Inlägg från: sommarstad |Visa alla inlägg
  • sommarstad

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

laila88 skrev 2015-02-18 15:48:24 följande:

Tänkte kolla för skoj skull, Ni som har bebisar som har hicka ofta, vet ni om det är en flicka eller pojke i magen? :)

Min har hicka ca 1ggr per dag. (Är det ofta?) Vi väntar en pojk enligt RUL
  • sommarstad
    Skumbollen skrev 2015-02-18 19:46:04 följande:

Vet att det här med namn var på tapeten för ett tag sedan... Vi väntar en liten flicka och jag har nog läst topp tusen namn och tycker inte det finns något fint namn...och om det finns något så är det redan taget av någon närstående. Försöker intala mig att det bara är hormonellt och att fler namn kommer vara fina sen... Men det är svårt. Med sonen var det så självklart flera månader innan han föddes, hade trott att det skulle vara samma denna gång.

Hur har ni det? Har ni spikat, en shortlist eller känner ni som vi?

Vi vill inte spika namn förrens vi får träffa den lille men det lutar starkt åt Vilgot. Skulle inte det passa är nr 2 på listan Mattias. Sen har vi ytterligare lite namn nedskriva men bara Vilgot känns rätt just nu. Vi är dessutom överens :)
  • sommarstad

En fundering. Min barnmorska sa att de kollar inte hur barnet ligger innan v 35 (räknar bara hela veckor så det blir v 36 i min räkning). Detta för att innan dess finns chans att barnet vänder sig igen och det då kan skapa stress hos föräldrarna. Så även om hon känt hur barnet legat innan den veckan har hon alltså inte sagt något till oss . Men jag förstår det som att det  där verkar variera från barnmorska till barnmorska eller kanske är det olika beroende på län? När fick ni först höra hur barnet låg?  :)

• sommarstad
    Misty W skrev 2015-02-18 21:15:39 följande:

SOMMARSTAD: ja det är ju bra om man är överens ;) Vi tror att vi är överens om namnet, men inte stavningen ;)

Tanke på hur lång tid det tog innan vi hittade några namn båda tyckte var okej så är jag faktiskt förvånad att vi tillslut är överens. :P

Vi har inte helt bestämt stavning. Jag vill ha med enkel V och han funderar på W. Vi får väl se vad det blir, men jag tror det blir som jag vill. Vi är iaf överens om att inte ha något H med i namnet. 
  • sommarstad
    KarinIngrid skrev 2015-02-19 09:26:12 följande:

åååååå
    vecka 36 nu och nu har tiden plötsligt börja gå sååå sakta,
    det känns som jag inte kommer nånvart!
    tyckte 30-35 gick så snabbt men nu känns det som jag står och stampar.

Småmolande mensvärk som strålar ner i ljumskarna men i övrigt mår jag bara fint.
    Trött såklart eftersom sömnen blir lite si och så men absolut inga större besvär att klaga på. Annat än att jag önskar tiden gick fortare! :)

Min lille buse har börjat kommunicera på ett kul sätt. Jag känner att han sparkar, då sätter jag handen på och trycker till två gånger lite lätt, då puffar han tillbaka två gånger :) Helmysigt!! sen kanske det bara är en reflex men jag väljer att tolka det som att han hälsar lite på mig :)
    Känns jättemysigt vilket fall!

Väskan är nästan packad nu.
    ombyten till pluppen
    mysfilt till pluppen
    ombyte till mig
    morgonrock, tofflor
    Purelan, skön bh, amningstopp
    toalettsaker
    mobilladdare

jag längtar tills jag får hålla min lille plupp!!!

Ska till BM idag och kolla att han fortfarande ligger rätt. Men det känns helt klart som att han gör det! Och såklart kolla att allt annat är bra!

Mobilladdare! Det hade jag helt glömt bort. Visste väl att det var nåt mer som skulle packas. :D
  • sommarstad

Tack för svaren ang när barnmorskan kollar hur de ligger. Jag förstår faktiskt inte varför vår barnmorska inte velat säga hur barnet legat tidigare men kanske har stressade föräldrar varit ett problem.  I sig har det inte haft nån betydelse. Och att hon inte kollat fixering innan gör verkligen inget för det är det mest obehagliga jag varit med om hela graviditeten (hittills iaf). Hon dubbelkollande även på sista besöket förra veckan v37 (enligt min räkning v38) för att vara helt säker på att bebisen har trotsat alla odds och vänt sig, vilket han inte gjort. Men usch vad obehagligt det var. 

Nu har jag bara ett besök kvar innan bf (på torsdag nästa vecka). Nån som vet hur det fungerar med besök efter bf alltså man går över tiden? Glömde fråga sist jag var där.

• sommarstad
    KarinIngrid skrev 2015-02-19 09:55:31 följande:
    Ja det kan ju vara bra att ha!! Även om man förmodligen inte kommer prata så mycket i telefon så kommer den ju användas till att ta bilder och sen skicka runt o skvallra när allt är klart och sen kunna hålla kontakt med sambon ifall han behöver åka hem nåt eller så, vet ju inte hur många dagar man blir kvar.
    Ja det är ju många som sitter och väntar på att man ska höra av sig så det är nog bäst att ha med sig :P
  • sommarstad
    snö 81 skrev 2015-02-19 12:54:48 följande:
    När jag gick över tiden förra gången fick jag ett bokat besök precis efter BF och sen skulle man komma en gång i veckan till dess att det blev förlossning. Och så sa hon att om det blev så att jag hamnade på förlossningen så var det ingen fara för då fick hon meddelande om det i så fall så man inte behövde ringa och avboka.

Nu denna gång har jag ingen aning hur det planeras, men med mitt blodtryck lär det väl bli minst en gång i veckan
    KarinIngrid skrev 2015-02-19 12:05:39 följande:

Jag har varannan vecka inbokat fram till vecka 40
    sen har hon sagt att går man över vill hon träffas 1 gång i vecka 41 och två ggr i vecka 42. sen blir man skickad på igångsättning om inget hänt.

Trollunge85 skrev 2015-02-19 11:55:15 följande:
    Hos på min bm så fortsätter man bara som vanligt med varannan vecka så vi har ett i v 41 inbokat. Jag hade ju bara bokat fram till 39+0 och tyckte det fick räcka för sen ska jag ha fött men min bm tyckte senast vi var där att vi skulle boka in ett efter bf också så ett besök är inbokat i 40+3 utifall att barnet inte dykt upp. Hon har ganska många gravida som ska föda i april (märkte det på föräldrautbildningen) så hon ville helst boka in mig innan de andra plockar alla tiderna så det inte slutar med att jag inte kommer på besök förrän i v 43 eller något.

Jag vet inte hur det fungerar därefter, antagligen bestäms det ett datum för igångsättning för här är det ju två veckor efter bf som man sätts igång. Kanske trycker hon in ett besök till innan igångsättning om det behövs.

Okej, det verkar variera lite. Ska bli spännande att se hur upplägget blir. Vet att här i Karlskoga kan man gå över mer än 2 veckor. Har en gammal kollega som gick över 18 dagar (!), har dock inte pratat med henne själv, så jag vet inte om som sagt och gjorts. Jag hade tänkt att fråga barnmorskan sist men jag var så trött när jag var där sist så jag var helt blockerad i tankarna och kom inte ihåg nåt av det jag tänkt fråga. 

Nästa torsdag ska vi ju dit igen så jag får fråga då. Har vi riktigt tur så kanske bebisen kommer innan men jag är helt inställd på att gå över tiden.
  • sommarstad

Oj vad ni hunnit skriva mycket sen sist jag kollade Solig

Varken jag eller maken är så aktiva på facebook men vi kommer nog lägga ut bild eller kanske bara text ett tag efter lillen är född. Detta efter vi hunnit ringa/smsa bådas släkt. Även våra närmsta vänner känner vi är viktigt att de för höra det direkt från oss och inte läsa på facebook.

Vi kommer nog inte ha några större problem med att nån berättar innan på facebook, eller ja min lillebror kanske. Men vi får helt enkelt påminna honom om att skriv inget innan han sett oss skriva något.

• sommarstad

Gällande graviditeten så la jag upp en status där vi tackade alla som varit på bröllopet och till det som givit bidrag till bröllopsresan. Där la jag till som sista rad att vi nu hade ett större äventyr som väntade i mars. Sedan la jag till några bilder från resan och på en av dem kunde man ana min mage. Folk fattade väldigt fort Flört 

Då hade vi redan berättat för all släkt och nära vänner flera månader innan och mina kollegor hade fått vetat innan resan. 

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?