Inlägg från: Mildamilda |Visa alla inlägg
  • Mildamilda

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Alltså när bebisar har kolik, skriker de oavbrutet då, i flera timmar? Isak verkar ha skrikperiod på kvällarna typ 17-21 nånting men han skriker inte hela tiden. Han skriker i vagnen också innan vi kommer iväg på morgonen. Lite stressande för jag måste ju hjälpa min stora pojke med kläder och tandborstning. Tror inte han har kolik, men vad gör man? Känner mig så bortskämd från första barnet som typ aldrig skrek.

• Mildamilda

Kariningrid: tack för din berättelse, alltid spännande att läsa! Har bråcket gått tillbaka nu?

• Mildamilda

Nån som testat magdroppar eller minifom och upplever att det hjälpt? Pratade med BVC och de sa att man kan testa men inga studier har visat någon effekt på detta. Har en ledsen kille här på kvällarna...

• Mildamilda
    Kpax skrev 2015-04-20 18:51:22 följande:

Idag är Josefin sex veckor och väger 5432g jämfört med födelsevikten 3392. Matglad!

Precis som sin mamma, sen förra veckan har jag gått ner 100g. 66,5kg och 10kg kvar :S

Jag har knappt gått promenader, och har ätit mycket onödigt.

Idag fyllde jag i den där screeningen för förlossningsdepression, och det var så skönt att se hur långt jag har kommit! Hade jag fyllt i den för tre veckor sedan hade jag fått välja det mest negativa alternativet på i stort sett alla frågor och påståenden. Nu mår jag bra och tycker att det är roligt att vara mamma till världens finaste tjej. Det är ju skitjobbigt också, men på ett sätt som känns självklart och positivt, inte deprimerande.

Härligt!
  • Mildamilda
    Kpax skrev 2015-04-22 19:56:49 följande:

Kanske ska förtydliga lite!

Jag längtar efter långa härliga promenader med vagnen, gå ner på stan och fika, kunna gå i affärer och kika, och hälsa på på jobbet. Nu törs jag inte göra något av det där eftersom hon så sällan kan vara en millimeter ifrån mig utan att gallskrika, och det tar lång tid att trösta henne. Det är en pärs bara att hälsa på svärföräldrarna.

Jag har ingen koll alls på min Isak, vad gäller sov och vakentider. Idag var det gnäll och skrik från 10 till 14 förutom en tupplur på 30 min och förutom när jag ammar. Sen sov han från halv tre till fyra. Men igår sov han från elva till halv två, så vi har inga som helst rutiner. Förutom nätterna som funkar bra, han sover oftast vid halv elva och vaknar mellan sju och åtta typ med några amningspauser. Längtar också till man kan göra lite mer saker. Skrikandet stressar mig något enormt.
  • Mildamilda
    Mullan skrev 2015-04-23 21:51:53 följande:
    Vad heter appen? Har inte problem med att han inte äter men hade vart intressant att se om han har något mönster. Har ingen koll alls utan ger han mat när han vill ha :P
    Aha jag läste amningsnapp och tänkte att du kanske lät den sitta kvar då för att veta vilken sida det ammades sist på... På tal om amningshjärna : ) hissen går inte ända upp om man säger så!
  • Mildamilda
    Mimipig skrev 2015-04-24 03:51:21 följande:
    Intressant. Det är ju klart att dessa små figurer inte är maskiner, men jag blev ändå förvånad över att han som var så enkel plötsligt fick attityd och började trilskas.
    Vi hade också en "personlighetsförändring" efter några veckor. Den nya Isak är tyvärr ganska ofta missnöjd med livet... Önskar de kunde berätta vad som är fel.
  • Mildamilda

Jag upptäckte för några dagar sedan att Isaks navel fortfarande vätskar, fast det är ju flera veckor sedan stumpen ramlade av. Nån mer som har så?

• Mildamilda
    Mimipig skrev 2015-04-24 12:26:53 följande:
    Skönt med antipepp! Jag kommer aldrig orka kasta mig in i nån hårdträning för beach 2015. Det blir barnvagnspromenader och lite skärpning på glass/godis/bullfronten, men inga totalförbud.

Blev glad i morse - vågen har vänt viktUPPgång till nedgång igen i alla fall. Utan några särskilda åtgärder.
    Så tänker jag också - barnvagnspromenader nu till en början, sen börja stärka upp rygg och bål till sommar/höst.
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?