BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Tänkte kolla för skoj skull, Ni som har bebisar som har hicka ofta, vet ni om det är en flicka eller pojke i magen? :)
Tänkte kolla för skoj skull, Ni som har bebisar som har hicka ofta, vet ni om det är en flicka eller pojke i magen? :)
Vet att det här med namn var på tapeten för ett tag sedan... Vi väntar en liten flicka och jag har nog läst topp tusen namn och tycker inte det finns något fint namn...och om det finns något så är det redan taget av någon närstående. Försöker intala mig att det bara är hormonellt och att fler namn kommer vara fina sen... Men det är svårt. Med sonen var det så självklart flera månader innan han föddes, hade trott att det skulle vara samma denna gång.
Hur har ni det? Har ni spikat, en shortlist eller känner ni som vi?
En fundering. Min barnmorska sa att de kollar inte hur barnet ligger innan v 35 (räknar bara hela veckor så det blir v 36 i min räkning). Detta för att innan dess finns chans att barnet vänder sig igen och det då kan skapa stress hos föräldrarna. Så även om hon känt hur barnet legat innan den veckan har hon alltså inte sagt något till oss . Men jag förstår det som att det där verkar variera från barnmorska till barnmorska eller kanske är det olika beroende på län? När fick ni först höra hur barnet låg? :)
SOMMARSTAD: ja det är ju bra om man är överens ;) Vi tror att vi är överens om namnet, men inte stavningen ;)
åååååå
vecka 36 nu och nu har tiden plötsligt börja gå sååå sakta,
det känns som jag inte kommer nånvart!
tyckte 30-35 gick så snabbt men nu känns det som jag står och stampar.
Småmolande mensvärk som strålar ner i ljumskarna men i övrigt mår jag bara fint.
Trött såklart eftersom sömnen blir lite si och så men absolut inga större besvär att klaga på. Annat än att jag önskar tiden gick fortare! :)
Min lille buse har börjat kommunicera på ett kul sätt. Jag känner att han sparkar, då sätter jag handen på och trycker till två gånger lite lätt, då puffar han tillbaka två gånger :) Helmysigt!! sen kanske det bara är en reflex men jag väljer att tolka det som att han hälsar lite på mig :)
Känns jättemysigt vilket fall!
Väskan är nästan packad nu.
ombyten till pluppen
mysfilt till pluppen
ombyte till mig
morgonrock, tofflor
Purelan, skön bh, amningstopp
toalettsaker
mobilladdare
jag längtar tills jag får hålla min lille plupp!!!
Ska till BM idag och kolla att han fortfarande ligger rätt. Men det känns helt klart som att han gör det! Och såklart kolla att allt annat är bra!
Tack för svaren ang när barnmorskan kollar hur de ligger. Jag förstår faktiskt inte varför vår barnmorska inte velat säga hur barnet legat tidigare men kanske har stressade föräldrar varit ett problem. I sig har det inte haft nån betydelse. Och att hon inte kollat fixering innan gör verkligen inget för det är det mest obehagliga jag varit med om hela graviditeten (hittills iaf). Hon dubbelkollande även på sista besöket förra veckan v37 (enligt min räkning v38) för att vara helt säker på att bebisen har trotsat alla odds och vänt sig, vilket han inte gjort. Men usch vad obehagligt det var.
Nu har jag bara ett besök kvar innan bf (på torsdag nästa vecka). Nån som vet hur det fungerar med besök efter bf alltså man går över tiden? Glömde fråga sist jag var där.
Jag har varannan vecka inbokat fram till vecka 40
sen har hon sagt att går man över vill hon träffas 1 gång i vecka 41 och två ggr i vecka 42. sen blir man skickad på igångsättning om inget hänt.
Oj vad ni hunnit skriva mycket sen sist jag kollade
Varken jag eller maken är så aktiva på facebook men vi kommer nog lägga ut bild eller kanske bara text ett tag efter lillen är född. Detta efter vi hunnit ringa/smsa bådas släkt. Även våra närmsta vänner känner vi är viktigt att de för höra det direkt från oss och inte läsa på facebook.
Vi kommer nog inte ha några större problem med att nån berättar innan på facebook, eller ja min lillebror kanske. Men vi får helt enkelt påminna honom om att skriv inget innan han sett oss skriva något.
Gällande graviditeten så la jag upp en status där vi tackade alla som varit på bröllopet och till det som givit bidrag till bröllopsresan. Där la jag till som sista rad att vi nu hade ett större äventyr som väntade i mars. Sedan la jag till några bilder från resan och på en av dem kunde man ana min mage. Folk fattade väldigt fort
Då hade vi redan berättat för all släkt och nära vänner flera månader innan och mina kollegor hade fått vetat innan resan.