Inlägg från: sommarstad |Visa alla inlägg
  • sommarstad

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Har pratat med mamma i telefon idag. Vi pratade om hur man ska bädda till barnet i både vagn och vagga. Känns så skönt att ha mamma att prata med när jag känner mig lite vilsen. Hon tipsade om att blev jag för orolig att bädda för varmt i barnvagnen kan jag alltid stoppa i en termometer innan för att få ett hum om hur varmt det blir med alla filtar. Just att klä och bädda för varmt är nog det jag är mest nojjig för. Tur att mamma finns Hjärta

• sommarstad
    snö 81 skrev 2015-02-14 13:01:15 följande:
    Jag hade inte heller någon direkt erfarenhet av nyfödda när min dotter kom, men idag är hon en fullt fungerande 5-åring som faktiskt är rätt så väluppfostrad ;)
    Ja ofta har man ju ingen erfarenheter av nyfödda innan man själv får första barnet och jag brukar tänka om alla andra klarar det så klarar vi det. Men det känns så stort och obegripligt på nåt sätt. Blir säkert mer begripligt när lillen har kommit. :)
  • sommarstad
    Lavish skrev 2015-02-15 09:07:08 följande:
    Hur många är vi i tråden som är beräknade till första veckan i mars då? Imorgon har jag två veckor till beräknat datum så jag hoppas såklart att den kommer nästa vecka. Risken är såklart rätt stor att det inte blir så ändå, men om vi är ett gäng som är beräknade till första dagarna i mars så borde väl statistiken tala för att någon kommer hinna få iaf... 
    Vi har samma dag. :) Jag tror verkligen inte att min bebis kommer få för sig att komma ut i februari men chansen finns och man kan ju alltid hoppas :) Jag tror att min bebbe kommer vid 17 mars eftersom då har maken en utbildning han verkligen verkligen behöver vara med på. :P
  • sommarstad
    Kpax skrev 2015-02-15 08:31:19 följande:
    Ja snart är det vår tur! Hurra!

Jag har ingen aning om vem som får härnäst, det är väl ingen som är lite på gång just nu vad jag hört?

Jag har inte fått några tecken på att bebisen tänker komma ut, lite hugg och ilningar + ryggont, men det är väl på sin höjd så att hon fixerar sig kanske, annars sjunker hon väl lite bara och klämmer nerver.

Ingen slempropp, inget vatten, inga förvärkar att tala om, ingen diarré.
    Är diarré ett tecken på att det är på gång?
  • sommarstad

Ang träning så längtar jag enormt efter att gå ut och dansa igen (bugg och fox m.m). Började förra hösten med dans och gick ner mycket av bara alla dans. I höstas orkade jag bara med en danskurs och inte vara ute och dansa i parkerna. Nu i vår kommer jag inte känna att jag vill vara borta från bebisen så länge att jag kan ut och dans på ställen och inte heller nån kurs blir det men sticka iväg en timme på träningsdans som är här i stan ska jag unna mig när jag känner redo :)

Annars är det barnvagnspromenader som blir min träning. :)

• sommarstad
    snö 81 skrev 2015-02-15 10:27:06 följande:
    Ja, en del märker av att magen börjar tömma sig strax innan det sätter igång. Andra kanske tömmer magen när värkarna sätter igång och andra märker inget alls :)
    aha där ser man :)
  • sommarstad

Igår var jag riktigt effektiv. Jag tvättade massor av maskiner (dock inga barnkläder för de är redan tvättade)  och storstädade sovrummet. Allt dammades och dammsögs, även lådor och garderoberna blev uttorkade och madrasserna dammsögs. 

Idag ska jag fortsätta tvätta och så ska tv-rummet storstädas. Mitt mål är att ta ett rum per dag för att skapa lite ordning innan det är dags för den lille att komma. Orkar dock bara med ett rum i taget då det krävs mycket vilande mellan städmomenten. Skrattande

• sommarstad
    snö 81 skrev 2015-02-15 10:32:50 följande:
    Vad kul med dans!!

Jag håller på och fantiserar om vad jag ska börja träna när bebis är född - spinning, yoga, kettlebell... Vilket gym ska jag välja och vilka snygga träningskläder ska jag köpa?! :) Och sen såklart alla promenader jag ska gå med vagnen.
    Dans kan jag verkligen rekommendera som träning, känns inte alls att man tränar och det är väldigt socialt. Jag har turen och har två killkompisar som dansar också så jag har alltid nån att dansa med.

Jag vill sen även börja på gym men har ett problem med att det gymmet som har mest varierad träning inte har yoga. Det som har yoga känns inte resten av utbudet lika bra. Men som sagt jag ska börja med promenader och dans så jag hinner fundera på vilket av dem som passar bäst :)
  • sommarstad
    snö 81 skrev 2015-02-15 11:52:41 följande:
    Åh vad härligt att städa, tvätta och sortera. Riktigt boande för din del med andra ord :)
    Det är verkligen härligt.Trodde jag inte att jag skulle säga om städning och tvättning Tungan ute Passar på att rensa ut gamla saker som vi inte använder längre

Nu idag blev det inte riktigt som planerat. Precis när jag börjar städa för fullt ringer telefonen och en av mina bästa kompisar som bor i Stockholm ringer och berättar att de har vägarna förbi och undrar om vi har tid för ett besök. Det blev akutstäda alla rummen och inte alls så där grundligt som jag planerat.

Kompisen och jag bodde ihop under gymnasietiden och står varandra mycket nära. Men eftersom vi bor i olika delar av landet så träffas vi mycket sällan. Ibland går det flera år mellan. Gissa om jag blev glad för det oväntade besöket. :) 

En annan kompis hörde dessutom av sig och ville så gärna att vi ska komma förbi ikväll så vi ska snart åka. Han ska åka två bort i två veckor och ville så gärna att vi skulle träffa honom och barn innan. Vi står barnen väldigt nära och de kommer nästan bli som "kusiner" till vårat barn. Maken är dessutom favorit till sonen just nu. Sonen som är 2,5 hade tjatat sig till att få träffa min man häromdagen. Hela förmiddagen hade han gått runt och sagt hans namn och det hjälpte inte att pappan förklarat att min man jobbade. Tillslut hade han gett upp och packat in barnen i bilen och åkt till deras jobb (de är kollegor). Tycker det är väldigt söt av vår kompis att se till att barnen får träffa oss innan resan och dessutom har jag saknat dem jättemycket då jag själv inte hunnit träffa dem på flera veckor. 
  • sommarstad
    Misty W skrev 2015-02-16 07:35:37 följande:
    Vilken fin tårta. :)
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?