Inlägg från: tovemaja |Visa alla inlägg
  • tovemaja

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Kpax skrev 2015-04-05 21:19:15 följande:
    Det är så skönt att läsa att du njuter mer av att vara mamma nu, då tänker jag att det nog blir bättre och bättre för mig också :)

Hoppas Folke börjar sova lite längre pass på natten snart, man blir lite sliten! Josefin sover minst tre timmar mellan nattmålen, men det kan ju bero på att hon tröttar ut sig med flera timmars skrik på kvällen iofs... Lite oroväckande att hon från början lugnade sig och somnade tolv, och nu är vi uppe i två. Hoppas hon inte fortsätter förskjuta skrikfesten.

Vi försökte gå och lägga oss tidigt igår, men det gjorde bara att natten kändes så mycket längre. Usch, jag gruvar mig varenda kväll :S

Efter att jag tempade Josefin (och hon bajsade massor) har hon varit vaken och GLAD ganska länge. Lite ledsen också förstås, men normalt är hon missnöjd samma sekund som hon vaknar.
    Vi hade ju ett par fina nätter med 4-5 timmars sömn på rad.. Men det följdes av bakslag. Bu inatt började han i alla fall med 3... Bättre än igår!

Skönt att Josefin blev bättre av tempningen! Hoppas att du kommit på något som funkar permanent, du verkar haft det riktigt tufft nu och det låter ju som du beskriver kolik.... Uppdatera om hur det går för er!
  • tovemaja

Så himla typiskt! Igår kväll heldäckade grabben vid 20.30 och sov verkligen djupt. Jag tänkte passa på att få några timmars sammanhängande sömn så, men just när jag gjorde nig i ordning kände jag att högra bröstet ömmade som tusan och när jag kände efter var det massa små "kulor" undertill... Fattade ju att det var mjölkstockning på g och efter en del velande kom jag fram till att jag var tvungen att amma bort det innan det blev värre... Så var tvungen att väcka Folke och amma och sedan ville han inte sova bra inatt heller...så typiskt! Fick som mest 2,5 timme nu på morgonen. Men bröstet är bättre i alla fall!

Ang.vagnen så fick vi en superfin Åkpåse med tjockt, långhårigt lammskinn så Folke her bara vanliga innekläder. Superpraktiskr. Behöver inte ens mössa för han blir varm även om huvudet. Haft med overall ifall han behövt komma upp men hittills är den oanvänd.

• tovemaja

Lilj3: min tutte verkar också helt kurerad nu efter bara en natt... Tur att jag märkte det tidigt. Vila på dagen verkar svårt idag... Vill bara sova i vagn som rör sig. Men jag klarar mig bättre och bättre på minimalt med sömn märker jag. Skönt!

Lilllouise: vilket pucko!

• tovemaja

Kpax: faan va tufft ni verkar ha det. Hoppas så att bakslaget var tillfälligt! Klart barnets pappa måste hjälpa till, jobb eller inte, när det är sådan skrikfest!

Septemberbarn08: säger som ovanstående, du är inte värdelös!! Folke gick också ner mycket i början och ökade långsamt... Men nu fem veckor efter födsel ligger han fint viktmässigt! Gissar att vissa barn tar längre tid på sig bara. Mig ville dem ha till att "väcka" bebis var tredje timme för matning.. Jag ville mest skratta för han äter ju bra mycket oftare än så!

Kram till dig!!

• tovemaja

Trots grym sömnbrist är detta första dagen sedan Folke kom som jag känner mig 100% lycklig som mamma och tillfreds med tillvaron. Njuter av vårsolen och långa promenader! Tänk att jag är mamma!!!

• tovemaja
    Kpax skrev 2015-04-08 18:39:15 följande:
    Åh vad härligt att höra!!

Hoppas jag också är där snart :)

Kram
    Det tror jag! Du är ju någon vecka efter som sagt :) men koliken låter helt fruktansvärd!

Fin dag har jag haft som sagt men nu är det kväll och snart natt igen och då är det inte lika rosenrött här heller! Hu... Fasar lite för nätterna men får försöka gilla läget bara. Blir lättare och lättare att göra det men kan inte säga att blir bättre egentligen.
  • tovemaja
    Cymi skrev 2015-04-09 05:50:26 följande:

Värsta jävla natten. Ge mindre mat, jo tjena! Gav 100 istället för 135, hon har vaknat var 90e minut istället för varannan -var tredje timme och har inte velat somna om snabbt. Nu har jag en grinig och kinkig unge som är sur fast hon nyss fick mat -igen- och jag är skitsur som inte fått sova nåt i princip. Nu ska jag testa ge 135 ml max var tredje timme, är hon fortfarande fröken dryg och skitjobbig så skiter jag i den där jävla viktkurvan

Hade också värsta natten hittills... Trots motsatt strategi mot vad du hade! Gav mängder med mat men han vägrade komma till ro efter att ha vaknat första gången vid 00.30. Vid 03 väckte jag maken i gästrummet, inte för att jag skulle kunna sova, det visste jag skulle vara omöjligt med de skriken, men för att jag var så sjukt frustrerad att jag omöjligt kunde trösta och lugna.

Phu! Idag MÅSTE jag försöka sova på dagen! 4,5 timme räcker inte...
  • tovemaja
    Cymi skrev 2015-04-09 14:17:43 följande:

Yes! Kl 6 gick mannen upp och tog Lucy innan han skulle till jobbet, då var jsg på den nivån att jag inte fattade vad man skulle med en bebis till. Fick sova 2 timmar till nästa matning, sen behövde ett paket tas emot och hunden kissa innan nästa matning men nu har hon ätit igen efter fyra timmars sömn! Så länge sover hon typ aldrig, känner mig rätt utvilad och är på redigt bättre humör, sömnbrist sätter en verkligen på prov.

Sitter just och vaggar trött kille som inte vill sova... Pust! Hoppas få någon timmes sömn sedan med honom...
  • tovemaja
    Pojkmamma01 skrev 2015-04-10 00:28:45 följande:

Min lilla tös går inte upp i vikt som är tillfredsställande för Bvc. Hon är 4 veckor och Jag ammar henne med amningsnapp,(pga smärtor i bröstvårtorna) och hon orkar antagligen inte suga i sig den mjölk hon behöver för att öka i vikt, så nu har vi varit tvungen att börja med ersättning efter varje måltid..

Känns jättepissigt! Alltså jag gör allt för att min lilla prinsessa och allt för att hon ska må bra och öka i vikt men jag ammade min son i 11 månader utan nåt problem och jag var så inställd på att amma och att det skulle gå bra, huvudsaken att jag HAR mat, så nu känns det som ett stort misslyckande.. smile4.gif

Känslomässigt. Jag vet ju att det antagligen kan räcka med att hon lägger på sig nåt kilo eller två så kan jag gå tillbaka till att bara amma men det känns jobbigt att hon inte har den orken..

Hon är 65g från sin födelsevikt.. Ska väga henne imorrn så får väl se om hon gått upp nåt från i tisdags..

Besöken på Bvc har numera börja ge mig en klump i magen. De är jättegulliga där. Lyssnar och är väldigt mån om att jag också ska må bra men jag känner mig som en dålig mamma även fast jag vet att jag inte är det.. Skönt att läsa om fler som inte har det enkelt även fast jag önskar att ni inte behövde ha det så.

Va jobbigt att du ska behöva känna olust inför BVC besöken! Hoppas att hon spurtar viktmässigt nu till nästa gång!

Kram
  • tovemaja

Ioohhhaaaooww!! En bra natt! Han vaknade för käk vid 02, 03,30, 05.30 och vi lade oss vid 23... Sådan skillnad jämfört med igår! Han somnade nämligen om ganska lätt efter mat. Lyx!

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?