Inlägg från: tovemaja |Visa alla inlägg
  • tovemaja

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

septemberbarn08 skrev 2015-05-15 13:10:15 följande:
    Har han hosta också eller är det bara näsan som jäklas? För Selina har inga som helst andra tecken på förkylning, bara helt täppt i näsan. Samtidigt kom det i samband med att äldsta blev förkyld så det måste ju nästan vara förkylning ändå. Vet inte om de öht gör något hos läkaren men det är ju inte kul att hon ska behöva ha det såhär.
    Folke har låtit som en gris sedan födseln och vid tvåmånaders kontrollen sa läkaren att det är vanligt att små bebisar har mjukt brosk vilket gör att det låter som de grymtar :) men om det är ett "nytt" ljud för Selina kan jag förstå om det känns lite läskigt. När har du BVC-tid? Kanske kan fråga vid läkarkontrollen?
  • tovemaja
    Kpax skrev 2015-05-15 12:56:58 följande:
    Vi kör med kondom (den enda gången vi haft sex än så länge), det är bökigt och inte lika skönt, men jag är livrädd för att bli gravid nu. Jag skulle inte göra abort, men jag vill absolut kunna ägna mig åt den här godbiten till 100% ett tag, utan att behöva tänka på att det kommer en till.

Hur gör ni om du skulle bli gravid nu?
    Jag har så sjukt sköra slemhinnor så kondom vill jag vänta med. Vi har knappt haft sex... Bara testat lite :) lönns också otroligt att jag skulle bli gravid när jag helammar eftersom Folke kom till på tolfte prickade ägglossningen :) men skulle det ske skulle vi bli chockade men ta emot bebis med glädje.. Men får jag välja vill jag nog ha 3 år mellan barnen. Hur känner du med syskon?
  • tovemaja

Vilka lyxnätter ni haft! Avis:) sovit hos svärmor för första ggn dock och det har gått bra! En liten seger! Dock sov han som mest 3 timmar...

• tovemaja

Ebe91: vilket märkligt beteende hos din man!? Dags att växa upp och inse att han har familj och ansvar kanske!?

Kpax: vi tänker väldigt liksäck har visst liknande situationer... Jag är också 31:) vi kanske följs åt med nästa barn också, vem vet!

Så irriterad på min kropp! Sprang 2,5 km i låååångsamt tempo för ett par dagar sedan och har sjukt ont i vänster ljumske sedan dess... Känns precis lika illa som under graviditeten :( verkar bli värre och inte bättre fortfarande trots att jag försöker vila. Har er foglossning helt försvunnit? Min hade det... Trodde jag i alla fall!

• tovemaja
    Kpax skrev 2015-05-16 12:43:13 följande:

Tovemaja: Intressant att din auto correct ändrar "lika" till "liksäck", är det något du vill berätta? ;)

Jamen det vore ju sjukt roligt, vi får väl se om vi lyckas pricka in det så vi följs åt igen :)

Angående foglossning, jag har inte känt något, men har heller inte gjort annat än gått rätt långsamt (mycket i skogen med bärsele, då blir det inget vidare tempo).

Ebe91: Jag tänker också att jag vill att kroppen ska läka ordentligt. Inför nästa graviditet vill jag vara riktigt stark, och ska försöka bibehålla styrkan så gott jag kan. Blir intressant att se vilken skillnad det gör!

Haha! Liksäck:)
  • tovemaja
    Mimipig skrev 2015-05-16 14:35:31 följande:
    Grattis! För min del går det långsamt, men åt rätt håll. Trodde det skulle gå lite snabbare faktiskt. Jag kommer inte vara tillbaka till min inskrivningsvikt till midsommar som jag hoppats.
    Inte jag heller :) men kämpar på! Har gått upp och ner här ju...
  • tovemaja
    ebe91 skrev 2015-05-16 18:47:21 följande:

Enl sambon har Bosse vänt sig från rygg till mage idag, 2 gånger! Typiskt att jag missade det :(

Wow! Folke vände från mage till rygg igår för första gången och tyckte det var tidigt med från rygg till mage känns betydligt större :)
  • tovemaja
    Mildamilda skrev 2015-05-16 21:01:33 följande:

Nån mer bebis som vill amma/snutta typ konstant på kvällen. Isak är bara nöjd vid bröstet från ca 18-19 till vi hår och lägger oss typ 22:30 då han äter och snuttar till han somnar. Kan gå bra att ligga på skötbordet några minuter. Känner mig lite låst.

Mycket snuttande kvällstid här också! Men han somnar redan runt nio... Idag var det skönt när han äntligen slocknade eftersom han tjurat mest hela dagen! Kanske mycket för lillgrabben att sova över hos farmor (med oss såklart!) och sedan ha farfar på besök hela dagen och nu även övernattning. Jah njuter dock av att känna att han blir lugn hos mig.. Han vet garanterat vem som är hans mamma!
  • tovemaja

Så stillsamt det varit här idag! Jag har varit tyst för Folke har gnällt och tjurat i två dagar... Var dock en Gullunge innan dess.

Minipig: vet inte tyvärr..

Hur ser det ut för er alla med sprutor nu? Är 10 dagar till Folkes vaccination och jag är så nervös!

• tovemaja
    Kpax skrev 2015-05-18 07:43:19 följande:

Har ni hunnit inreda några rum till bebisarna? Jag vet att vi pratade om det för flera månader sedan, men jag har såklart glömt.

Josefin har ett rum, men det innehåller bara en byrå (som jag målat turkos/mint/blå-aktig) och en ful fåtölj som jag inte suttit i sen hon föddes, eller på flera år egentligen.

Jag skulle vilja göra det fint, och har lite idéer, med det kräver pyssel så det blir aldrig av.

Ammar gör jag och äter som vanligt har jag gjort sedan han föddes.., verkar inte känslig för något...

Folke har ett jättefint rum som vi fixade i ordning innan han kon. Och även om han inte sover där, ens på dagen, så älskar han att vara där och titta på saker... Sol-lampan, se stora färg- prickarna på vägg och matta osv.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?