• SvanE

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

sommarstad skrev 2015-07-20 12:57:04 följande:

SvanE: Låter som en perfekt möhippa. :)

När är bröllopet?

Ja den var superbra!:D
    Nästa lördag! Den 1:a! Håll tummarna för fint väder ;)
  • SvanE
    septemberbarn08 skrev 2015-08-01 22:07:15 följande:

Får väl lov att gratulera SvanE till bröllopet idag! Hoppas ni fick en helt underbar dag! :)

Åh tack så mycket!!:D vi hade en jättehärlig dag och fick kanonväder så vigseln hölls utomhus, superfint! Hade namngivningsceremoni för Lukas också så sjöng handens fem fingrar för honom :)
  • SvanE

Lukas första tand tittade fram i fredags och idag kikade den andra fram :D han blir fem månader den 21a, längtar tills man ser små vita gryn när de ler, så jäkla sött!

• SvanE

Lukas har börjat rata ersättning, eller mest att han inte heller står sig så länge på det. Provade välling igår och han slukade allt och blev ledsen när det tog slut. Nu idag åt han välling på morgonen, puré till lunch och mellanmål på eftermiddagen, puré till middag och välling innan natten. Sover oftast 2-3h på förmiddagen och två korta stunder på em. Vaken mellan 16-19 och sover sen till runt 7 på morgonen utan mat. Är såå skönt, undrar hur länge det håller i sig! ;P

• SvanE
    Kpax skrev 2015-10-19 11:06:31 följande:
    Jag hade också gått upp i vikt, och det kanske är mensen då. Jag har inte haft speciellt mycket problem med rikliga blödningar eller pms tidigare, men nu... Herregud. Tampong OCH nattbinda, dygnet runt. Ska ge det lite mer tid, men i längden kommer jag inte ha kopparspiral om det här är resultatet.

Tampongerna gör lite ont att sätta i och ta ur, och så verkar det rinna på sidan... Hoppas det är tillfälligt.
    Jag har kopparspiral, blödde mycket så jag hade samma skydd som dig iallafall på natten men märker inte av att det är mycket mer nu, kanske med tanke på att de var så rikliga innan. Jag tar cyklo-F eller tranexamsyra 1-2 gånger under mensperioden när det blöder som mest (t.ex inför natten) och det hjälper verkligen! Finns på Apoteket :)
  • SvanE
    Kpax skrev 2015-10-21 19:19:24 följande:
    Vad mysigt! Hoppas det sprider sig till kvällsläggningen, och gärna hit också, hehe :)

Idag har jag köpt Brios vyssan lull -tassar. SNÄLLA låt dem funka... Zzzz
    Inget om inlägget så men kikade tillbaka till första sidan av ren nyfikenhet och ser att du är den första som skrev i början som fortfarande är aktiv i gruppen om jag sett rätt! Känns så otroligt länge sedan, tänk om man skulle läsa igenom allting, haha :)
  • SvanE

Jag fick ett svagt streck på fredagen 4e juli, jobbade natt hela helgen och testade igen på måndag morgon och då var det så starkt. Hade fått missfall månaden innan så var lite orolig men kändes ändå som att det skulle gå vägen, känns så länge sedan :D

• SvanE
    ebe91 skrev 2015-10-25 14:49:22 följande:

Hur har omställningen av klockan gått för era små? Bosse har en inbygd klocka i sig men den tycks sakna vintertid ;) vaknade 6:15 istället för 7:15, lyckades ändå hålla honom vaken till 10-vilan men istället för 90-120 min sov han 45.... Så vi har fått kämpa för o hålla han vaken till em-vilan, han sover just nu och förhoppningsvis sover han lite längre nu än vanligt o komenserar för den korta fm-vilan! Blir väl ett fortsatt kämpande ikväll för o hålla honom vaken till 20. Snacka om att gorma till det för oss småbarnsföräldrar!

Tre senaste dagarna har han vaknat halv 6 men kunnat somna om till 6, höll han vaken till 8 men vaknade ändå 5.30 (sommartid) så 4.30 skulle han upp imorse....
  • SvanE
    Mimipig skrev 2015-11-10 19:09:01 följande:

Jag kom hem från tjejhelg i London igår och tog tillfället iakt att sluta amma. Jag hade med pumpen och pumpade lite varje dag, förutom igår, eftersom jag tänkte att någon gång måste jag ju släppa taget. Igår kom jag hem och W har inte ställt sig och borrat in huvudet mellan brösten som han brukar, så kanske har han glömt dem? Problemet idag är bara att vänster bröst gör så ONT! Det är värkande, hettand eknutir i det, mjölkstockning förmodligen, (höger brösyt är helt ok) och jag vet inte vad jag ska göra ? jag tänker att jag rider ut stormen och bara väntar. Om jag pumpar för att släppa på trycket så kommer det ju att produceras mer mjölk. är inte det ett Moment 22?

Jag känner mig helt låg också. Är det amningshormonerna som dragit? Usch, det här känns bara sorgligt.

Jag pumpade eller "drog ut" det värsta ur bröstet för att det inte skulle kännas som en stor knöl. Lättast var i duschen med riktigt varmt vatten så det inte gjorde så ont. Sedan hade jag thight sport-bh på mig dygnet runt förutom de små tömningarna och efter några dagar var det som små kulor kvar i bröstet som efter lite massage försvann. Lite tömning för att lätta på trycket tycker inte jag ökade produktionen alls. Den försvann snabbare än jag trodde. Lycka till även om det känns vemodigt nu!
  • SvanE

Liten uppdatering från oss. Den här lilla bara sprutar ut tänder, fick första vid 4,5 månad och nu är han 8 månader och 7e tanden tittade ut idag. Sjukt vad fort tiden går! Han vill inte krypa, ålar mest bakåt men är ganska nöjd sittandes eller jagar katten i gåstolen :)

• SvanE
    snö 81 skrev 2015-11-28 20:15:15 följande:
    Samma sak med tänder här hos oss. Tage hade 8 tänder på 7-månadersdagen och nu när han är 8,5 månader är tand nr 9 och 10 på väg. Verkar som att han ska ha alla tänder på en gång. Visdomständerna kommer väl innan nästa jul ;)
    Ojojdå! Sjukt hur olika det är med tänderna ändå! Gissar också på visdomständer innan nästa höst ;)
  • SvanE
    snö 81 skrev 2015-12-11 17:26:38 följande:

Jag tror jag kommer få ett nervsammanbrott snart!!! Tage är gnälligare än gnälligast just nu. Om han inte sover så är han gnällig och grinig. Han är typ aldrig nöjd känns det som.
    Enligt wonder weeks appen är han mitt mellan två utvecklingsfaser så det borde vara en bra period. Möjligen är det tänder som spökar eller kanske det faktum att han sover dåligt både på dagen och natten. Vad vet jag?!

Känns som du skriver om min Lukas, fick en tand i tisdags, blivit hes och haft diarré och av det fått två små sår i rumpan men ändå tror jag inte det är det som gör gnället, han blir rädd för allt, höga ljud, när ett barn gråter eller ropar till, andra höga ljud eller rörelser. Han är superkänslig just nu! Hoppas verkligen det är en fas som går över, SNART!
  • SvanE
    septemberbarn08 skrev 2016-01-12 15:03:06 följande:

Natten blev lugn, lite FÖR lugn (missförstå mig rätt). Hon sov hårdare än hon brukar. Själv har jag förstås inte sovit en blund inatt, legat och tittat så hon andats.

Imorse var hon ovanligt grinig och klängig och efter gårdagen vågade jag förstås inte sätta ner henne en sekund. När vi for för att lämna storebror på skolan hann hon somna i bilen (kort sträcka och hon brukar ALDRIG somna i bilen). Hon fortsatte sova trots att jag bar in henne och klädde av henne och bökade på, hon som annars är så lättväckt. Sen sov hon stenhårt i drygt två timmar trots att min telefon ringde och jag låg bredvid henne och pratade.

Fick en läkartid vid 1 men det gav inte så mycket. "En gång är ingen gång" och det var inte så mycket att oroa sig för (vilken förälder skulle kunna se sitt barn sluta andas och försvinna bort och behålla lugnet?). På väg från läkaren slocknade hon igen innan vi ens hann ut från parkeringen och sover än, trots massa bökande när jag bar in och klädde av henne. Hon är inte sig lik helt enkelt och det oroar ihjäl mig :/

Hur är hon annars när hon är vaken förutom gnällig? Äter hon, vaken på ögonen? Man tycker ju att personalen alltid ska gå på föräldrarnas egna ord om att ens barn inte är sig själv oavsett vad dom kan se. Känns något fel ska man gå på den känslan men ändå försöka ta in vad personalen säger. Om du vaknar med samma känsla imorgon och hon inte är sig själv så sök igen, stå på dig. Du måste få ett lugn du också.
  • SvanE
    Mildamilda skrev 2016-01-13 17:27:15 följande:

En annan icke önskvärd grej min bebis gör är bits! Nyss kröp han fram till mig när jag satt på golvet o så bet han mig genom mysbyxorna i insidan av låret aj!! Nån mer?

Jämt och i allt han får tag på! I pannan, haksn, armen, halsen. Bitiga ungar vi har, och ont gör det ;D
  • SvanE
    KarinIngrid skrev 2016-05-25 15:48:53 följande:

En fråga.

Går alla ettåringar i tråden nu?

Julian är ju 13,5 månad men går inte än. Jag har börjat få kommentarer om att det är sent, att han inte kan gå än, att han ligger efter osv.. jag var inte orolig innan men börjar bli det nu. Är det väldigt sent ? Är det bara Julian som inte går ? Nån mer här ?

Han går jättebra så länge han får hålla i sig i möbler eller händer. Men vägrar konstant att gå utan stöd. 

Lukas är 14 månader, han går bra med gåvagn och om vi håller i annars sätter han sig direkt, han verkar ha balansen men vågar inte själv. Precis börjat kunna gå ibland med bara en hand i min. Hade varit skönt om han gick i sommar men tyvärr får man inte bestämma sånt själv :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?