Inlägg från: laila88 |Visa alla inlägg
  • laila88

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Mimipig skrev 2015-03-11 19:40:14 följande:

Två frågor:

1. jag får alltid sammandragning när jag blir kissnödig. Någon mer?

2. Bör man inte ha nagellack på förlossningen? Min fotvård sa det igår och målade blankt lack. Pga att man kan se syrebrist på naglarna tydligen. Är det verkligen något som är kutym?

Tror det gäller främst om man snittas och/eller ska sövas eller så, vad jag uppfattat iaf. :)
  • laila88

Gud vilka fina bebisbilder som ni lagt ut ni som fått era godingar :D

Jag vill ha min bebis NU!

Har fått en konstig känsla i hjärtat flera gånger idag, speciellt ikväll. Undrar om det beror på stress eller om det är för att man har ökad blodvolym? :S Känns ju hemskt obehagligt i allafall. Städat, lagat mat och tvättar plus att jag varit på skolan, hos barnmorskan och handlat. Så tänker att kanske ska lugna mig lite då hjärtat känns såhär? :S

• laila88
    Cymi skrev 2015-03-11 20:46:13 följande:

Jag har haft extraslag/hjärtklappning flera ggr under graviditeten, kanske är extraslag du känner? Typ som en volt eller att det "hoppar över" ett slag och sen slår lite knäppt precis efter :P

Jaa det är säkert det! Hade så nångång i början. Men ikväll blev det så himla mycket så hann bli orolig :/

Så, ikväll efter att ha tvättat upp nästan alla bebiskläder är jag så less. Gått upp och ner till tvättstugan men kläderna som jag köpte begagnat var nog tvättade med något sköljmedel som luktade extremt starkt. Tänkte att lukten nog går bort i tvätten. Det är en väldigt parfymig lukt.. Men nu luktar allt som dom :( jag använder själv inte sköljmedel eller tvättmedel. Använder tvättnötter, känns som jag måste tvätta om allt nu. Eller funkar kanske att vädra? Suck. Känns inte roligt om all tvätt var i onödan och jag måste börja om! ;/
  • laila88
    Mimipig skrev 2015-03-12 03:16:06 följande:

Jag erkänner att jag fick googla tvättnötter. Kan du tänka dig att tvätta med ett milt parfymfritt vanligt tvättmedel för att få bort lukten?

Tvättade ena halvan av tvätthögen med vanligt milt tvättmedel fast utan parfym och sånt. Men tyvärr luktar dom också. Förra ägaren måste använda starka grejer :/ eller ha ett väldigt parfymerat hem, för det var ett klädpaket jag köpte och allt kändes nästan nytt och vissa saker hade prislapparna kvar.

Men luktar likväl så mycket. Kan nog vara jag som har för bra luktsinne nu då jag är gravid, men vill inte att min bebis ska måsta ha kläder som luktar parfym :/ får kanske både tvätta igen och vädra? Suck.. Men hyggliga problem ändå :) bara att göra.
  • laila88
    Sparv15 skrev 2015-03-12 03:26:20 följande:

Försökte göra ett inlägg tidigare men det verkar inte ha kommit upp. Vid tio föddes vår lilla tjej efter ca 20 minuter på förlossningen

Grattis grattis! :) kul att det gick undan också! Hoppas de gått bra :)
  • laila88
    Trollunge85 skrev 2015-03-12 13:32:42 följande:
    Tror vädring kan funka bra. Det står det ju på allt som man köper nytt (madrass och lammskinn t.ex har det stått att det ska vädras för det kan vara kvar en svag parfymlukt sen tillverkningen) Har du möjlighet att hänga upp det utomhus i en torkställning och om det blåser lite tror jag du snabbare får vädrat ut plaggen. Är glad att jag ärvt kläder från min syster och hon inte använder massa parfymer heller i sitt hem när jag läser om dina problem. Men sen kan det vara gravidluktsinnet som spökar lite också för jag uppfattar vissa lukter mer intensiva än förut.

Lycka till med kläderna!
    Jaa jag har en balkong ja tänkte ställa ut torkställningen på :)
    Hoppas det gör susen! Tror absolut att graviditeten gör luktsinnet bättre/starkare, säkert något instinktivt som naturen gjort för att man ska kunna skydda sig från faror förr.
    Jag har fått cravings för vissa skumma lukter under graviditeten, men just den där parfymlukten är hemsk och gör mig tokig ;S
    Må nu vädringen funka! skulle vara det bästa! Ska vädra madrassen och lammskinnet också!

Hur länge ska man vädra allt tro?
  • laila88

Urs. En produktiv dag har lämnat mig helt känslomässigt krossad ikväll. För det första, pluggat förmiddagen sen efter lunch har jag burit massa lådor och grejat i förrådet då jag fått hjälp av min mor med att organisera där inne. Fått ut lådor ur lägenheten bara två kvar nu!

Tvättat om bebiskläderna som luktar så mycket. Men trots ättika och vanligt tvättmedel (parfymfritt iofs)så vägrar det sluta lukta :( har ju vädrat dom också! Men får väl leva med det nu då men ska försöka vädra igen. Tråkigt att dom börjar se slitna ut efter tre omgångar i tvättmaskinen trots att mer än hälften är oanvända. Dom har bara tagit åt sig av lukten från de begagnade :( kläderna jag tar med till BB är då doftfria :) så man får känna endast den goa bebislukten första dagarna :).

Sen fick jag se bilder på min föredetta sambo och MIN hund på en ung tjejs blogg ikväll av en slump då jag såg bilder på några andra kompisar där. Det krossade mitt hjärta lite extra. Jag sitter här som en tjock flodhäst och väntar vårt barn medan han umgås med en 18årig liten tjej. Och min hund :( som jag saknat så ofantligt mycket senaste tiden. Som en kniv rakt i hjärtat. Smsade för ovanlighetens skull och frågade om de var något på gång där. Men han ringde och bedyrar dyrt och heligt att så inte är fallet. Men det är ändå jobbigt!! :( speciellt nu alltså..

Skit kväll med andra ord. Känner mig dock duktig som gjort så mycket idag. Paniken över min att-göra-lista släpper lite. Målade dessutom på en byrå :) Behövs fler varv dock.

• laila88

Tack för era ord efter mitt hemskt deppiga inlägg igår :) Känns lite bättre idag, jag tror inte han har det som prio att gå vidare nu heller. Så svårt att inte bli svartsjuk just nu bara, då man själv sitter och är tjock och inte direkt har så väldigt stort socialt liv.

Det lilla sociala jag gjort är att vara på en pub för att se en tävling i jojk som var förra veckan. Men med gravidmagen känns man bara malplacerad och vi for hem till min kompis igen ganska fort :) Dessutom att känna att man måste förklara för bekanta som kommer fram om situationen var inte så roligt heller för den delen. "jag kör mitt eget race!" var standard frasen ;P

Han sa egentligen bra saker då han ringde och ja var upprörd. Är bara lite svårt att ta in då man är så ledsen och höggravid med överskott på hormoner. Känner mig nästan dum som blev upprörd. Vänner av olika kön borde folk kunna ha utan att det ska dras snabba slutsatser. Men jag skyller på min situation ;)

Idag ska det storstädas, skrubbade trappen upp från hallen för hand igår kväll, helt galet :D Men man vill ju ha så fint och rent som det bara går då bebisen kommer! :)

• laila88
    Kaxelsson skrev 2015-03-13 21:33:11 följande:
    Stor kram till dig! Har inte läst några tidigare inlägg men vet nog lite grann hur det känns. Jag blev lämnad 4 dagar innan jul, är gravid med bf 16/3. Precis inflyttad till ett hus vi skulle hyra. Hann bo 3 veckor tillsammans där innan Hann kastade in handduken. Idag är han med en 17 åring och ägnar sina dagar åt jobb, alkohol och beter sig som en 12 åring. Jättetråkigt!

Hoppas du kan fokusera på det lilla knytet i magen ? Kram
    Nej va tråkigt :( Jag önskar ingen att vara ensam i det hela. Bli lämnad av den man planerat framtiden med då man var gravid var det tyngsta jag varit med om.
    Men låter nästan som din bebis pappa fått kalla fötter och blivit rädd? Ska han vara delaktig med dig och bebisen ändå?

Jag måste säga att jag nästan har lite dåligt samvete över att jag blev upprörd igår. Men samtidigt inte, det är tungt att va lämnad och ensam gravid genom det hela så man har rätt till såna känslor. Han sa bra saker och säger att jag är så fin och att jag bär ju på ett barn att det är det vackraste, det slår allt osv.. med såna ord då han ringde och förståelsen från hans sida gör det svårt att va arg. Även om man tycker det är lite orättvist och faktiskt vill vara arg.

Men vi får det finaste som finns. och man finner styrka inom sig själv man inte visste fanns :) Fokuset på bebisen är ju det bästa som man kan ha i detta :)
  • laila88
    Chuckiiii skrev 2015-03-14 17:51:21 följande:

Med Bf 30e mars borde jag kanske börja hänga i en apriltråd istället, blir så sjukt avis på att alla får sina bebisar! Har ju inte mkt mer än 2 veckor kvar till mitt datum, men försöker iskallt vänta mig att gå över tiden. I så fall är det en hel månad kvar! Suck

Jag håller med,frustrerande att va sist ut ;D märkte man då några från februaritråden kom över till denna i början av mars. hehe

Men nu har vi då bara 15 dagar kvar till bf. Jag känner mig inte så stressad just nu dock. Men den känslan går fram och tillbaka flera gånger under dagen ^^

Börjat packa bb-väskan nu. Babyfilt, första kläderna till bebisen och nå söta små mini vinterskor är vad som ligger där hittils :D
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?