snö 81 skrev 2015-02-15 11:52:41 följande:
Åh vad härligt att städa, tvätta och sortera. Riktigt boande för din del med andra ord :)
Det är verkligen härligt.Trodde jag inte att jag skulle säga om städning och tvättning
Passar på att rensa ut gamla saker som vi inte använder längre
Nu idag blev det inte riktigt som planerat. Precis när jag börjar städa för fullt ringer telefonen och en av mina bästa kompisar som bor i Stockholm ringer och berättar att de har vägarna förbi och undrar om vi har tid för ett besök. Det blev akutstäda alla rummen och inte alls så där grundligt som jag planerat.
Kompisen och jag bodde ihop under gymnasietiden och står varandra mycket nära. Men eftersom vi bor i olika delar av landet så träffas vi mycket sällan. Ibland går det flera år mellan. Gissa om jag blev glad för det oväntade besöket. :)
En annan kompis hörde dessutom av sig och ville så gärna att vi ska komma förbi ikväll så vi ska snart åka. Han ska åka två bort i två veckor och ville så gärna att vi skulle träffa honom och barn innan. Vi står barnen väldigt nära och de kommer nästan bli som "kusiner" till vårat barn. Maken är dessutom favorit till sonen just nu. Sonen som är 2,5 hade tjatat sig till att få träffa min man häromdagen. Hela förmiddagen hade han gått runt och sagt hans namn och det hjälpte inte att pappan förklarat att min man jobbade. Tillslut hade han gett upp och packat in barnen i bilen och åkt till deras jobb (de är kollegor). Tycker det är väldigt söt av vår kompis att se till att barnen får träffa oss innan resan och dessutom har jag saknat dem jättemycket då jag själv inte hunnit träffa dem på flera veckor.