Inlägg från: tovemaja |Visa alla inlägg
  • tovemaja

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Grattis ebe91! Är så lycklig över att vi flyttade till hus denna tid förra året, en riktig dröm!

September och Louise: låter som era barn är med marginal inom "normalspannet" viktmässigt! Ska bli kul att se om min grabb är uppe i 8kg på nästa veckas kontroll!

Hittade en kul sida med recept till bebisar som ska bli kul att testa lite om någon månad eller så... Barnmatsburken.se

• tovemaja

Hej! Grattis till smidigt byte med hus ebe91!

Ni som ligger ungefär lika med mig och har en wonderweeks (kpax t.ex) märker ni också att barnen plötsligt är gladare? Så skönt, Folke var tjurig delux i 2-3 veckor här innan!

Dock är nätterna fortfarande väldigt upphackade... Zzz men maken har semester och har lovat att jag ska få en hel natts sömn snart!

• tovemaja

För oss blev det i alla fall mycket mycket bättre direkt "molnet" var över även om det inte borde kunna vara då exakt...

Lilj3 skrev 2015-07-24 09:22:51 följande:

Jag ligger lite efter er (hade bf 12:e mars) och Valter är riktigt sur och arg just nu. 5 dagar kvar av denna molnperiod, längtar tills den är över.

• tovemaja

Undrar om kroppen håller på att ställa om till mens här.. Folke är 5 månader idag och helammas men tycker mig känna ägglossningssymptom... Hoppas inte för vi hade det lite väl mysigt igår och är inte sugen på syskon riktigt än :) men är väl inte så orolig för det egentligen eftersom Folke var så svårbakad... Men mensen slipper jag gärna ett tag till.

Imorgon är det femmånaderskontroll med vaccination igen... Hu! Men denna gång är maken med. Skönt!

• tovemaja

Kontrollen avklarad! Vaccineringen gick mycket bättre nu, skönt! 68,5cm och nästan 8,2 kg... Min store lille grabb! Verkar inte påverkad alls av sprutorna utan ligger och sprattlar och jollrar här bredvid... :)

• tovemaja

Folke sover rätt hyfsat för att vara bebis.. Tycker jag tills jag ser fler av era inlägg :) somnar vid 21, äter 23-02-04 och vaknar 06. Kan sedan somna om runt 07-08 och sova någon timme till... Men trots att jag är trött så är han så rolig nu så allt är "förlåtet" snabbt :) och vill jag kan jag få sovmorgon varje dag då maken går upp med honom :)

• tovemaja

Men att ni accepterar att era män inte beter sig som de pappor de nu är? Varför är det ok att de prioriterar egna intressen framför familjen?

• tovemaja

Hade ju ägglossning (typ 100% säker) nyss och nu verkar jag fått en mens-aktig blödning... Suck! Vill inte!!! Hade verkligen hoppats på längre uppehåll!

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?