Inlägg från: sommarstad |Visa alla inlägg
  • sommarstad

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

snö 81 skrev 2015-01-30 19:30:30 följande:

Vi har enligt uppgift fått 86 cm snö på ca 1,5 dygn - och det snöar fortfarande!?!!!! :-/

Känner mig onödig, otillräcklig och less på att inte kunna hjälpa till när maken går ut och skottar och jag bara står inne och ser på...

Oj det var inte dåligt med snö. Hos oss har det också kommit snö men inte alls i de mängderna. Problemet här är att det töar och fryser på om vart annat. Det är riktigt farligt att gå på visa ställen. Inte blir det bättre av snön som lägger sig ovanpå så man inte ser isen. Många som ramlar och skadar sig. Som tur har jag hittills hållt mig på fötter men är riktigt rädd för att ramla och slå i magen.
  • sommarstad

[quote=74775591][quote-nick]Kpax skrev 2015-01-31 08:08:56 följande:[/quote-nick]När man bara har två sidor att ligga på, istället för fyra (mage och rygg går ju bort) känns det jävligt jobbigt om YTTERLIGARE en sida försvinner.

Jag halvlång i soffan igår, och lyckades göra illa mig under vänster skulderblad (tror jag, jag har svårt att lokalisera exakt var det sitter), så nu gör det ont att ligga på vänster sida.

Är det någon annan som känner att benen nästan domnar av ibland? Jag kan ligga på ena sidan någon timme, och sedan känns det som jag legat så en hel natt, det gör liksom ont i benet. Det händer även när jag kör bil, om jag har lagt benet mot kanten på sätet (det är sportstolar med upphöjda kanter - trams) blir det väldigt snabbt obekvämt. Och i soffan måste jag ändra sittställning ofta.[/quote

Har du testat om massage och/eller värme hjälper skadan på vänster sida? Inte kul att bara ha en sida att ligga på.

Känner inte igen det gällande benet.

• sommarstad
    Mimipig skrev 2015-01-31 10:05:10 följande:
    Min inhoppare kommer en dag i nästa v och förmodligen heltid från mitten av feb. Min plan är att snabbt delegera de viktigaste ansvaren till henne så jag sen har möjlighet att jobba kanske 75% och bara sitta och göra de lätta, inte lika viktiga uppgifterna fram till det att jag känner att jag vill gå hem helt. Då kan jag liksom slöjobba mot slutet, och då kan det kvitta om hjärnan är ännu trögare än nu.
    Så gjorde jag. Lät vikarien ta framför allt allt jobb som innebar spring utanför kontoret. Sedan mer av såna saker som var viktiga att de (vikarien och min nya kollega) skulle kunna iaf jag var tvungen att gå hem tidigare. Nu är de i stort sett självgående så mina två sista veckor ska jag sitta längre bort i korridoren (långt från besökande kunder, vilket ska bli riktigt skönt) och göra sånt som annars inte hinns med (gå igenom hemsida m.m)
  • sommarstad

Jag har fått bristningar på bröst och mage. Det stör mig inte så mycket så jag har inte tänkt så mycket när och hur de dök upp. Men det känns som de kom helt plötsligt men jag hade inte så koll. De på magen kan jag inte ens se om jag inte står framför en spegel då de hamna långt ner. 

Jag har som sagt inga problem med bristningar. De kommer att bleka och de kommer dessutom vara ett minne/bevis att jag burit på ett barn i nio månader. Värre är det med de många hudbristningar som jag har på låren, de fick jag när jag var i tidiga tonåren. Men idag syns de knappt så inte ens de bryr jag mig om.

Som min underbara make säger "det är ändå ingen som tittar på dig" Flört Det han menar är att alla fel och brister hos mig själv är det bara jag som ser och skulle nån annan se så skulle de inte bry sig. 

• sommarstad

Äntligen tog jag mig i kragen och sydde ett babywrap till babyskyddet. Blev faktiskt nöjd vilket var oväntat tanke på alla svordomar i början ;) Makens gamla nallebjörn fick ställa upp som modell.

• sommarstad
    snö 81 skrev 2015-02-01 19:10:07 följande:

Jättefin!!

Jag sydde ju en sån innan jul, men då hade vi inget babyskydd så jag kunde inte fixa hålen för bältet. Fick ju hem babyskyddet för ca 2 veckor sedan, men energin/orken/lusten har inte infunnit sig ännu så den är fortfarande inte klar ;)

Det minns jag att du gjorde. Jag käbdr att jag var tvungen att göra allt samtidigt annars skulel det aldrig bli klart. Började att sy en sovpåse för flera månader sen men eftersom jag saknade tryckknappar blev den aldrig klar. Måste föraöka ta mig till nån affär som säljer knappar men det krävs ju energi att ta sig till stan :p
  • sommarstad
    Kpax skrev 2015-02-01 19:30:59 följande:

Åh vad fint! Det grå tyget är fleece va? Vad är det med stjärnor? Är det bara att googla beskrivning?

Ja det grå är fleece och det andra är ett strechtyg i bomull. Skulle jag göra om det skulle jag nog välja ett vanligt bomullstyg så det var svårt att sy med ett som var strechigt och ett som inte alls var det.

Det är bara att googla fanns flera beskrivningar på svenska med mycket bilder. :)
  • sommarstad

Vilken dag jag haft. Månadsskifte är den jobbigaste perioden på jobbet och på det har vi haft många sjuka. Jag kände mig helt slut på eftermiddagen efter att ha stått hela förmiddagen. Måste lära mig att släppa kontrollen om jobbet och gå undan och sätta mig och vila mellan åt. 

Men mitt slit verkar ändå ge nåt. På vår avdelning har vi haft två mål varav min tjänst är stor del av att målet kan uppnås, med hjälp av de andra på avdelningen såklart . Det ena målet verkar uppfyllas denna vecka och det är ett viktigt mål. Företaget har gått ut och sagt att det ska firas när det uppnås. Andra målet ska också firas men har mer legat som ett framtida mål. Det senare va jag kaxig för några månader sen och sa att det är fixat innan jag går hem, och cheferna har väl inte varit så övertygade. Nu är det så nära målet så det kommer uppnås när som helst. Så jag hållit vad jag lovat men jag kommer säkert missa själva firandet av båda målen. Men jag gillar att gå hem med flaggan i topp. Flört (Kan ju hoppas att de minns detta när det är dags för löneförhandlingarna Tungan ute

• sommarstad
    JhjärtaK skrev 2015-02-02 13:32:39 följande:

Nu är jag utskriven och tappen verkar ha återgått till 20 mm som den var i onsdags så läkaren trodde att de skulle stanna inne i många veckor än, whoho! (Även om de såklart inte kunde lova något )

Var på TUL också och tjejerna fortsätter att växa . Tv1 väger ca 1734 g (-10%) och Tv2 ca 1855 g (-4%). Så himla härligt att de börjar närma sig 2 kg och båda har växt ca ett halvt kilo på två veckor! :-O

Va härligt! Glad
  • sommarstad

Väntar med spänning på att maken ska komma hem. Han har varit i Ullared idag med sin mamma. Hon fick en Ullared-resa av oss i julklapp samt att denna resa skulle innebära att bara hon och maken åkte så de fick lite egentid tillsammans. Hoppas att maken har hittat några mer roliga babysaker. En bärsele har han köpt iaf för det ringde han och frågade om. Men får se vad han mer hittat Glad

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?