Inlägg från: tovemaja |Visa alla inlägg
  • tovemaja

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Lavish skrev 2015-04-11 21:14:28 följande:

Sitter och firar att jag klarat första kvällen ensam med barnen. Min sambo har åkt för två veckors utbildning i Skåne, vi har ju vetat det länge och jag har fasat för hur jag ska klara det. Han kommer hem nästa helg eftersom vår son fyller fyra och ska ha kalas då men annars måste jag fixa allt själv. 

Har varit mest orolig över hur jag ska lyckas fixa middag och läggning av sonen inom rimliga tider med lillasyster som har sån kolik och sitter klistrad på mig, oftast illvrålande.

Ikväll gick det i alla fall, även om jag inte hann med att göra sallad till maten och även om sonen inte var färdiglagd förrän 20.30 vilket kommer vara oacceptabelt sent när han ska upp till dagis dagen efter. Känns ändå som en seger att det gick överhuvudtaget, och utan att lillasyster förstörde hans läggning med skrik! 

Får väl se om det går lika bra de kommande dagarna... 

Du är grym! Hade jag aldrig fixat!
  • tovemaja

Jag var så nöjd över att han sov fyra timmar på försattes istället för tre.. Men istället vägrade han somna om ordentligt! Suck!! Trött mamma!

• tovemaja
    snö 81 skrev 2015-04-12 07:37:30 följande:
    Ok. Tänkte när du skrev att det var så lätt kurs - "språk som språk". För i mitt fall är det grym skillnad på typ svenska och franska ;) Men svenska som andraspråk måste ju vara jättekul att läsa.
    Fast det är ju inte det i uppbyggnaden! I vokabulär såklart men t.ex. Fonetik, grammatik, språkhistoria osv. Är det ju samma grej egentligen :)
  • tovemaja
    Kpax skrev 2015-04-12 06:29:04 följande:

Efter en timmes relativt intensiv skrikfest somnade hon vid bröstet någon gång efter tolv (jag somnade också), och hon har inte vaknat förrän nu. Sex timmar!! Måste vara världsrekord. Hon har somnat vid bröstet igen, får se om hon sover vidare efter rapning. :D

Så skönt för dig! Jag sov 5 timmar, sedan 2 så är ändå nöjd! Men hade honom hos oss i sängen hela natten.. Kanske därför han sov så bra?
  • tovemaja
    Kpax skrev 2015-04-12 11:22:50 följande:
    Ja säkert! Jag försöker inte ens lägga Josefin någon annanstans just nu, hon vaknar efter ett par minuter, och det blir en ond cirkel med övertrötthet hos henne och frustration hos oss.

Jag vet inte om jag sabbar för oss i framtiden genom att hon blir så van vid att inte behöva sova själv, eller om det är rätt att helt enkelt tillgodose hennes behov av närhet utan att ifrågasätta.

Menar såklart inte att du ifrågasätter ditt barn, men min mosiga hjärna kommer inte på någon vettig formulering!

Jag sover till vänster, det blir lite trångt. Fattar inte hur hon kan åla sig så långt och snabbt! Utgångspunkten är alltså mitt på handduken, men på nolltid ligger vi mage mot mage.

phpRnDUBW34107.jpg
    Vi har en kvadratisk säng, 2.10x2.10 men Folke hamnar ändå på mig :) får se om det var slump att han sov bra... Sist gång han sov i sängen vaknade han till mycket oftare..,
  • tovemaja

Jag har fortfarande 5,5 kg kvar... Haft det i över 2 veckor dock! Ska vi skapa en "pepp-träningstråd" eller peppa här?

• tovemaja

Sov märkligt i natt jag också! Folke somnade vid 22 i vaggan, sov 2 timmar... Matning och sedan sov han strax över 1 timme till i vaggan... När vi då vaknade för andra gången kl 02.15 hade jag bara sovit ca 3 timmar... Då tyckte diktatorn att vi skulle upp! Kunde inte få honom att vara kvar i sängen hos mig heller. Så jag var uppe och gick med honom ett par timmar inatt. Första gången vi inte kunde vara kvar i sovrummet ens... Men lite serier, choklad och te var inte så illa! Idag ny BVC-tid. Min lille herre lär väga en bra bit över 5kg nu!

• tovemaja
    snö 81 skrev 2015-04-13 17:43:22 följande:

Konstaterade precis att förklaringen till min molvärk idag verkar vara ägglossning. Lite märklig känsla att se äl-flytningar igen och första tanken var instinktivt - oj, nu måste vi ha sex! Men så kom jag på att, nej det ska vi ju inte ;)

Hehe! Ja, varit inställd på ÄL-sex så länge nu!

Är också lite orolig för att jag aka få tillbaka min mens tidigt trots amning... Fått tillbaka mina "vanliga" flytningar efter avslaget slutade och det sedan var rätt torrt någon vecka. Hoppas på låååång tid utan mens nu ett tag ju!

Ni som fått barn och helammat tidigare, hur länge dröjde det för er innan ÄL och mens var tillbaka?
  • tovemaja

Verkar vara blandad kompott när det gäller mens då! Får hoppas att jag är en av "the lucky ones" men det känns ju dessvärre som kroppen håller på att ställa om sig till normalläge.

Avslag hade jag av och till i fem veckor...

• tovemaja

Jobbiga nätter för er! Vet ju precis känslan! Självs hade vi en kanonnatt men det berodde på att lillskiten endast sov 3 timmar totalt igår på dagen. Så en grinig bebis igår gav en toppennatt! Sov mellan 10 och 4 med endast 20 min amning mitt i.. Sov sedan resten av "natten" jämte mig och liggammade av och till. vi gick upp nu!!! Sååå skönt!

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?