Inlägg från: tovemaja |Visa alla inlägg
  • tovemaja

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Zzzzz här sover vi borta gör första gången och det går väl sådär! För det första var bilresan jobbig även om den gick över förväntan... Åkte en strecka som normalt tar strax över tre timmar, igår tog den fem. Han illskrek så fort han inte sov.

Svårare att söva än normalt och vaknat ungefär samma tider (tredje gången nu vid 05). Men det blev visst en liten bajskatastrof på syrrans golv... Och på hela hennes nya dyra handduk!! Ooops! Tvättmaskin har hon dessvärre inte så det blir spännande att försöka förklara när hon vaknar!

• tovemaja
    Mildamilda skrev 2015-04-24 19:11:29 följande:

Nu när vi pratar om jobb blev jag nyfiken på vad ni jobbar med! Själv jobbar jag som biomedicinsk analytiker på sjukhus, jobbar mest med ultraljudsundersökningar, fast inte på foster då : )

Jag är gymnasielärare franska/engelska och håller på att läsa till SVA.

Vi delar 50/50 och jag är hemma till andra veckan i januari-16.
  • tovemaja
    Mimipig skrev 2015-04-24 22:47:28 följande:

Nu kanske jag delar tråden i läger, men jag har varit ute på min första Aw och druckit vin. Enligt min bm så får bröstmjölken samma promillehalt som blodet, dvs PROMILLEHALT, vilket i så fall innebär att filmjölk och andra livsmedel innehåller mer alkohol än blodet, och jag kommer att amma honom utan att han tar skada. Jag vill bara lyfta frågan, för det känns som om det lever kvar så många fördomar om alkohol i bröstmjölk. Hur känner ni inför alkohol och amning? Givetvis är jag inte full och osäker på att hantera barnet.

Tycker självklart det är ok att ta något glas eftersom jag vet att promillemängden i bröstet är så låg!

Själv vill jag inte dricka än för att jag vet hur jag kommer att reagera och måste ta honom på natten. Dessutom vaknar han så ofta och jag är trött nog som det är, även utan alkohol.