BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?
52 cm
4010 gr
27 mars kl 00:46
Äntligen ville jag komma ut till mamma o pappa!
Förlossningsberättelse kommer senare!
52 cm
4010 gr
27 mars kl 00:46
Äntligen ville jag komma ut till mamma o pappa!
Förlossningsberättelse kommer senare!
Ni som ammat, hur länge har ni haft såhär superspända och onda bröst innan det lättat? Vad har ni gjort för att lindra?
Jag har som sagt tagit Alvedon och haft värme på dem men det hjälpte ju föga. Pumpat och fått ut väldigt mycket (det droppar även utan att jag pumpar) och det hjälper ju ett kort tag men blir lika spänt och ont väldigt fort igen. Gör jag fel som pumpar, blir det bara värre av det kanske? Ska jag ignorera att det gör ont och bara amma på som vanligt när hon vill ha mat och lita på att det släpper av det?
Ja jag är ungefär lika lost som det verkar:P
Igår kom vår Walter, kl 19.43. 3990 gram och 53 cm och fullkomligt perfekt! Fattar fortfarande inte att jag gått igenom och fixat en förlossning! Och att det var HAN som bott i min mage så länge. Overkligt.
Har nu fått ut hela slemproppen tror jag. Kom med senaste toalettbesöket. Jag har trots alvedon inte fått bort smärtan. Tror mina värkar kommer just nu mer i ryggen än fram på magen. En del känns i nederdelen av magen men jag har inte börjat med timern än. Just nu har vi besök av en kompis som tog med sig fika och hjälpte till att skruva ihop en hylla som vi köpte idag på Ikea så jag känner inte riktigt att jag ska hålla på och köra timer just nu Men sen när han åkt..
Idag är vår pojke 10 dagar gammal, vi har inte bestämt än vad han heter men håller på att testa ett namn nu i alla fall. Vi har mest kämpat med storebror, att ge honom massa uppmärksamhet osv. Det känns mkt bättre nu än i början av veckan. Och jag har inte gråtit på två dagar heller. Var nyss på en promenad med min 3-åring på sin springcykel vi gick väldigt långsamt i en halvtimme men jag fick ändå ont i underlivet och i stygnen. Så det där med promenad efter förlossning varierar nog väldigt! Jag fick ju sugklocka och grad 2 bristning.
Ett litet livstecken härifrån! Mobilen har nog aldrig varit så lågt prioriterad;)
Idag blev lilla tjejen 4 dygn gammal och vi har bestämt oss för namnet Selina, känns sååå rätt:)
Vilken skillnad det hittills varit med den här lilla mot när vi haft de andra två barnen små. Minns bara hur missnöjda de var mest hela tiden, hur amningen krånglade, hur mycket jag grät, hur ont jag hade, hur mycket jag blödde, hur kvävd jag kände mig av att ha en bebis som hela tiden var beroende av mig...
Lilla Selina är helt underbar, nöjd mest hela tiden, amningen fungerar KLOCKRENT, kroppen känns helt återställd och jag har inte ett dugg ont, blöder minimalt, har ännu inte gråtit en tår, ÄLSKAR att få sitta med henne i famnen och bara njuta mååånga timmar per dag! Älskar att få ta henne gnällandes från sambon och se hur lugn hon blir när hon kommer till mig!
Bägge bröstvårtorna är rejält såriga och det blöder och gör ont vid varje matning men inte ens det stör mig! Det är helt galet hur perfekt jag tycker allt känns den här gången, vill aldrig att hon ska växa upp:)
Fan vad tungt det känns. Josefin skriker och är missnöjd hela tiden idag (och ca fyra timmar igår kväll). Ibland är det magen, men inte alltid tror jag... Hon tystnar ganska ofta, men vad det nu var som gjorde att hon tystnade fungerar bara tio minuter, sen är livet uselt igen. Jag känner mig stressad, ledsen och frustrerad. Jag som är hennes mamma kan inte hjälpa henne :(
Nu har hon i alla fall sovit nästan två timmar, så om det är en ond cirkel med övertrötthet kanske det blir bättre nu.
Imorgon ska jag fråga bvc om det verkligen är normalt, eller om hon kan vara allergisk mot något jag äter, eller kanske har ont i öronen eller något liknande? Funderar också på att äta bara fisk, ris och morötter några dagar och se om det gör skillnad.
Igår stax innan 20 började jag läcka vatten. Vaknade strax innan 04 med värkar och strax innan halv sex är vår lilla Liv född. Alla mår bra. ;)