Inlägg från: sommarstad |Visa alla inlägg
  • sommarstad

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Idag har jag haft mamma-fika här hemma. Jag flera arbetskamrater från ett tidigare jobb som är föräldralediga. Sammanlagt är vi 5 st men bara 2 av dem är kvar på det gamla jobbet. En del av dem har jag inte träffat sen jag slutade 2012 så det var riktigt kul att ses igen och träffa deras små sötnosar. :)

• sommarstad
    ebe91 skrev 2015-06-01 16:10:31 följande:

Jag tycker solskyddet fungerar super, fäster det bara på sidan av styret om solen lyser från sidan. Visst om man går åt olika håll är det väl lite besvärligt o behöva flytta på det men...

Jag vet bara att man rekomenderar att inte täcka öppningen med tyg, dels för att det fort blir väldigt varmt men även för att luften då står stilla o barnet andas sin egna utandningsluft efter ett tag.

Det är så jag hört att man kan göra, alltså fästa det på sidan. Kanske lite krångligt men bättre det än att lägga något över. Det är som sagt inte alls bra för barnet.

Jag fick med ett parasoll när vi köpte vår vagn men har hittills inte använt den för jag tycker det känns otympligt att gå runt med. Funderat på om det finns nån annan lösning man kan köpa eller göra. Har sett att andra vagnmärken har skärmar att sätta på. Ska nog se om det finns likande till emmaljunga.
  • sommarstad
    Lavish skrev 2015-06-01 15:43:10 följande:

Låter trevligt.

Hade tänkt att jag skulle vara mycket mer aktiv med öppnis och träffa andra föräldralediga jag känner, för med första barnet kände jag mig så isolerad när jag bara varit hemma en dag.

Men nu är jag i någon bubbla och tycker mest att det är skönt att bara få vara hemma jag och bebisen hela dagen. Iofs kommer jag ju ut på morgonen för att lämna sonen och brukar ta en långpromenad efter det. 

Bubblan lär väl gå över iofs. 

Jag känner, eller rättare sagt, har känt mig instängd. För några veckor kände jag mig riktigt deppig. Jag ville inget annat än tillbaka till jobbet bara för att det skulle börja hända nåt på dagarna. Lillen sover så mycket både natt och dag och jag kände att jag hade så mycket dötid. Inte gör det saken bättre med en make som jobbar visa dagar mellan 06.45 -18.30. Jag lyckades iaf få bort det deppiga genom att träffa folk (bland annat där av mamma-fikat idag) och gå ordentliga promenader och se till att alltid ha små projekt att göra när lillen sover. Så numera känns det bättre.
  • sommarstad
    septemberbarn08 skrev 2015-06-03 06:27:50 följande:

Hon blev lite piggare på kvällen men då hade hon ju också sovit större delen av dagen. Inatt har hon varit täppt i näsan igen så läkartiden i eftermiddag behövs! Jag ville inte ringa och få någon akuttid igår för då vet jag att det blir en snabbundersökning eftersom vi är där på en tid som egentligen inte finns. Då ville jag hellre vänta till idag och så hoppas jag att de undersöker henne ordentligt. Inte bara lyssnar lite på andningen och säger att det är helt normalt och skickar hem oss.

Hon sov som sagt nästan hela dagen igår, har sovit hela natten (men grymtat och haft sig förstås). Hon hann inte ens vara vaken en timme, nu sover hon i min famn igen. Visst, det är klart hon är trött på dagen när hon sover dåligt på natten men det är väl ändå inte okey.. så ska hon väl inte behöva ha det:(

Hålder tummarna att ni får bra hjälp i eftermiddag!
  • sommarstad

I över fem dagar har jag haft nåt som känns som mensvärk men ingen mens har synts till. Värken har blivit värre för varje dag och idag har dessutom blivit värre ju längre dagen har gått. Illamående och huvudvärk har jag fått nu på kvällen. Trodde det skulle hjälpa med mat men efter middagen känns bara värre. Tur att maken varit ledig idag och är det imorgon också så jag får hjälp med lillen.

• sommarstad
    tovemaja skrev 2015-06-03 22:10:39 följande:

Vaknade också med "mensvärk" (helammar) och hoppas inte det är ett tecken på att den är på ingång! Precis ett år sedan jag hade min senaste mens ny idag :) får gärna hålla dig borta!

Jag helammar också. Jag hade hoppas på att såna här bekymmer skulle dröja länge till.

Oj för oss är det snart ett år sedan tillverkning skedde. Vad tiden går fort!
  • sommarstad

Vi ska på bröllop i augusti och jag har verkligen längtat efter att få köpa nåt extra fint till Vilgot. Svärmor hade köpt denna och menade på att den blir ju perfekt till midsommar och bröllopet. Han får väl ha den till midsommar men  tycker inte det passar till bröllopet och tror dessutom att den blir för liten till bröllopet (den är i storlek 62 som han har nu, gissar på att han har storlek 68 i början av augusti).

Romper Blå
    Nån som har tips på fina festkläder till de små? (har sett lite som jag kan tänka mig men lite fler tips är aldrig fel)

• sommarstad
    SvanE skrev 2015-06-04 18:50:09 följande:
    Har köpt den här från next.se, superfin med skjortan som lös body så kan användas utan byxor och fluga om man vill, supernöjd pch han ska ha den på vårt bröllop i augusti :)
    Gud så söt! Har helt missat next.se ska genast in och kolla vad de har :)
  • sommarstad
    Trollunge85 skrev 2015-06-04 21:21:05 följande:

Var köpte hon den? Vi ska också på bröllop i augusti och ska vara på en båt så den hade varit perfekt. Fast då i strl 74 med tanke på takten han växer

Den är köpt på Lindex men har även sett att nån av de andra butikskedjorna har liknade. :)
  • sommarstad
    septemberbarn08 skrev 2015-06-06 18:23:23 följande:

Ikväll gjorde jag mig nog osams med svägerskan är jag rädd:(

Förutom de två bilderna jag lagt ut här i tråden på Selina har jag inte lagt ut en enda bild på henne, inte på Facebook och inte på instagram. Har även varit hård mot min mamma och sagt att hon inte får lägga ut någon bild.

Ikväll var sambons syster och hälsade på och träffade Selina för första gången och en halvtimme efter att hon for låg en bild ute på hennes Facebook. Kändes som ett slag i magen :(

Jag vill ju inte ha bilder ute.. tycker att dom i våran bekantskapskrets som vill/behöver få se henne får väl hälsa på. Många är ju istället bara nyfikna av sig och följer en bara därför och då vill jag inte dela med mig av bilder på henne.

Skrev ett pm åt henne och bad henne, vänligt, att ta bort bilden.. det var inte så populärt!

Jaja..

Det där förstår jag. Vi har också varit snåla med bilder på Vilgot. En bild har hamnat på Facebook sen har vi lagt ut några fler på instagram men väldigt få även där. Jag skickar bilder som privatmeddelande/ mail/sms till nära vänner och släkt istället. Men min pappa lägger ut på Facebook. Första gången frågade han och det var okej, förstår att han vill visa upp sitt barnbarn för sina bekanta men sen har han fortsatt lagt ut fler bilder. Sist jag var på besök sa jag även att vi inte vill att det ska var för mycket bilder på Vilgot på nätet men jag tror inte det hjälper. Men vi får se hur han gör i fortsättningen. Maken tycker inte det är hela världen men jag gillar det inte.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?