Cymi skrev 2015-04-10 23:36:11 följande:
Egoinlägg är helt tillåtna :) jsg tror jag missat om du skrivit tidigare vad som hänt mellan dig och pappan men du kommer vara själv med bebis och en äldre som jag förstått det? Nu kommer min man hem på kvällarna men jag tycker inte det är någon skillnad egentligen från dagarna då jsg är själv mer än det vuxna sällskapet och psykiskt, jag vet att hjälp finns om jag behöver, men du har kanske en vän eller förälder om det krisar? Jag har ju iofs inget äldre barn heller, en hund men hon är inte lika krävande :P jag tror iaf du kommer klara det fint
Nää det är nog det, inte jobbigt i sig att vara ensam, bara psykiskt att jag vet att jag är helt ensam utan hjälp och avlastning :) Min son är ju ändå 9 år, blir 10 i år så han är ju rätt självgående, hade nog varit jobbigare om han varit yngre :) Han kan tillomed hjälpa mig lite med att hämta grejor och sånt. Så egentligen ska man väl inte klaga :)
Vi bråkade innan han for för jag tycker att han prioriterar ett jobb som inte ens ger lön före sin nya dotter. Vilket han ju faktiskt gör, han gör alltid så. Tar vatten över huvudet. Nu sen vi gjorde slut har han skaffat sig åtaganden i flera olika saker, utöver sitt vanliga jobb har han alltså ideellt arbete också. Jag varnade honom att han inte skulle göra så, ge sig in i en massa saker eftersom vi skulle få barn nu i vår. Men han gör det ju såklart ändå och som följd blir då mindre tid till att vara här. Han har erkänt nu i efterhand att det inte var en bra idé att ta på sig allt, men det är ju sent att komma på nu. Jag visste ju att han skulle behöva och vilja vara här då dottern kommit, men han tänker inte så särskilt långt. Dessutom första barnet så han visste väl inte heller vad papparollen innebar.
Första natten avklarad! Känns ju som det kommer flyta på rätt fint ändå!
Ni som ger ersättning/babysemp, om det blir över då bebisen ätit. Kan man inte spara det i kylskåpet till nästa matning? Det handlar ju om max 5 timmar mellan målen?