• SvanE

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

LillLouise84 skrev 2015-02-08 04:02:29 följande:

Åh vad trött jag blir på att vara gravid! Jag kan inte ligga ner längre. När jag somnar så vaknar jag efter tio minuter med världens sura uppstötningar så jag nästan spyr, tredje natten och det blir bara värre för varje natt. Ändå äter jag losec och Novalucol. Jag vill sova!!!!!

Åh vad jobbigt :( det här är ju bara tillfälligt så lider med dig och er som har så jobbigt på natten :(
  • SvanE
    Misty W skrev 2015-02-08 08:05:39 följande:

LillLouise: jag har oxå min tredje natt från hell med halsbränna. Vaknar, måste sätta mig upp å trycka 2 Novalucol sen kanske jag kan somna om. Blir tokig snart!

SvanE: skönt att du får hjälp! Vilken vecka är du i? Jag lider med dig, gravid & magsjuka är döden! Krya på dig!

Tack!:) jag är i v.34+5, han får gärna stanna ett tag till så hoppas det lugnar ner sig nu, mår mkt bättre nu iaf och inte fått nå fler sammandragningar!
  • SvanE
    JhjärtaK skrev 2015-02-08 08:50:33 följande:
    Bra att du åkte in och skönt att värkarna avtog. Hur lång var tappen?
    Tack för era tankar:) på väg hem nu, hoppas det håller sig lugnt nu :)

Jag vet faktiskt inte, hon sa något om nån cm, vet inte hur det räknas :) huvudsaken att i get annat öppnat sig tänker jag :P
  • SvanE

Åh så roligt med massa fina magar i tråden! Bidrar med min också :) V.34+5

Ser ut som att bebisarna kommer ha det supermysigt i ditt babynest! :)

• SvanE

Har hört att de brukar smälla till med barnafödande runt fullmåne så sitter och spånar på om det kan märkas här i gruppen runt den 5e mars ;) spännande att se om det stämmer!

• SvanE

Tänkte OM amning inte fungerar och man ska ha någon ersättning hemma utifall att, någon som har en rekommendation på en bra?

• SvanE
    Lavish skrev 2015-02-11 23:17:46 följande:
    Vi hade babysemp i sån tetra. Alltså inte ett helt paket med pulver för massor av flaskor a 100 kr eller så utan en eller om det var två tetror med någon dl i styck som kostar en 10 kr eller så. 

De kom att gå åt, för amningen strulade i början på grund av stor blodförlust med mera, så vi fick tillmata på kopp. Det löste sig sen så mjölken kom igång och jag ammade sen helt, men första dagarna när vi kom hem behövde vi tillmata lite. 

Så det vill jag verkligen rekommendera, kommer man hem och det är strul med amningen är det smidigare att ha det färdigblandat och bara att värma än att lära sig att blanda pulver direkt. Och helst vill man väl inte skicka ut karln ens för att köpa hem ersättning om man kan slippa precis när man kommit hem. Det var ändå så små mängder som gick åt i början, vi behövde aldrig köpa mer. 
    Låter Jättesnidigt! Tack :)
  • SvanE
    Nixe skrev 2015-02-13 15:08:00 följande:

Vagnen har levererats!! :D försöker skynda hem men bussen gör som en snigel. Ååh vad jag har längtat sen början av oktober!! Hoppas den är lila perfekt som jag tänkt mig nu bara ;)

Spännande!! Vad är det för vagn? Ska hämta vår Britax go next imorgon, längtar såå!
  • SvanE
    Tussludd skrev 2015-02-14 07:43:29 följande:
    Vi hämtade vår brio go next i butiken för en vecka sedan. Jag är kär! :) vill bara ut och rulla med den. Känns otroligt stabil och smidig. Vi köpte vinterhjul till och då är det ju vips en terrängvagn.

Vilken färg tog ni? Vår är black melange, vilket inte var det smartaste med våra hundars vita hår märkte jag. Då skulle vi valt grey istället, men vi ville ha svart chassi.

Känner mig redo för att bebisen ska komma nu, men hoppar helst förlossningen jag också. :)
    Åh! Vad bra :D vi tog också terränghjul med, ska köras mycket på grusvägar i sommar annars mycket inne i stan så tror det kan vara skönt att variera! Vi kände samma med svart chassi så det blev black melange för oss också! Som jag ska klämma och känna på den när vi kommit hem i eftermiddag! :)
  • SvanE

Min pojke hickar 1-3 gånger per dag, ibland tre gånger bara på kvällen :) första besöket nät BM kände i v.28 låg han med huvudet neråt och har legat så sedan dess :)

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?