Inlägg från: laila88 |Visa alla inlägg
  • laila88

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

snö 81 skrev 2015-02-03 18:57:56 följande:
    Åh vad fint gjort! Såå glad jag hade blivit om jag fått en sån överraskning av mina vänner!!
    SvanE skrev 2015-02-03 19:16:34 följande:
    Åh! Helt underbart för dig :D blev uppvaktad med babyshower också för några veckor sedan, oj så jag grät! Blöjtårtor är en hit!
    Jaa nu är man nog extra känslig för fina gester också :D Dom filmade min reaktion då jag klev in, så chockad :D Min bästa vän som bor 120 mil bort hade sagt att hon satt på tåget till sin syster som bor ca 100 mil här i från också, hade inte i min vildaste fantasi trott något sånt här :D Dessutom känner hon inte dom andra, så då vi pratat tidigare så "ljög" hon att hon planerade en möhippa med några tjejer hon inte kände så bra. Men då var det i själva verket min babyshower som planerades :D
  • laila88
    Trollunge85 skrev 2015-02-04 09:04:16 följande:
    Bebishörna är inte så tokigt det heller. Vi kommer ha bebisen i vårt sovrum i början så barnrummet är väl inte högst prioriterat trots att känns som att det hade varit kul att göra. Kanske för att jag inte gjort ett barnrum tidigare.

Låter som en bra plan att låta det ta sin tid. Även om jag gärna hade fött idag så vill jag gärna ändå gå nästan hela tiden ut (2 veckor tidigare är ju helt okej tycker jag eftersom då är de ändå färdiga)
    Nej det är ju hur mysigt som helst att få fixa inför bebisen, men tänker att bebishörnan är ungefär lika bra som ett helt rum ;)

Har sonens rum att fixa också, där var det rosa tapeter. Så då han tagit hem kompisar nu sen flytten har han varnat dom nere i hallen redan för hans tapeter. Tror han längtar mest av alla till att få sitt rum fixat :D haha.

Jaa, känner lite så med. Bebisen får gärna stanna så länge den behöver, men jag klagar inte om den kommer LIIIITE tidigare :) bara den mår bra såklart.
  • laila88

Jag ser att ni funderar kring hur pappan i fråga ska göra med jobb kring BF. Jag hade inte riktigt börjat tänka på det fören exsambon tog upp det för några dagar sedan.
    Då blev jag också jätte fundersam hur vi ska göra. Mitt ex bor 22 mil bort så om förlossningen drar igång är han ju en bra bit bort.
    Men samtidigt kanske förlossningen inte startar fören upp till två veckor efter bf? Han pratar om att komma helgen innan och vårat bf är på tisdagen. För att vara här och redo.
    Men känns ju samtidigt onödigt om det drar ut på tiden. hur rackarn ska man göra? :/
    Om han är här lite innan så hinner vi ju fixa det sista tillsammans inför bebisen. Det vore ju kanske bra. Men att han ska va borta i onödan från jobb är ju sämre.

Mitt första barn föddes exakt en vecka efter bf.

Vill ju ha honom här ifall förlossningen går jätte fort också. Vill att han ska va med och slippa göra det ensam. Det är mitt andra barn så kan ju gå undan, även om det inte heller behöver göra det. haha herregud vilken röra. Man vill ju VETA :D

• laila88
    snö 81 skrev 2015-02-04 22:44:36 följande:
    Förstår att ni har en knivig sits att försöka planera för förlossningen. 22 mil är ju onekligen ganska långt. Och att han ska ta ledigt och komma till dig och vänta in en start kan ju bli kostsamt om det dröjer.

Hur långt har du till förlossningen, är det i samma stad där du bor? Bästa hade ju varit om förlossningen varit mitt mellan er så hade ni kunnat träffas där om någon vän kunde köra dig dit?! :)
    Jag bor väldigt nära. Ser sjukhuset från mitt fönster till och med så jag skulle kunna promenera dit ungefär :) Det är han som ska va så rackarns långt bort. Han bor upp i fjällen nu, inte nära till nåt :)

Skulle det dra igång då han är där blir det stressigt och jag får finna mig i att vara utan honom i några timmar. Men det bästa tänkbara vore ju om bebisen ville titta ut precis helgen innan bf då han är här :D Men de är ju inte så ofta man kan beställa datum så ;) haha.
  • laila88

Alltså, det här med mensvärk i ryggen och ljumskarna. Har någon nån aning om det är för att man har foglossning? eller är det i samband med att bebisen borrar ner sig och kroppen börjar göra sig redo för förlossningen?

Denna graviditet är helt annorlunda jämfört med min första kan jag lugnt säga. Eller så är det för att det är så länge sen. Men minns inte att jag hade nån sammandragning innan förlossningen knappt.

Men nu är dom vanliga, sen det här med mensvärken nu som börjat.
    Sen blixtrar det till och sticker där nere, kan inte förklara men de är mycket konstiga saker som påbörjats numera :O :)

• laila88
    tovemaja skrev 2015-02-07 10:00:24 följande:

så jäkla gött att få sova ut idag! Sov 9 timmar!!! Med de obligatoriska kisspauserna såklart!

Vägde mig eftersom jag gick in i ny vecka i fredags och den står på +16kg, ungefär samma som sista månaden alltså. Ang. kläder, HUR är ni byggda ni som kan ha era vanliga kläder? Jag kan ju inte ens ha mammabyxorna längre utan får nöja mig med tights och klänning. Fattar inte hur det är möjligt att ha sina vanliga kläder i tredje semestern? Och min mage är inte ens så stor utan ligger under mittenkurvan?
    Idag, lugn dag och sedan in och fika med kompisar. Mysigt!

Bifogar en magbild nu från v. 37.

Jag ligger också under mittenkurvan och gravidjeansen börjar även här kännas för tight :) och jag är i v.33
    Dock provade jag ett par av dom ja hade med lägst midja i v.28 och dom kunde jag ha då. Så det är nog det som det handlar om. töjbara låga midjor kanske kan funka om inte magen är så långt ner. 
  • laila88

Suck, idag ringde min far. Han bor i ett annat land och är hjärtsjuk. Så då han säger att han vill komma i mars och kanske va här då bebisen kommer, känns det elakt att neka. Men jag gjorde det ändå! Det känns som att man vill ju ha ensamtid i början, man vet aldrig hur jobbigt eller lätt det kommer gå där i början.

Jag föreslog att han kunde komma i april eller maj istället. Och hänvisade till att det brukar va så man vill ha egentid i början då bebisen kommit. Dessutom om han vill träffa sitt kommande barnbarn så kanske det inte ens hinner komma medans han är här, och då känns de ju onödigt.

Hoppas ju att första tiden kommer kännas lätt och att det är hyfsat problemfritt. Men kan nog va rätt skönt med egentid att lära känna bebisen ändå! eller hur?

• laila88

För er som inte fått ut Iloyds apoteks box, det är inget ni missar :) den var rätt dålig.

Skulle vilja ha ett ica maxi här i stan för jag har och fått det där smset igår om att få hämta ut en box där.. får se om de blir någon sväng förbi nån större stad innan bebisen kommer :) speciellt då ja hör att den var bra!

Hittade en jätte fin madrass till spjälsängen på 2hand idag. Den var dock några cm för kort. Men med ett vanligt täcke som "bäddmadrass", plastad frotté och lakanet på så passar den perfekt :) Ska bara tvätta upp överdraget, nog för att det var väldigt fräsht! och så ska jag skaffa ett spjälskydd så blir det nog perfekt :)

Så nu har jag skärt sönder madrassen jag köpt innan så den passar skötbordet istället :) Pysslar ihop en egen variant av skötbädd.

• laila88
    LillLouise84 skrev 2015-02-17 19:00:24 följande:
    Vi har inte heller ica maxi och kupongen gäller bara en månad. Vi har 10-12 mil till närmaste maxi, så det får väl bli i samband med förlossningen då om den drar igång inom en månad.
    Hoppas du hinner innan då! ;D Har ungefär lika långt 13 mil :) Men har funderat på ta en shoppingtur dit innan bebisen kommer så kanske hinner haffa boxen ^^. Men va kort tid kupongen räckte! :/ har inte kikat på länken i smset än.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?