Inlägg från: sommarstad |Visa alla inlägg
  • sommarstad

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

snö 81 skrev 2015-02-17 17:12:00 följande:

Jag fick ytterligare en variant av babybag hos barnmorskan idag. Ett vanligt paket blöjor från Pampers och ett lite mindre paket från Libero och ett litet paket våtservetter som låg i en liten necessär. Utöver det var det ett par strumpor från Lindex och ett par strumpor från Polarn o pyret plus en flaska D-droppar och några andra provförpackningar på tvål och salva. Och såklart rabattkuponger på blöjor och en rabatt på Libdex. Riktigt bra måste jag säga!

Fick även ett sms från Libero igår att jag kan hämta ut en box på Ica Maxi så det ska hag nog åka och göra efter jobbet imorgon :)

Så nu tror jag fan att jag har fått ut varenda box som finns förutom Lloyds apotek som vi inte har här.

Vet du om apotek hjärtat har babybox? Frågade när jag var där men fick till svar att man var tvungen att anmäla på hemsidan för att sedan hänta ut i butik, men hittade inget på deras hemsida. Hon lät även osäker på om de fortfarande hade babyboxar.

Vi har Lloyds apotek här men där vägrar jag att gå in. En av deras anställda har påstått att jag behandlat hen dåligt pga hens ursprung vilket såklart inte är sant. Detta var på mitt jobb hen påstod detta och efter all extra tid jag lagt ner på hen så jag blev riktigt illa berörd av anklagelserna. Hen sa till en kollega till mig att hen vägrar att prata med mig och ett antal andra kollegor för att vi alla behandlat hen dåligt. Fine för mig men inte tänker jag fortsätta vara kund på ett apotek med sån personal. Inte ens för att få gratisgrejer.
  • sommarstad
    Mimipig skrev 2015-02-17 17:51:27 följande:

Ännu en nackdel med foglossning: man blir ett enkelt offer för stans alla säljare av el- och mobilabonnemang, välgörenhetsambassadörer för Rädda Barnen, Amnesty, Läkare utan gränser etc och alla andra som livnär sig på att haffa oss som inte kan fly fältet och tvinga oss till dåligt samvete och ogenomtänkta köp. Ursäkten "jag har bråttom" godtas liksom inte i rullatortempo.

Jag brukar titta åt ett annat håll och låtsas att jag varken sett dem eller hört dem. Hörlurar i öronen kan jag rekommendera, även om du i inte lyssnar på något, bara för det är då lättare att låtsas att man inte hör alt kan man låtsas att man pratar i handsfree.

Om de ändå lyckas haffa dig kanske du kan låtsas att du får värkar eller nåt? :p

Har mycket svårt för säljare på stan. En anledning varför jag bor i en småstad ;)
  • sommarstad
    supervuppan skrev 2015-02-17 17:55:05 följande:

Jag hoppar gärna in här om det är okej, även om det inte är så långt kvar för mig, jag har nämligen BF 1:e mars. Så är i vecka 38+1 idag. 

Välkommen! Är det första barnet?

Själv har jag bf 2 mars så ite långt kvar nu :)
  • sommarstad
    Villhaenbebbe skrev 2015-02-17 19:00:50 följande:
    Apotek hjärtat har babybox men man måste vara klubbmedlem :)

www.apotekhjartat.se/mina-behov/barn--foraldrar/babybox/

Jag fick hem min idag men har inte hämtat ut den ännu!
    Tack så mycket för länken! Nu har jag beställt. Leveranstiden var 1-2 veckor. Får se vd som kommer först bebisen eller boxen :D
  • sommarstad
    supervuppan skrev 2015-02-18 08:33:27 följande:
    Tack! Nej är 3:e barnet, har en dotter på 8 (9 i maj) och en son som nyss fyllde 5. Så blir full rulle! Flört
    Härligt :)
  • sommarstad
    Cymi skrev 2015-02-18 10:16:44 följande:

Hur ofta känner ni barnet? Min vaknar lite på morgonen runt 7, sedan nån liten puff vid typ 11 och sen sover hon i princip mellan 12-15 eller bara nån liten liten rörelse, sen lite pet med benen och så lugn igen till typ 18, då rör hon sig igen och sedan lugnt till 21-23 nån gång då sätter hon igång som mest på hela dygnet. Känns lite väl lugn men allt är bra på kollarna hos BM så har väl en lugn unge antar jag, känns ju väldigt hemskt om nåt skulle hända så här sent

Vår lille är väldigt aktiv så jag känner honom ofta. Vilar jag så kan jag räkna med att känna av honom i stort sett varje gång. I samband med att jag rör mig mycket så verkar han alltid somna och kan det ta ett tag innan han vaknar även om jag vilar mig direkt efteråt. Men han verkar inte ha nån direkt dygnsrytm utan det verkat bero helt på min aktivitet. 
  • sommarstad
    Trollunge85 skrev 2015-02-18 11:48:11 följande:
    Rörelserna ändrar karaktär pga att det blir mindre plats men de ska fortfarande röra på sig lika ofta enligt min barnmorska. Finns en lapp i väntrummet som säger "Det är aldrig okej att du rör dig mindre" eller  något liknande som handlar just om att man ska vara uppmärksam på minskande rörelser i slutet för det kan tyda på att något är på gång att bli fel.

Men visst är det som du säger, efterhand vänjer man sig och märker inte av dem på samma sätt. Jag skulle tro att vi skulle reagera om det skulle bli helt annorlunda. Så bli inte uppskrämd men om du skulle känna att något känns fel i rörelsemönstret så är det tillräckligt för att höra av sig till förlossningen eller din barnmorska för en snabbkoll att allt är som det ska.
    Min barnmorska säger samma sak. Varje gång vi är på besök nämner hon att det räcker med att jag känner rörelserna mer sällan så ska jag ringa förlossningen.
  • sommarstad
    Cymi skrev 2015-02-18 11:25:09 följande:
    Skönt och ha det så, kan man gå och vila om man inte känt ungen på ett tag :P
    Ja, det är riktigt skönt. Tar dock ett tag innan han brukar vakna. Ett annat sätt att få fart på honom är att sitta framåt lutat ett tag. Troligen anser han att det blir för trångt och vill då protestera :P  
  • sommarstad
    JhjärtaK skrev 2015-02-18 15:02:20 följande:

V 34+0 idag, whiho!! Så himla skönt varje gång en ny vecka börjar och att de ännu inte tittat ut, puh! Och om en vecka finns det goda chanser för att de kan suga själva och ev slipper sondmatas .

Härligt! Håller tummarna att de stannar inne ett bra tag till :)
  • sommarstad
    snö 81 skrev 2015-02-18 14:59:32 följande:

Känns som att alla gör sina sammanfattningar i veckan. Min BM har bara sagt att man brukar göra det, men inget om när... Men jag går ju till henne 1-2 gånger i veckan pga blodtrycket så jag ligger ju minst sagt utan för standardramen över besöken. Måste påminna henne så hon inte glömmer det, inte för att jag vet varför man gör det...

Vi gjorde sammanfattningen i v 36 då kollade bm även om barnet var fixerat.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?