septemberbarn08 skrev 2015-02-16 15:48:01 följande:
Usch, jag tyckte jag hade en nog tung dag idag och inte blev den bättre nu.. var så sugen på att ha sonen hemma idag från skolan, i vanlig ordning ville han ju inte dit. Lämnade honom ändå och det lär jag nog få ångra nu är jag rädd! Nyss berätta han att en pojke i klassen spytt rätt ut på golvet i matsalen under lunchen:( ringde skolan och frågade och yes, det går magsjuka för fullt där nu:(
Jag ser ingen möjlighet att vi ska klara oss undan skiten så mitt barnmorskebesök imorgon ställer jag in, mitt födelsedagsfirande imorgon kan jag nog också ställa in och likaså turen till Lycksele senare i veckan:(
Är emetofob så ångesten väller över mig nu. Inte blir det bättre när jag vet att dietisten och läkaren sagt redan INNAN graviditeten att det i princip bara krävs en simpel magsjuka för att jag ska behöva bli inlagd med dropp för att min kropp är i så dåligt skick!
JAG ORKAR INTE!
Åh fy! Det är min mardröm att få in det i huset. Varje dag jag lämnar på dagis tittar jag efter om det finns någon lapp om sjukdomar. Jag har sagt till dagispersonalen att de ska säga till om det börjar gå magsjuka så jag kan ha dottern hemma.
Håller mina tummar och tår för att ni ska klara er.