Inlägg från: laila88 |Visa alla inlägg
  • laila88

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Tussludd skrev 2015-03-14 15:24:28 följande:

Hej! Nu i morse kl 5.29 kom vår lilla tjej. Hade värkar bara var 8e minut under kvällen igår och åkte till förlossningen vid 12, för att få en sovdos och invänta bättre tider trodde vi. Vid us var jag öppen 5cm och vi fick inte alls åka hem. Badade och fick akupunktur tills dess att jag inte kände mig bekväm där längre 1-2h. Hanterade värkarna efter det med lustgas. Vattnet gick när BM tvingade mig att gå och kissa vid strax före 5. Efter 6-7 krystvärkar var hon ute. Klart att det gjorde ont och var skitjobbigt, men det gick sååå mycket bättre än väntat. Kan tänka mig att göra om det, inte i morgon kanske, men vet att det är helt görbart nu. :)

Grattis snö till er tjej! Hoppas att du också fått en positiv upplevelse!

Grattis! :D och vilken positiv liten förlossningsberättelse!:)
  • laila88
    snö 81 skrev 2015-03-14 16:47:13 följande:

Tack allihopa!!

Jag åkte som sagt hem med en sovdos igår kväll och sov som en klubbad säl mellan 22-03. Vaknade helt smärtfri, men behövde bara gå upp och kissa så drog det igång. Fick regelbundna värkar vid 04.30 och åkte in till förlossningen vid 5.45. Värkarna började ta i nåt kopiöst bara efter en halvtimme på förlossningen så det blev lustgas nästan direkt. Öppnade mig riktgt snabbt och bra, klarade mig bra på bara lustgas länge, men kände sen att jag ville få lite mer lindring och vila så jag bad om EDA. Var öppen minst 8 cm då, men utan edan hade jag aldrig klarat mig för lille Tage låg i vidöppet läge, alltså med näsan uppåt istället för neråt som man "ska" ligga. Pga läget ville han inte komma ner i bäckenet så det blev ett utdraget förlopp med många lägesändringar pga sviktande hjärtljud. När läkaren hotade med sugklocka för att få ner honom blev jag arg :) Fick testa att krysta för att se om nåt hände och direkt på första krystningen sa BM att här behövs ingen sugklocka. Jag krystade kanske 4-5 minuter och sen var han ute :)

2 940 g, 48 cm och helt perfekt!!!

Wow va härligt å läsa :)

Grattis till eran lilla Tage :D
  • laila88

Ni som nu fått era bebisar och varit på bb och förlossning nyligt, har ni något ni tänkt på att ni skulle behövt ha med er i bb-väskan? eller något som ni kom på va sjukt onödigt? :) 

• laila88

Tack för tipsen :) inte tänkt på att de inte blir så nice med leggings till blöjorna! Men det låter ju inte alls oväntat.

• laila88
    septemberbarn08 skrev 2015-03-15 18:54:36 följande:

Ska tillägga att jag inte bara blödde mycket utan även länge. Det höll på 12veckor efter första förlossningen.. nej, jag skojar inte! Var lagom less

Alltså en lite äcklig fråga men kom det stora typ apelsin/grapefrukt storlek på blodklumpar då du hade så mycket ? Jag fick det efter första förlossningen och missfallen. Är livrädd för dom, tycker det är så himla hemskt. Så hoppas på slippa det denna gång, men chansen känns liten att jag skulle slippa nu av alla gånger :(
  • laila88
    septemberbarn08 skrev 2015-03-15 19:40:48 följande:
    Nej inga klumpar alls! Minns att första gången jag gick och pinkade efter förlossningen fick jag panik över hur mycket det blödde så jag larmade och frågade barnmorskan men hon sa att så länge det inte kom klumpar var det helt normalt att blöda mycket:)
    alltså var alla mina blödningsklumpar förmodligen onormala? :O har för mig att det är stora koagulerade blodklumpar, men fattar inte varför ja fått så flera gånger :S

Hörni, nu är jag världens mest nojjiga och löjliga person känns det som. Men! hur märker man att det är fostervatten? Jag har ju haft jätte rikliga flytningar hela graviditeten, men idag rann det genom trosorna och sprutade runt i mina haremsbyxor ja hade på mig, det var vitgrumligt. sen då jag gick och skulle bada efter några timmar senare kom det igen en massa, var naken i badrummet så tog handen som en skopa då som"skydd". det var också vitgrumligt, luktar ingenting alls.

Känner mig så äcklig som är så detaljerad, sorry för det ;) men funderar om jag ska ringa förlossningen och fråga eller inte? Har endast SJUKT svag mensvärk.. men kanske är ngt på g?

Har kört på hushållspapper idag, men skaffat trosskydd nu.. känns nästan bättre med papperet för då vet man mer hur mycket det kommer? 
  • laila88

Googlar och googlar men det är ju så olika råd och rön överallt jag blir inte klok på detta, vill inte fara in ikväll heller. Har ingen barnvakt fören min mamma slutar jobbet om några timmar. Fast har kollat med henne så hon skulle kunna gå ändå om det verkligen blev kris.

• laila88
    Kpax skrev 2015-03-15 20:41:13 följande:
    Mitt vatten gick ju hemma. Först en skvätt, så pass lite att jag funderade över om det var en rejäl flytning, sen en gång till mycket mer. Tog på en binda och ringde förlossningen, de bad mig byta binda igen och höra av mig om den blev ordentligt BLÖT (inte fuktig). Någon timme senare reste jag mig och det bara rann, huuur mycket som helst, en nattbinda räckte absolut inte till. Först då räknades det som vattenavgång.

Mitt vatten var ganska klart, och svagt rosafärgat.
    Okej :) Jag ringde iaf och fick komma upp och göra ctg, värkarna är ganska regelbundna men svaga och så fick ja en grön stor mega duk som ja ska sova med i trosorna inatt, sen komma in imorgon bitti igen och kolla duken och värkarna igen, verkar ändå va nåt på g :) Men i mitt fall kanske blir akutsnitt ändå, efter alla om och men. Jag som trodde jag hade minst två veckor kvar.
  • laila88
    snö 81 skrev 2015-03-16 06:26:22 följande:

Här är vår lille kille, Tage.

Inatt har han slagit rekord och sovit 6 timmar, vaknat för matpaus och sen sovit 5 timmar till efter det. Känner mig rätt utvilad :)

Men så fin :D
  • laila88
    snö 81 skrev 2015-03-16 06:15:10 följande:

Oj, vad spännande!!! Men varför skulle det bli akutsnitt? Har du ett planerat snitt inbokat senare eller?

Hade gått hos aurorabarnmorska pga förlossningsrädsla sen en komplicerad första förlossning, men beslutat mig för att föda vanligt och peppat inför det efter många om och men. Men nu har jag en infektion så om vattnet går eller förlossningen startar så blir det snitt mest troligt tills jag ätit medicinkuren klart och allt :/ lite besviken mitt upp i allt då jag nu ställt in mig på vaginal förlossning. Men än är det inte kört :) värkarna är inte lika täta idag, sitter med banden på magen och mäter för fullt uppe på förlossningen nu igen :) det verkar lugnt.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?