• SvanE

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Misty W skrev 2015-02-18 18:06:25 följande:

Hur vet man att dom hickar?

För mig känns det som rytmiska dunsar/ryckningar/pulsationer som kommer med några sekunders mellanrum :)
  • SvanE
    Skumbollen skrev 2015-02-19 21:04:53 följande:

Skulle ärva det babynest syrran haft till sin son var det tänkt men det är så välanvända att det tappat färg och form lite tyvärr. Tänkte köpa ett nytt då jag inte orkar sy själv. Vad har ni köpt era någonstans och är ni nöjda?

Har beställt från www.nallens.n.nu, var nå tok med mailen men via telefon/sms gick det fint att beställa och väntar nu på ett (vad det ser ut som) jättefint giraffnest med kudde och filt till för 300kr plus frakt på 75kr!
  • SvanE

Man vill få allt klart, mina föräldrar och sambon håller på med barnrummet för fullt, spackling och slipning känner jag är lite att ta i för mig men istället får jag för mig att måla om hallen...första varvet klart, går från svart till vitt så kommer bli så ljust och fräscht! Hoppas verkligen att jag hinner klart bara men v. 36+4 idag så borde hinna ;)

• SvanE
    Lilj3 skrev 2015-02-21 12:07:34 följande:

Nu händer det grejer! Ställde mig upp i morse och det började rinna vad jag först trodde var kiss mellan benen. Men när det fortsatte rinna utan kontroll så började jag misstänka att det kunde vara vattnet. Har haft hanterbara värkar med 3-10 minuters mellanrum sen dess, och det har fortsatt att rinna vatten, men nu verkar det som att de avtagit lite i frekvens. Pratade med förlossningen och de tyckte att vi skulle komma in för kontroll oavsett. Har egentligen inte bf förrän den 12e mars och har haft noll känningar av att nåt skulle vara på gång innan. Nervöst!

Hejaheja! Hoppas allt går bra :D
  • SvanE
    Lilj3 skrev 2015-02-22 10:54:06 följande:

Inatt den 22/2 klockan 01.19 , ca 17 timmar efter vattenavgång och värkstart, kom äntligen lille Valter, 48 cm lång och 2800 gram tung. <3 Vi mår bra och får vara kvar på BB istället för patienthotellet eftersom han kom ut med hjälp av sugklocka. Nu väntar jag med spänning på nästa bebis i tråden!

Åh blir alldeles tårögd! STORT grattis!!
  • SvanE
    Lavish skrev 2015-02-22 22:33:05 följande:

Jaha, det blev ju ingen bebis denna vecka som jag hoppats, får satsa på nästa då.

Jag har också oroat mig jättemycket för hur/när det ska dra igång. Förra förlossningen tyckte jag var fruktansvärd och nu är jag livrädd för att föda. Det jag oroar mig konkret för är hur vi ska göra med sonen (snart fyra) när det drar igång.

Han ska förstås till barnvakt, mormor och morfar, detta är ordnat sedan länge. Men jag är rädd för att jag kommer att vara ensam med honom när det drar igång, och att jag kommer bryta ihop i panik ganska omgående Rynkar på näsan. Vill absolut inte att han ska behöva se att jag blir rädd, får ont och så vidare. Särskilt som förra förlossningen tog så lång tid och vi antagligen måste stanna länge på BB så att det kommer dröja minst några dagar innan vi ses igen och då är jag rädd att han kommer bli jätteorolig om jag ger honom skäl till det. 

Funderar också på hur man skulle göra om det drar igång sent på kvällen eller på natten när han ligger och sover, om man ska försöka härda ut hemma till morgonen för att inte behöva väcka honom och köra iväg honom till barnvakt mitt i natten eller om det är för riskabelt (och om jag ens klarar det mentalt). 

Kan inte barnvakt komma hem till er då om det drar igång sent eller mitt i natten så han får sova vidare? :)
  • SvanE
    LillLouise84 skrev 2015-02-25 22:13:13 följande:

Hur känns era bebisar nu? Min sparkar inte alls lika mycket nu, utan den sträcker mer ut sig till så det spänner under revbenen och några men väldigt kraftiga rörelser. Inte alls det där puffande och bluppandet i magen. Inte lika mycket hicka heller.

Oftast mer långsamma rörelser av och till under dagen men idag har jag känt bebis HELA dagen, känns inte som att han sovit en minut!
  • SvanE

Någon av er omföderskor som slemproppen gått delvis för ist för allt på en gång? Har troligen fått en liten avlossning ikväll men verkar vara så otroligt olika på om det lika gärna kan vara många veckor kvar eller om det faktiskt kan vara på gång tidigare än så. Någon som varit med om liknande eller är i liknande situation nu?

• SvanE
    Trollunge85 skrev 2015-02-27 16:40:11 följande:

Just det, köpte blöjor idag. Kändes jättekonstigt att göra det som höggravid. Vi har ju inte ens fått något barn än... Men hade några kuponger från liberoklubben så jag tänkte vi kunde lika gärna utnyttja dem och bm tyckte man skulle ta med ett paket blöjor i bb-väskan så nu var det inköpt. Och även om det inte kommer behövas på bb så slipper mannen åka och köpa blöjor, det första han gör när vi kommer hem.

Här i stan på Ica och Coop får man köpa ett valfritt paket blöjor för 1kr när man handlar för 500kr så det har samlats blöjor (mest strl 2-3) sedan i höstas, billigt värre :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?