Inlägg från: tovemaja |Visa alla inlägg
  • tovemaja

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

pink76 skrev 2015-06-07 10:13:47 följande:

Hur sover era små bebisar nu på natten?

Min lilla prins hade en dryg vecka av väldigt bra nätter. Hans första period sov han från läggning vid 8-9 tiden till ca kl 2-3. Det var otroligt skönt. Men nu vaknar han med nästan 2 timmars intervaller hela natten. Det är otroligt jobbigt.

Jag har funderat på om jag ska ge honom något tillägg för att få honom mättare o därför sova lite längre. Men det kanske inte är där som problemet ligger. 

Hur gör ni? Ger ni något tillägg innan läggning eller behöver ni inte det?

precis som din bebis sover min! Blev bortskämd ett tag med toppennätter (inte lika bra som dina dock) men nu vaknar han typ varannan timme i början på natten och varje timme i slutet. Sover i vaggan till ca 04 då han kommer upp till oss.

Vi blev liksom intvingade i EC (elimination communication) också vilket jag uppskattar nu... just eftersom han måste upp och bajsa varje morgon vid ca 05 :) rätt häftigt.. så idag t.ex. har han inte haft någon bajsblöja alls, däremot bajsat 3 ggr på pottan vi köpte igår (använt handfatet innan) cool grej faktiskt men det var liksom ofrivilligt att vi hamnade där!
  • tovemaja

Jag har precis gått under 78 och har nu 2,5kg kvar men precis som du Kpax ser magen inte direkt platt ut nu :) ska se om jag kan lägga upp en bild! Vi delade grav-magar, kanske kan dela post grav-magar också :)

• tovemaja

Folke blir också tumsugare! Har helt slutat med napp men hittat tummen... På gott och ont! En napp kan man ju ta bort, svårare att ta bort en tumme :) men en tumme tappas å andra sidan aldrig bort!

Inatt hade Folke en kanonnatt och sov massor.,. Men vad händer med mig då? Jag ligger klarvaken och kan inte sova alla! Sovit MAX 4 timmar och Max 2 sammanhängande. Detta blir en lååååång dag! Är dessutom själv hela dagen och kvällen..

Hur har ni det?

• tovemaja

Hej! Vi har en superfin dag idag här i Östergötland och så även igår... Vi spenderade dagen nere vid sjön som gränsar till vår tomt, Folke sov i vagnen halva dagen. På kvällen var vi hos grannarna och spelade spel och käkade middag utomhus. Kändes löjligt idylliskt!

Idag kommer några vänner hit och sover över. Lite nervös dock, enligt wonder weeks appen ska en lååång "moln-period" börja nu strax... Har haft så fin bebisperiod nu! Det är så skönt att ha min man hemma 4 dagar i veckan!

Solade lite igår, vet någon av er om solen kan bleka bort hormonranden? Fick en rätt stark under naveln (svag över) och vill bli av med den! Visst har den blekts något, men det går så låååångsamt! De lila bristningarna på brösten bör väl blekas av solen i alla fall...

• tovemaja

Trollunge: säger mer om hans hjärnkapacitet än om dig! Jag kommer i mina "stor-jeans" men absolut inte mina vanliga... Just för att magen är väldigt Putig och slapp! Har Hübinette massa kg kvar men kommer dröja hur länge som helst innan man börjar likna sitt gamla jag igen :) vi har fött barn nyss för tusan!

• tovemaja

På tåget på väg västerut! Längtat "hem" ett tag nu och passar på att hänga hos päronen när J drar till Beach camp på Öland en vecka. Behöver verkligen avlastningen nu när vänstra sidan av min rygg tycks ha pajat... Gör fasligt ont! Landar i Halmstad hos min mormor i kväll och stannar ett dygn... Åker sedan norrut till Strömstad och stannar en vecka. Ska bli underbart!

så skönt att nätterna är bättre för oss igen! Han vaknar två gånger för mat mellan kl 22 och 06 och kan efter toabesök somna om korta stunder mellan 06 och 10 också (med mat varje timme). Han sover normalt i sin vagga till 04 någon gång och sedan i sängen hos oss. Blir ju störningar i rutinerna nu en vecka dock... Hoppas det inte påverkar så mycket!

Jobbigt med Josefin då Kpax... Rätt beslut att stanna hemma då! Är väl det långa mörka "molnet" på g nu? Folke är mer klängig och vill inte ligga vagnen... Som tur är sover han där nu! Resan är lång!

• tovemaja

Kul att se utvecklingen Lavish! Folke håller bara leksaker korta stunder, som att jan glömmer att han har dem... Vill också vara med och kika i vagnen så han har solhatt jag drar ner så långt det går :) och krage!

Kpax: inte mycket att imponeras över! Jag tycker att det är jobbigt när han gnäller och klagar bland folk... Men tänker att de flesta är förstående ändå! Och vill så gärna träffa min familj så han får en fin relation till dem också! Känns superviktigt... Joels familj bor i närheten hela bunten...

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?