Inlägg från: tovemaja |Visa alla inlägg
  • tovemaja

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

ebe91 skrev 2015-04-10 15:13:18 följande:

Men skjut mig. Såg precis att Bosses 3-åriga kusin har magsjuka, och vi träffade henne senast igårkväll. Hon höll dessutom i honom o bar hans tutte. Fan fan fan. Nu håller jag tummarna att det inte blir ngt. Den där ungen är fan alltid sjuk (inte igår då såklart!).

Håller tummarna för att ni klarar er! Om det är någon tröst så var maken rejält sjuk men Folke har klarat sig så jag tror på det där att bebisar har ett galet bea immunförsvar!
  • tovemaja
    Kpax skrev 2015-04-10 14:57:10 följande:
    Ja, den personen kan gärna prova här också... Jag är sinnessjukt trött, men Josefin sover tydligen bara på mig idag, och då kan inte jag sova. Zzz...
    Stackare! Sådan var min dag igår! Lider med dig!
  • tovemaja
    Cymi skrev 2015-04-10 11:39:21 följande:
    Också haft en bra natt, hon åt 22.45, 01.00, 04.00, 06.30 och då la jag henne i sängen bredvid mig för hon kan sova längre då och då var nästa mat vid 11! Skönt att få sova 4 timmar. vi får hoppas på fler såna nätter :)
    Heja! Folke somnade också om mellan 6.30 och 09, aldrig hänt innan! Dock var det min pluggdag idag (tenta imorgon) så jag kunde inte njuta av det..
  • tovemaja
    Kpax skrev 2015-04-10 19:03:34 följande:
    Det var när jag läste det här jag kom att tänka på Wonder Weeks -appen. Vi var ju beräknade till samma datum, så om de har rätt kommer våra bebisar följas åt fast det skiljer flera veckor :)
    Laddade precis ner den! Slump! Skrev fick in födelsedatum, var ju lite klantigt men det skiljer ju exakt en vecka så det borde jag kunna räkna ut :) tycker också det stämmer bra såhär långt...
  • tovemaja

Laila; kul att ha dig tillbaka i tråden! Har undrat hur det gått för dig! Tycker ditt ex

Verkar ganska okänslig om han tycker att du inte gör något!? Testa ta hand om bebisen då? Det är ett heltidsjobb! Irriterande att han inte fattar det! Kram och styrka till dig!

• tovemaja

Skrivit första tentan sedan Folke kom precis... Gick hyfsat tror jag! Läser till ett tredje ämne på halvfart... Är gymnasielärare i engelska/franska i grunden... Nu premiär i en galleria och sedan till en kompis... Dagen avslutas i annan stad på 30års fest så precis som för dig Trollunge är det en hektisk dag utan vilomöjlgheter. Kommer stupa i säng ikväll!

• tovemaja
    Smulan 89 skrev 2015-04-11 18:50:33 följande:

Skulle blivit igångsatt den 9/4 kl 09, men värkarna började vid midnatt samma dag, så vi kom in med värkar kl 08:30 den 9:e =) 
    3 tim efteråt, kl 11:34 kom vår dotter. En stor tjej på 5040 g och 55 cm lång. Vi kom hem idag och mår bra. Jag fick en rejäl blödning även denna gång på ca 2,5-3 liter, men mår ganska bra nu.

Stort stort grattis!!!
  • tovemaja
    Kpax skrev 2015-04-11 20:11:03 följande:
    Gud vad duktigt, jag hade aldrig fixat att plugga och skriva tenta nu. No way!

Men idag köpte jag nya amningsbhar och bebiskläder, så jag känner mig också lite duktig, hehe ;)
    Njaaaa... Alltså plugg och plugg, kursen är så lätt att man fixar den utan plugg! En dag pluggade jag inför denna tentan vilket funkar eftersom Nin man jobbar 80% nu och är hemma fredagar med oss. Lätt också eftersom jag läst egentligen samma saker i mina andra ämnen. Språk är ju alltid språk!

Amnings bh ja... Ääääälskar boobs! Beställer från boob.se, mjuka men ger bra stöd. Tips om någon letar efter bra märke...
  • tovemaja
    snö 81 skrev 2015-04-11 20:57:56 följande:
    Vilket ämne läser du in nu?
    Svenska som andraspråk...
  • tovemaja
    Trollunge85 skrev 2015-04-11 21:15:55 följande:
    Jag köpte en under graviditeten men har än så länge inte fått på den sen H kom. Ska kolla imorgon hur den sitter nu när brösten typ halverats mot förut smile5.gif Annars får jag beställa en storlek större. Gillar också dem. Är grymt skön. Kan även rekommendera deras klänning b warmer (eller vad den heter) som verkligen är hur mysig som helst att ha på sig och perfekt i vårvädret eftersom det är fleece vid brösten för att hålla dem varma så man inte riskerar mjölkstockning.
    Tack för tips!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?