Inlägg från: LillLouise84 |Visa alla inlägg
  • LillLouise84

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Misty W skrev 2015-02-16 13:14:31 följande:

Oj, 8-11 är ju jätte konstiga tider för barn? Hos oss har dom verksamheten igång 9-15, inom dom tiderna vill dom att barnen skall befinna sig på plats om dom ska vara där.

Min son går sista terminen på dagis nu så jag tror att han mår bättre av att leka av sig och hänga med sina kompisar innan dom börjar skolan. Dom flesta av hans "nära" vänner börjar i en annan skola till hösten. Här delar dom upp efter vilken av dom 2 skolorna man bor närmast.

Här har dagis öppet 6-18. Och då har vi dagistider efter hur vi jobbar. Så vissa eftermiddagar kan jag hämta 15 och då är dottern sista barnet.
  • LillLouise84
    Misty W skrev 2015-02-16 15:28:43 följande:

Gud va bra tider. Vårt dagis har öppen 6:30-17:30. Vi skulle behövt från 6, men nej. Så jag har fått flexar varje morgon.

Tidigare när dottern började så va det inte många barn kvar efter 15 & även när sonrn börjat och dom gick samtidigt så va det Max 3st syskon par kvar vid 17.

Nu är det minst 7 ungar kvar när man hämtar runt 17. (Jag har inte hämtat så sent sen innan jul, men ni förstår)

Vi har till och med så bra att börjar man 06.00 så får man lämna 5.45. Min dotter går på ett dagis i samma hus som en skola, förmånen då är att de slår ihop dagis och fritids 06.00-08.00 och 16.15-18. På morgonen har dagis alla barnen och på eftermiddagen så går dagisbarnen till fritids.
  • LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-02-16 15:48:01 följande:

Usch, jag tyckte jag hade en nog tung dag idag och inte blev den bättre nu.. var så sugen på att ha sonen hemma idag från skolan, i vanlig ordning ville han ju inte dit. Lämnade honom ändå och det lär jag nog få ångra nu är jag rädd! Nyss berätta han att en pojke i klassen spytt rätt ut på golvet i matsalen under lunchen:( ringde skolan och frågade och yes, det går magsjuka för fullt där nu:(

Jag ser ingen möjlighet att vi ska klara oss undan skiten så mitt barnmorskebesök imorgon ställer jag in, mitt födelsedagsfirande imorgon kan jag nog också ställa in och likaså turen till Lycksele senare i veckan:(

Är emetofob så ångesten väller över mig nu. Inte blir det bättre när jag vet att dietisten och läkaren sagt redan INNAN graviditeten att det i princip bara krävs en simpel magsjuka för att jag ska behöva bli inlagd med dropp för att min kropp är i så dåligt skick!

JAG ORKAR INTE!

Åh fy! Det är min mardröm att få in det i huset. Varje dag jag lämnar på dagis tittar jag efter om det finns någon lapp om sjukdomar. Jag har sagt till dagispersonalen att de ska säga till om det börjar gå magsjuka så jag kan ha dottern hemma.

Håller mina tummar och tår för att ni ska klara er.
  • LillLouise84

Åh vad svårt det är med kläder nu med monster magen. Vi är i vanliga fall en aktiv familj som halvt lever i funktionskläder, men jag får inte på mig något. Idag skulle jag till stallet och mata hästarna, så jag skulle gå med hunden och dottern i vagn. Det blev gravidleggings, skalbyxor med gylfen öppen och ett hårband mellan knapp och knapphål. Sen var jag nära att spräcka dragkedjan på lager 2 jackan så jag fick ta en annan och sen en ful sommarjacka med jobbets logga på.

Som tur är har vi bara en km till stallet, men innan jag var hemma var det mycket sammandragningar och värk både här och där och helt svettig. Vad jag längtar tills magen är borta och varmare väder så jag kan promenera som vanligt.

• LillLouise84
    septemberbarn08 skrev 2015-02-17 15:25:10 följande:

Ni är fantastiska hela gruppen som peppar och finns här som bollplank när man behöver det:)

Det kan tyckas löjligt att en hel dag ska bli förstörd för att jag går och väntar på något som kanske inte ens kommer men faktum är att jag varit så extremt rädd för magsjuka att jag tidigare valde bort fler barn bara för att slippa ännu en "unge" som ska dra hem skiten. Det har blivit bättre de senaste två åren sen jag slutade studera och började jobba, då blev jag plötsligt tvungen att lämna barnen på dagis trotsa att min värsta mardröm härjade där. I normala fall får jag bara en kort ångeststund när jag vet att vi är utsatta för smitta men nu är jag ju verkligen rädd det när jag är höggravid och redan känner mig som en urvriden trasa.

Men på nåt vis tar vi oss igenom det, oavsett om vi åker på skiten eller om vi klarar oss undan:)

Jag har också magsjukefobi. Väldigt nojig för det. Jag fixar inte någon som spyr alls. Men barn blev det här med.
  • LillLouise84
    JhjärtaK skrev 2015-02-17 17:05:58 följande:

Haha, Bolibompa-sex, sjukt roligt . Dessa två blev nog till genom "passa på medan dottern sover middag"-sex

Här är det också passa på medans dottern sover middag, våran dotter är för liten för bolibompa
  • LillLouise84
    Mimipig skrev 2015-02-17 17:49:41 följande:

När jag satte mig på tunnelbanan idag upptäckte jag att kvinnan bredvid mig satt med ett barn i knät som hade spytt ner hela sig. Såg att det var lite på mitt säte också. Jag fick panik, drog upp sjalen över mun och näsa och klev av vid nästa hållplats utan att ta i något. Har nu tvagat och spritat mig. Kräksjuka ska inte smitta luftburet, så jag hoppas att mina åtgärder funkar. Eller att det bara var nån vällingspya, utan sjukdom. Jag har ingen kräkfobi annars, men just nu vill jag bara vara frisk och stark. (Eh, ja, givet.)

Usch jag förstår din panik. Käka ett gäng hela vitpepparkorn, de sägs hjälpa mot magsjuka. Hoppas du slipper magsjukan
  • LillLouise84

Jag fick nyss ett sms från en kompis att hon är gravid!!!! Visst är det mycket senare än mig men någon jag kan träffa när jag är mammaledig sen. Och framförallt en kompis som jag kan träna med för att få bort mammamagen.

• LillLouise84
    laila88 skrev 2015-02-17 18:51:29 följande:

För er som inte fått ut Iloyds apoteks box, det är inget ni missar :) den var rätt dålig.

Skulle vilja ha ett ica maxi här i stan för jag har och fått det där smset igår om att få hämta ut en box där.. får se om de blir någon sväng förbi nån större stad innan bebisen kommer :) speciellt då ja hör att den var bra!

Hittade en jätte fin madrass till spjälsängen på 2hand idag. Den var dock några cm för kort. Men med ett vanligt täcke som "bäddmadrass", plastad frotté och lakanet på så passar den perfekt :) Ska bara tvätta upp överdraget, nog för att det var väldigt fräsht! och så ska jag skaffa ett spjälskydd så blir det nog perfekt :)

Så nu har jag skärt sönder madrassen jag köpt innan så den passar skötbordet istället :) Pysslar ihop en egen variant av skötbädd.

Vi har inte heller ica maxi och kupongen gäller bara en månad. Vi har 10-12 mil till närmaste maxi, så det får väl bli i samband med förlossningen då om den drar igång inom en månad.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?