BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
Eller är det redan försent då hon är 3 veckor? Skulle det gå att komma mer, skulle det ökat vid det här laget då? Är det kanske kört? Tusen funderingar kring detta.
Eller är det redan försent då hon är 3 veckor? Skulle det gå att komma mer, skulle det ökat vid det här laget då? Är det kanske kört? Tusen funderingar kring detta.
Jag märker snabbt tydlig skillnad på om jag har druckit mindre vatten. Men jag har så extremt mkt mjölk så jag vet inte om det har med det o göra. Men se till att du dricker ordentligt iallafall. Sen finns det ju amningste. :)
Prova att under någon/några dagar intensivamma! Bädda ner dig i soffan/sängen och amma, amma, amma. Det låter tokigt och tråkigt kanske, men kan vara värt ett försök!. Så fort hon verka missnöjd & tuttig lägg henne till bröstet.
Har du provat att annars kontakta amningshjälpen?
Ja det snabba prova! Absolut, jag är lite desperat
När S släppt taget frivilligt brukar jag trycka lite på bröstet och se om det kommer någonting. Gör det det så försöker jag lita på att hon släppt taget för att hon är mätt och inte för att hon sugit sig trött. Då finns det ju liksom fortfarande mat kvar när hon ätit sig mätt:)
Som BigMami skrev är det ju maratonamning som hjälper om du vill öka mjölken. Det är gryyymt tröttsamt och tråkigt att sitta i soffan och bara amma men det är bara någon dag och sen har brösten ställt om sig:)
Ja antingen skriker hon mitt i amningen, då brukar jag prova byta bröst. Då går de bättre en stund och antingen skriker hon igen efter ett tag eller så somnar hon, så jag antar att det inte fyller hennes behov, kanske inte flödar lika fort efter ett tag och hon blir arg på det
Hej alla!
Skulle varit så roligt att se en sammanfattning hur allt går för er men det är ju inte riktigt så lätt. Men jag har knappt rört datorn sen Vilja var några veckor så hamnat lite efter er andra i gruppen :)
Vid två månaders ålder tyckte jag att det vände från att vara ganska jobbigt till att kännas som jag börjar ha koll på läget fullt ut igen(Äntligen!)
Nån som vet ungefär hur bra skydd delammning är mot ny graviditet? :)
Underbart de är med bebis alltså! En morgonglad bebis är ju helt ljuvligt :D
W kan fortfarande ha kläderna i stl 56, trots att han är 63 cm redan (långt över kurvan) men han väger bara 5,3 kg, så han är rätt smal, vilket jag fick "stå till svars" för hos BVC-kvinnan. Hon är rätt bitsk i tonen och jag känner mig jämt granskad när vi är där. Hon läser mig inte alls rätt utan drar en massa slutsatser. Tex att jag skulle vars hysteriskt orolig av mig. Jag tycker jag är ty cool och lugn, men tycker att det är bra att passa på att ställa frågor på besöken, det är väl vad BVC är till för liksom. Härom sistens vände hon sig till min man och sa "Tycker du att det är jobbigt när din fru är så här orolig hela tiden?" (?!?) Han svarade (på skämt) "Jag tycker hon är jobbig av en massa andra anledningar, men inte av den här."
Skulle va en gladgubbe där, inte frågetecken såklart :)