Inlägg från: tovemaja |Visa alla inlägg
  • tovemaja

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Skönt att ha sovit 5 timmar när man vaknar för andra amningen och första blöjbytet! Heja Folke! Och han har sovit ca 5,5! Yes! Hoppas bara han är lätt att söva igen nu efteråt, han är så gasig och det brukar vara svårt då.

• tovemaja

Trollunge: jag kan också skippa klockan och gå på Folkes uppvak :) vi gick och lade oss igen nu, hoppas jag kan somna för vi har inte sovit sedan fyra zzzz

• tovemaja

Varit på efterkontroll med blandat resultat!

Positivt är (vad jag redan visste) att jag definitivt inte har tecken på förlossningsdepression och att allt ser bra ut down under. Kniper funkar super.

Negativt är att magmusklerna är fortsatt delade och nog kommer fortsätta vara det resten av livet då... Vilket innebär att jag aldrig kommer få helt platt mage igen. Trist, men sådant är livet! Men vad som skrämde mer är att det gjorde riktigt ont att bli undersökt trots toppen BM. Hon sa att det är normalt när man helammar (torra slemhinnor) och att det också är ärrvävnaden som känns.. Att det blir bättre. Men jag oroar mig ändå för sex i framtiden... Jag vill ju, men känns som det kommer dröja innan det inte gör ont!

• tovemaja

BM kollar nog inte muskelseparation på rutin, jag bad henne kolla.

Kpax: skönt att sexet funkar för er, det gör det inte här! Ville testa lite idag eftersom jag var nyfiken efter den onda undersökningen och mycket riktigt stramade det och gjorde ont trots glidmedel så vi avbröt och kommer ta det steg för steg...

Kiss strålen kan jag knipa nu men kunde inte för någon månad sedan...

• tovemaja

Dålig natt men maken tog honom på morgonen så Jah fick slumra en timme.

Veckans vägning... -2kg?? Fattar ingenting! Ska väga mig igen imorgon för det verkar så konstigt... Innebär i så fall 3kg kvar till målvikt.

Idag blir det besök på mitt jobb! Kul!

• tovemaja

Va man tjatar om sömn men vad viktigt det är! Fick en jättefin natt! Många uppvak som vanligt men han somnade om lätt nu fram till klockan sju. Två bajsblöjor dock...

Kpax: ja, jag känner att musklerna är delade om jag ligger och spänner magen. Inget jag sörjer så mycket dock! Mer orolig för den strama känslan.

Kul att besöka jobbet igår! Saknar det inte men saknar några kollegor och elever!

• tovemaja

Va tyst det var här idag!? Hur har ni det alla busy mammor? Själv har jag en skön och lätt bebisdag. Lite märkligt, enligt wonder weeks appen ska han vara inne i en mörk fas... Men tycker han känns gladare och mysigare än innan...

• tovemaja

Kpax: jobbigt med skavet! Har du varit på efterkontroll?

Snö: jag har en kräkbebis så har alltid två ombyten med :) tur att vi fick så mycket kläder! Annars hade det blivit tufft! Mysigt låter det annars där din dag!

• tovemaja
    Mildamilda skrev 2015-04-30 19:45:31 följande:

Idag var vi på BVC för första gången sedan Isak var en vecka. Han väger 5270 och har gått upp över två kg sen födseln! Känns som bättre näring på utsidan... Sen har han en rest från navelsträngen, granulom, som ska tvättas 3-4 ggr per dag. Om det inte drar ihop sig får man pensla med lapispenna (vet inte vad det är eller vad det innebär).

Häftigt med två kg mellan vägningarna! Jag missade min tid förra veckan så kommer hinna gå över en månad mellan våra vägningar också nu. Blir spännande att se vart det landar!

Ligger förresten i badet nu för första gången sedan förlossningen. Så skönt! Älskar att bada! Overkligt att tänka att jag låg här med värkar sist!
  • tovemaja

Trollunge: jobbigt med grinigs barn! Sådana dagar är tuffa! Hur gammal är han nu?

Skönt med fina nätter dock! Jag tycker det varit lyx med mina nu ett tag men då vaknar han ändå ca 5 ggr (lägger sig redan 21). Det lyxiga har varit att han somnar om lätt, även på morgonen.... Det är nytt!

September: hur gick det med Selina inatt?

Kpax: har "skavet" gått tillbaks förr så gör det säkert det igen! Hur mår Lillan? Är det bättre med magen igen?

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?