Kaxelsson skrev 2015-03-13 21:33:11 följande:
Stor kram till dig! Har inte läst några tidigare inlägg men vet nog lite grann hur det känns. Jag blev lämnad 4 dagar innan jul, är gravid med bf 16/3. Precis inflyttad till ett hus vi skulle hyra. Hann bo 3 veckor tillsammans där innan Hann kastade in handduken. Idag är han med en 17 åring och ägnar sina dagar åt jobb, alkohol och beter sig som en 12 åring. Jättetråkigt!
Hoppas du kan fokusera på det lilla knytet i magen ? Kram
Nej va tråkigt :( Jag önskar ingen att vara ensam i det hela. Bli lämnad av den man planerat framtiden med då man var gravid var det tyngsta jag varit med om.
Men låter nästan som din bebis pappa fått kalla fötter och blivit rädd? Ska han vara delaktig med dig och bebisen ändå?
Jag måste säga att jag nästan har lite dåligt samvete över att jag blev upprörd igår. Men samtidigt inte, det är tungt att va lämnad och ensam gravid genom det hela så man har rätt till såna känslor. Han sa bra saker och säger att jag är så fin och att jag bär ju på ett barn att det är det vackraste, det slår allt osv.. med såna ord då han ringde och förståelsen från hans sida gör det svårt att va arg. Även om man tycker det är lite orättvist och faktiskt vill vara arg.
Men vi får det finaste som finns. och man finner styrka inom sig själv man inte visste fanns :) Fokuset på bebisen är ju det bästa som man kan ha i detta :)