• SvanE

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tror nån fas är på g här. Brukar sova snällt i vagnen och kan lätt sövas om av att gungas lite. Sen igår vid 4 har han vägrar somna och sova vidare någon annanstans än i famnen. Sambon fick ta natten dock så jag fick sova. Vaknade 7 av grinig kille som sovit knappt en timme men som nu 1,5h fortfarande sover i famnen. Han blir 6v på lördag. Någon som tror det bara är en fas, tillfälligt eller magen som blivit värre?:/

• SvanE
    Mimipig skrev 2015-05-01 15:04:37 följande:
    Jag tycker svensk vård är fantastisk, men vad gäller akutvård är jag villig att betala mer för att slippa denna väntan. Nio barn före oss och minst en h väntan till sa de just när jag frågade. Förutsatt att det inte kommer in några akutare fall...
    Så synd när man känner att ett barn borde gå före en vuxen oavsett prioritering...men har själv jobbat på akuten och hur gärna man än vill går de efter prioriteringsfärg och kösystem :( hoppas ni inte behöver vara kvar länge till och att ni får träffa en bra läkare!
  • SvanE
    Ediths mamma skrev 2015-05-01 17:50:08 följande:

Hej! Har inte beställt från Next,menjag har handlat i deras butik i Kista (Sthlm) Gissar på att du menar baby strl; dom är efter mitt tycke vanliga och kvsliteten helt OK (bodysar i 100% bomull, håller tex vra i 60 graders tvätt fast det står 40 i) Kläderna jag har köpt till min stora tjej (5år) har gått sönder snabbt på knärna och så...

Tack!:)
  • SvanE
    septemberbarn08 skrev 2015-05-02 10:58:49 följande:

Dagens negativa: den nya telefonen jag beställde och fick hem i veckan (nya samsung s6) skulle jag ta fram och starta igår.. men den är totalt stendöd:( går inte ens ladda den! Var lagom glad redan när jag fick hem den då förpackningen var bruten. Ringde och pratade med återförsäljaren och de lovar dyrt och heligt att de kontrollerat telefonen innan leverans och den skulle vara i ordning. Så var det ju tydligen inte:( Kundservice öppnar inte förrän på måndag men det kanske är lika bra för då hinner jag bli ännu mer arg och kan skälla ordentligt!

Problemet vore rätt litet (om än irriterande) om det inte vore för att jag fick min gamla telefon såld igår och därför blir helt telefonlös i drygt en vecka framöver:(

Dagens positiva: vi sov rätt bra till 3 inatt. Efter det var det sämre men känner mig ändå ganska utvilad idag:)

Såret på bröstvårtan är nästan helt läkt nu!!! Det nya penicillinet gjorde visst susen för på bara någon dag gick det från öppet köttsår till en liten röd prick. Sedan igår har jag kört utan amningsnappen och det funkar superbra, vanliga inlägg använder jag också nu och de fastnar inte:) lite mindre mjölk i det bröstet men det går ju jobba på:) känns så grymt bra! Hoppas för guds skull att det inte kommer tillbaka när jag avslutar penicillinkuren sen!

Hoppas du slipper såret mera!!

Har inta haft sår men gått med svampinfektion inuti mjölkgångarna i 4 veckor snart...de sa på amningsmott. att det kan ta tid och jag måste behandlas, fick tjata på läkaren för en till kur, ätit Ipren varje dag i 3v nu för den brännande värken men blir inte bättre trots Diflucan. Ska köra sista kuren nu sen vet jag inte om jag ger upp...gör så ont och inget annat funkar :(
  • SvanE
    septemberbarn08 skrev 2015-05-02 13:26:58 följande:
    Jag har än så länge inte haft varken svamp eller mjölkstockning och det är jag ju väldigt tacksam över. Skulle dock inte förvåna mig om jag åker på det härnäst eftersom den här amningen verkar vilja krångla mest hela tiden..
    Med allt annat kan väl ändå amningen få fungera tycker man! Håller tummarna att du slipper mer problem nu när såret läker så bra :)
  • SvanE
    tovemaja skrev 2015-05-02 05:28:45 följande:
    Vet inget om storlekar men vet att folk varit väldigt nöjda med kvalitet!
    Kom upp i 1000kr bara på 5min i webshopen, så mycket fint :D
  • SvanE
    Lilj3 skrev 2015-05-04 11:10:55 följande:

Usch. Idag är en såndär dag då jag bara vill vrida tillbaks tiden till livet utan bebis för en stund, krypa ner i sängen och dra täcket över huvudet. Natten har gått bra men det ösregnar ute, jag luktar svett och kräk, det är kallt i lägenheten, Valter är gnällig och allt känns bara allmänt hopplöst och trist. Hoppas ni andra får en bättre dag!

Skönt att höra att man inte är ensam, Tovemaja också. Grät vid morgonamningen för jag var så trött när sambon kom hem efter nattjobb, fick sova igen lite på fm men vaknade och var totalt håglös och grät fram till lunch innan humöret kom upp sig lite. Åh så hopplöst allt har känts idag, sambon ska jobba tokmycket så vet att jag inte får så mycket avlastning där heller. Har iaf er att få skriva av sig hos och veta att man inte är själv om sina känslor. Beundrar alla som orkar med flera barn, just idag vet jag inte alls hur jag ska orka skaffa fler...men kärleken övervinner mycket och han ska väl inte bara såhär tjurig hela uppväxten får man hoppas :) OCH att man förtränger lite kanske ;)
  • SvanE
    KarinIngrid skrev 2015-05-04 15:39:06 följande:

Idag fick jag första riktiga smilet av Julian!!! Hjärtat svämmar över!!!

Underbara unge vad go du är!! phpcIM5Bk13672.jpg

Vilken tjusig kille :D
  • SvanE
    tovemaja skrev 2015-05-04 20:47:14 följande:
    Stor kram! Vissa dagar är skit, nu är denna över! Även om jag och min man bråkade när han kom hem så har han tagit plutt i alla fall så att jag har kunnat ta ett bad och prata med en kompis. Skönt! Men gillar inte att vi bråkar om småsaker!
    Tack<3

Jobbigt! Hoppas ni är mer vänner idag och kan lägga bråk bakom er. Känns som lättare till sånt när man är trött :/

Här regnar det idag men oj sån skillnad på humöret! Lukas fick sova i spjälsängen i eget rum inatt. Åt men blev inte nöjd oxh låg som en sprattelgubbe vid bröstet. Gav då urpumpat på flaska sen sov han 4,5h, fick ersättning (för att jag skulle få sova) av sambon och sov direkt vidare till 5. Ammade en stund och sov sen 2,5h till. Förutom lite vyssjande så har han sovit bättre än på länge. Blir nog eget rum helt nu om det håller i sig.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?