Misty W skrev 2015-03-02 08:21:09 följande:
På tal om oro & ångest ang fler barn, så känner jag samma.
Igår slog det mig att den här veckan är sista gången min son kan vara ledig från dagis ensam med bara mig! Fick lite panik för det är isåfall idag han måste vara hemma. Jag känner mig så fruktansvärt egoistisk som skaffa ett barn till, som om jag & pappan inte nöjde oss med våra stora fina barn. Samtidigt så va det ju pga sonens tjat om syskon som fick oss att änns överväga att behålla den lille skatten i magen. Vi skulle ju aldrig mer skaffa fler barn, 2 barn räcker! Men samtidigt så är jag så lycklig för att fått chansen att uppleva detta igen! Vi längtar efter honom varje dag!
Jävla hormoner!!! Haha
Samma ångest här med. Nu är det sista dagarna (19 dagar till bf) med bara ett barn. Och våran lilla flicka ( hon blir 1.9 i veckan) hon kommer inte vara våran lilla längre, utan kommer bli stor fast hon är så liten.
Jag har även ångest hur jag ska orka och hur det ska funka. Dottern vill alltid bli buren ner för trappan på morgonen, ska jag ha två barn i famnen ner för trappan? När dottern vaknar på nätterna ska jag springa mellan barnen då? Kommer dottern att bli ledsen för att hon inte får all uppmärksamhet? Men framförallt hur ska jag orka att aldrig få sova???