde. Det är deras motivering att inte höja min medicindos nu trots att jag ligger runt 145/85 - 150/90.

Mitt blodtryck är egentligen okej. Men eftersom jag hade mycket trassel förra graviditeten med blodtrycket så hade undertrycket gärna fått vara lite lägre.
  • LillLouise84
    tovemaja skrev 2015-02-28 14:10:55 följande:

Igår 19.55 kom vår älskade grabb!! 3880g och 51cm på bf-7 :) lycka men är så trött!

Grattis!
  • LillLouise84
    Mimipig skrev 2015-03-01 15:09:41 följande:

Recension amnings-bh.

Jag köpte en amnings-bh på hm som jag haft varje dag i en vecka nu. (Jag tyckte att jag lika gärna kunde ta en sån framför en vanlig eftersom den garanterat inte kommer att passa när jag ammat klart sen) Men jag skulle inte rekommendera den. Den har liksom börjat bukta ut i tyget under armhålan, som en luftfylld valk, och såna behöver man ju inte fler än nödvändig. Den har ju inga byglar, så det är väl därför? Ser fult ut när jag har tajt tröja. Någon som har någon att rekommendera? Lindex?

Jag har kappahls två pack en svart och en vit. De är lite sladdriga eftersom de är bygellösa men är flexibla i storlek och sköna att sova i.
  • LillLouise84

I helgen har jag plågat min höggravida kropp. Igår lagade jag 16 matlådor, bakade bröd för flera veckor framåt, bakade sockerkaka och promenerade 4 km. Sen var kroppen slut. Somnade vid 22, kissade vid 2 och sen vaknade dottern vid 4, sen var det kört att sova förrän 5.45 ich dottern vaknade 6.30. Så då var det bara att kliva upp igen. Idag har jag bakat bullar och tagit hand om dottern, för en man med ont i halsen är nästan döende och kan inte göra något alls. Jag blir så sur på hon då jag tagit hand om dottern helt och hållet måndag- fredag. Så lördag skulle jag få sovmorgon, visst jag sov till 8 jätteskönt men sen var mannen som ett åskmoln hela dagen för han bara sovit 22-06, när han hela veckan sovit 8-10 timmar oavbrutet varje natt.

• LillLouise84
    Kpax skrev 2015-03-01 20:28:20 följande:

Oj vad duktig du är!

Men vad är det med männen? Är det en graviditetsgrej som gör dem så här klena på sluttampen?

Mildamilda skrev 2015-03-01 20:46:26 följande:

Oj vilken energi! Skicka hit lite : )

Jag tror att det mesta energin kommer ifrån att jag blir så jävla arg på att det är så synd om honom, som visst jobbar 40 timmar i veckan och promenerar hunden. Men allt annat gör jag, tvättar, handlar, lagar mat, hämtar och lämnar på dagis, matar hästar och kliver upp med dottern varje morgon. Men han är alltid den som är tröttast.

Det finns en anledning till att kvinnor bär och föder barn för annars skulle mänskligheten dö ut.
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-03-01 21:30:39 följande:

Jag hade också läst det där om ett knäppande precis innan vattnet gick och så blev det precis så med första barnet. Går inte beskriva ljudet/känslan men det var liksom ett "klick" och så började vattnet rinna. Helt sjukt:)

Med dottern låg jag på förlossningen igångsatt och somnade på kvällen. 10 minuter senare vaknade jag av en rejäl knäpp och flög ur sängen, då kom vattnet och med en väldig fart.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?