• SvanE

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

LillLouise84 skrev 2015-05-28 12:07:47 följande:

Idag har vi ligga i soffan dag. Lilleman har ont i magen och mamman är trött. Några tips på hur man får bebisen att bajsa? Nu har han inte bajsat sen i fredags eller lördags och har magknip. Cyklat med benen, massage, pysventil, febertemp inget funkar.

När man ger ersättning kan man ju ta med lite messmör, rapsolja eller laktulos i flaskan. Kanske kan blanda med bröstmjölk och ge på flaska eller i en liten kopp innan själva amningen om inte flaska funkar?
  • SvanE
    sommarstad skrev 2015-06-04 17:45:55 följande:

Vi ska på bröllop i augusti och jag har verkligen längtat efter att få köpa nåt extra fint till Vilgot. Svärmor hade köpt denna och menade på att den blir ju perfekt till midsommar och bröllopet. Han får väl ha den till midsommar men  tycker inte det passar till bröllopet och tror dessutom att den blir för liten till bröllopet (den är i storlek 62 som han har nu, gissar på att han har storlek 68 i början av augusti).

Nån som har tips på fina festkläder till de små? (har sett lite som jag kan tänka mig men lite fler tips är aldrig fel)

Har köpt den här från next.se, superfin med skjortan som lös body så kan användas utan byxor och fluga om man vill, supernöjd pch han ska ha den på vårt bröllop i augusti :)

• SvanE
    Mildamilda skrev 2015-06-12 10:23:20 följande:
    Vi har inte heller fått till sex ännu. Jag fick bristning grad två, men jag tror mer det beror på stökiga kvällar med skrik o storebror som inte somnat förrän sent. Skulle gärna få "första gången" gjort.
    Min barnmorska sa till mig på efterkontrollen : det kommer nog inte vara skönt, var beredd på det. Använd olja eller liknande men det blir bättre sen. Sen rekommenderade hon att jag när jag börjar med p-piller igen skulle skippa mensen till efter sommaren för att det blev så mkt bekvämare att inte blöda under sommaren. Tyckte hon var ganska skön som sa så.
    Sexet var inte så trevligt första gången, var mest för sambons skull men det blir bättre :)
  • SvanE

Hur märker ni av era bebisars utvecklingssprång? Här tror jag mest det är sömnen som påverkas, brukar sova ganska bra på natten och i veckan sov han mellan 8-9 till 5-6 på morgonen och kunde somna om direkt medan han två senaste nätterna vaknar nästan varje timme och somnar om när han får natten, äter inte lika mycket och är lite gnälligare på dagen pga sömnbristen han har svårt att ta igen.

• SvanE
    Trollunge85 skrev 2015-06-15 20:18:22 följande:

Tror vi har hamnat i ett utvecklingssprång här. Gnällig, svårammad. Vill amma ofta men stökar runt och blir aldrig nöjd. Brukar vara glad och snackig men har inte alls varit så idag. Eller jo litegrann men inte alls som annars. Dessutom är det mer bök på nätterna än normalt. Kul att det tajmades med att jag är själv hemma.. Eller inte.

Man hoppas ju på att dom ska ha de värsta i språnget först så det är värst första två dagarna och sen lugnar ner sig, vi är inne på tredje natten utan sömn med L som vaknar varje timme och måste vyssjas om eller äta. Dock äter han så lite (eller mkt mindre än han brukar) och är svårt att få honom att ta flaskan så får distrahera med musik eller liknande. Snart kommer hela familjen och ska fira midsommar och de flesta sover i samma stuga, stackars dom. Får dela ut öronproppar om han fortsätter såhär :D
  • SvanE

Fina bebisar ni har! Sjukt att tänka att de låg i magen för bara några månader sedan! Här är lilla Lukas 3,5 månad :)

• SvanE
    septemberbarn08 skrev 2015-07-03 22:21:16 följande:
    Jag har mailat babyland så får se vad de svarar. Måste varit något fel på det för när vi tittat på videorna har tältet sett mjukare ut och mycket lättare att fälla ihop. Vårat tält hade jättehårda kanter och var helt omöjligt att få ihop som de visade på filmerna. Efter ett par försök small det av:( så jäkla trist när man inte ens hunnit använda det.
    Är det ett swimpy uv-tält? Vi har ett sånt som jag kastat ner i slänten några gånger för jag lyckas inte men sambon fick kläm på det...frustrerande! Han fattade inte videon men lyckades med bildbeskrivningen av någon anledning. Drygt hur som helst när saker är eller går sönder :(
  • SvanE
    septemberbarn08 skrev 2015-07-03 23:10:19 följande:
    Ja det är ett swimpy. Vi har både kollat på beskrivningen som följde med och på flera olika videor på Youtube och gjort EXAKT som de visat.. eller rättare sagt, vi har FÖRSÖKT göra så som de visat. Det GÅR helt enkelt inte! Jag får vänta och se vad babyland svarar. Jag förväntar mig inte att få något nytt men tycker väl bara det är trist att man inte ska kunna få ihop det utan att vara geni och att det dessutom går sönder? Vi har som sagt försökt hela eftermiddagen så:/
    Nej, otroligt tråkigt när tältet ändå är så bra och smidigt att det är litet om det funkar att få ihop det :(
  • SvanE

Jag hade så svårt att sova första månaderna då jag vaknade av minsta ljud så i 2 månaders åldern nån gång fick han flytta till eget rum och sover där varje natt. Vaknar oftast en gång per natt och ska äta, sedan går det ganska lätt att söva om honom med napp om han vaknar innan morgonen :)

• SvanE

Åh! Blev uppvaktad med möhippa i lördags, blev så roliga aktiviteter med ca 22 personer hela dagen. Skulle hoppa fallskärm men var för dåligt väder men blev massa annat kul och sen kom Måns Zelmerlöw och sjöng allsång för mig innan middagen :D lilleman var med sin pappa hela dagen och natten och gick superbra:) är fortfarande sliten nu två dagar senare :)

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?