Inlägg från: tovemaja |Visa alla inlägg
  • tovemaja

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Kpax skrev 2015-06-24 11:56:26 följande:
    Det där med bh-priserna är ju vansinnigt! Jag har normalt 75B, så för mig funkar HMs BHar bra, tack och lov.

Jag har inte rört magappen på länge, tyckte den var så jäkla trist. Men gör jag något mer utmanande istället? Nej, verkligen inte. Ska försöka skärpa mig.
    Jag kämpar på med magappen men håller med om att övningarna är så tråkiga! Men är bara på nivå tre så hoppas de blir bättre framöver!

Tänkte på vad du skrev om bikini osv. Visst är det vansinnigt att vi bryr oss så? Är ju för tusan inte ens fyra månader sedan vi var höggravida! Och egentligen vet jag ju att det bara är man själv som bryr sig... Inte tänker man på andra som kanske har degiga magar eller överskottskilon?
  • tovemaja

Zzzz å vad jag inte orkar ännu en kass natt!! Kom igen Folke: soooov mer än 40 min i streck! Snälla!!!!

• tovemaja
    Mullan skrev 2015-06-25 07:21:34 följande:
    Hur har det gått?
    Skit! Knappt fått någon sömn alls och har nu på morgonen pratat hårt till min lille skatt! Mår inte alls bra :( gick tillslut iväg från hans gnäll några minuter och bara andades.. Bara att bita ihop idag!
  • tovemaja
    Mullan skrev 2015-06-25 20:21:48 följande:
    Ja visst är det jobbigt med för lite sömn :( klokt av dig att gå undan några minuter. Har du fått vila något under dagen? Kram
    Fick sova 40 min tillslut och blev som en ny människa! Tack för stöd :) har du det bra?
  • tovemaja
    Mullan skrev 2015-06-26 05:56:38 följande:
    Va skönt! Hoppas att det har varit en bättre natt :) ni är inte på hemmaplan nu va? För visst var det du som skulle hälsa på familjen i Strömstad? Eller blandar jag ihop det?

Jo tack, jag har det bra. Tröttheten kommer man tyvärr inte ifrån, men nu är helgen här så då blir det förhoppningsvis nån sovmorgon. Men idag är det fredag och då är dottern ledig från dagis så det blir full rulle. Tur att det verkar bli fint väder idag så man kan va ute :)
    Yes, natten var mycket bättre! Är en ny människa idag! Och ja, set stämmer att jag är en vecka hos mina föräldrar...

Hur ni med fler barn orkar är för mig en gåta!
  • tovemaja

Stackars dig! Här är det Folke som är sjuk med hosta men jag verkar klara mig... Dock extra trötta nu eftersom det inte går att sova för någon när han är täppt och hostig...

Lilj3 skrev 2015-06-28 17:51:41 följande:

Fy vad det suger att vara sjuk när man har bebis. Har feber och en hemsk hosta som vägrar ge med sig. Den lilla energi jag har i kroppen försvinner ut med amningen känns det som. Just nu är jag tacksam att vi inte har fler barn som behöver uppmärksamhet, speciellt efter att ha läst de senaste inläggen i tråden.. ;)

• tovemaja

Här är min lille sjukling! Var på 4 månaderskontroll igår, fortsatt lång och tung! 7690g och 66cm! Shit vilken bamse!

Kass natt igen pga hans förkylning stackarn! Kunde inte ens öppna ögonen imorse för det ena var helt igenmurat :(
  • tovemaja

Låter väl jättebra att slå ihop det med er "vanliga" fest! Kul! Vi ska ha vad vi kallar "Folke-fest" tredje helgen i juli... Opretentiöst med picknick vid stranden vår tomt gränsar till, alls tar med vad de vill grilla och vi fixar eld. Bad/lek/quiz och sedan en kort liten ceremoni runt en.av eldarna då vi läser upp ett stycke ur Profeten, berättar om hans namn, Lyssnar till ett par sånger några vänner spelar och sjunger. Sedan tänkte vi att alla får skriva en önskan de hoppas slår in för Folke (som vi klistrar in i en bok) och så avslutas allt med glass i vår trädgård.

Vi har varken tid eller lust att styra upp något mer organiserat matmässigt så picknick och glass får räcka!

Detta är vår plan! Gästerna stannar så länge de vill men "ceremonin" är slut efter glassen..

sommarstad skrev 2015-07-01 22:13:15 följande:

Nu äntligen har vi bestämt oss för att ha en välkomstkalas för Vilgot i börjam av september. Vi ville inte ha nåt dop eftersom vi inte är kristna och kände att namngivningscermoni inte heller var rätt (han har ju redan fått sitt namn). Men vi ville ha nåt firande, så det får bli ett välkomstkalas. På dagen tänker vi smörgåstårta och sedan tårta i trädgården (alt trängas inomhus om det är dåligt väder). På kvällen tänkte vi för kompisarna ha grill- eller kräftskiva. Vi brukar ha nån form av fest på sensommaren så lika bra att ta det samma dag. :)

Nån annan som har haft välkomstfest eller ska ha? Hur tänker ni kring upplägget?

• tovemaja

Sämre natt men finfin dag! Hänger vid vattnet hela familjen... Folke har sovit mycket på förmiddagen så jag och maken har kunnat bada och ha det gött båda två:) försöker amma extra mycket nu i värmen!

Ni andra som ammar: är ni rädda för mjölkstockning när ni badar? Jag har väntat just av den anledningen men nu gick det inte längre!

• tovemaja

Känner igen mig i det att inte utnyttja tiden! Här beror det fick på min övereffektiva man som inte kam sitta still och bara slappa en minut ens! När han har Folke hinner han trimma gräs, baka bröd, diska- you name it... Folke hänger bara med i selen. När jag har Folke leker vi, gosar och umgås mer på hans premisser... Men jag blir galet stressad av att Joel hinner så mycket mer!

Mimipig skrev 2015-07-04 01:20:00 följande:

Jag älskar givetvis min lille plutt, men jag känner att jag inte riktigt varit glad på ett tag, jag känner mig så låst och att tillvaron går i stå. Jag fattar att det är name of the game, att det inte är cirkus och fest dagligdags som mamma, men jag önskar att jag kunde höja min vardagsglädjenivå lite, jag känner mig... Trött, tråkig och sur. Och som om jag inte utnyttjar tiden tillräckligt. Till vad vet jag inte, men det stressar mig. Hur upplever ni tillvaron?

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?