snö 81 skrev 2015-08-16 17:50:17 följande:
Oj, jag skulle aldrig klara mig utan rinnande vatten vid skötbordet. Vi har skötbordet i badrummet på övervåningen. Ibland kan jag byta en blöja i farten på golvet i vardagsrummet, men annars går vi upp och byter. Det badrummet ligger även nära vårt sovrum om vi någon gång, mot förmodan, behöver byta på natten.
Vi hade i början inget val. Eftersom det var lite nattbyten och då ta sig runt hela huset och nedför källartrappan och sedan längst bort i källaren var liksom inget alternativ. Vi har kört på våtservetter och en termos med ljummet vatten ibland. Har funkat bra men jag vill som sagt ha tillbaka det rummet till att äta i.
Just nu får det tjatet på maken vänta. Jag håller på att tjata på att få honom bjuda sin far och moster med familjer till Vilgots välkomstkalas. Jag har tjatat på honom sen vi bestämde det hela för över en månad sen. Hur kan man hela tiden glömma bort att ringa och bjuda in? Mostern vet ju säkert om det genom makens mormor och mor men ändå. Det känns så ohyfsat av honom. Är lite orolig att hon ska tro att hon inte är välkommen och eftersom maken är hennes "gull" så kanske hon får för sig att jag som inte vill att hon kommer.
Men maken är sån här. När vi gifte oss blev vi nästan utan tårta för det var det han skulle fixa och gjorde det för sent. Så säger han till mig "varför tjatar du inte på mig?" Suck!