Inlägg från: Mildamilda |Visa alla inlägg
  • Mildamilda

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Nu är lilleman snart två dygn och mjölken börjar rinna till, vilket innebär för mig som är jättekänslig för hormonförändringar att jag gråter för allt och har konstiga tankar och känslor... Nån mer som har det så? Hur länge håller det på? Till exempel tycker jag jättesynd om storebror fast eg har han ju fått det finaste man kan få - ett syskon.

• Mildamilda

Åh va skönt att höra att man inte är ensam om dessa hormonkänslostormar! Vi kvinnor är såna hjältinnor...

• Mildamilda

Lycka till alla som det är på gång för!!! Och att det snart sätter igång för er som väntar. Jag kämpar med amningshormonerna här, pendlar mellan intensiv glädje och sorgsenhet där jag till exempel känner sorg att förlossningen är över (stört) att jag saknar magen och vill va gravid igen samt dåligt samvete över min stora pojke som inte får all uppmärksamhet längre... Fortf ont i rumpan och underlivet men det kanske är normalt? Väntar på bb på väg som ska komma och ta pku provet plus ett blomsterbud! Lite svammel här från mig men kändes skönt att skriva av sig!

• Mildamilda
    Lilj3 skrev 2015-03-20 13:52:15 följande:
    Lider med dig! Känner verkligen igen det där med att sakna magen. Det kändes som ett tomt hål i själen de första dagarna och jag kunde storgråta p.g.a. det, men det blir bättre med tiden. Saknar fortfarande att vara gravid men inte med samma intensitet som den första veckan. Bör väl kanske tillägga att jag mådde grymt bra under hela graviditeten och födde i 37+3 så fick ju aldrig uppleva de där sista tunga, jobbiga veckorna. Det är väldigt normalt att det fortfarande gör ont, det var ju inte alls längesen du födde.
    Tack för dina ord! Fick prata av mig med barnmorskan också, kändes skönt!
  • Mildamilda
    SvanE skrev 2015-03-20 17:21:41 följande:
    Tack, sitter här och typ gråter, känner mig så dålig. Läser på att de flesta med lång latensfas står ut så otroligt länge, är längre mellan värkarna nu, var 7-9 min på fm men nu kan det vara 15-20 men gör fortfarande SÄ jäkla ont. Inte kunnat vila på dagen alls och känner mig redan slut och bävar så fruktansvärt inför natten. Kommer bli min sambo som får ringa inatt för jag tycker det känns så jobbigt att det SKA vara såhär. Hur klarar man av det här utan hjälp?
    Men du kanske kan få en sovdos? Det finns ju hjälp att få, så ring in tycker jag!
  • Mildamilda
    SvanE skrev 2015-03-20 17:48:58 följande:
    Fick det igår och sov 4h på den. Kommer förmodligen behöva åka ikväll igen, bara att jag känner mig så dålig. Att kroppen inte bara kan göra dom här onda värkarna "verkningsbara" så det händer något. Åh vad jag känner att jag gnäller, är ju inte ensam om att ha ont när man ska föda barn :/
    Oj såg precis det. Känn dig inte dålig!! Hoppas det drar igång på riktigt!! Kram!!
  • Mildamilda
    Mullan skrev 2015-03-20 21:21:06 följande:

Har inte orkat/hunnit läsa ikapp.

Vår lilla pojk föddes 5:44 imorse. Första värken kom kl 22. Inga tecken alls innan dess! Livet kändes hopplöst under dagen igår men fick en rejäl vändning på bara några timmar. Han var 51cm o vägde 4082. Allt gick toppen. Fick sy några stygn i mellangården. Amningen har funkat sedan första minut! Hur kan han redan veta vad han ska göra? Haha! Gott om mjölk har jag denna ggn oxå, han får ett bra sugtag och man hör att han sväljer.

Han hade bajsat lite i fostervattnet vilket gör att vi måste stanna minst ett dygn. Hoppas på att få komma hem imorgon. Storasyster på 2 år har vart här en stund och hälsat på. Gick toppenbra och hon var helt överlycklig över den lilla varelsen<3 Vi tror att namnet blir Lucas.

Grattis alla som fått bebisar. Och till er andra, ge inte upp hoppet! Snart sitter ni där med era bebisar:)

Värkarna startade 7 dagar över bf, han föddes på bf+8. Kram på er alla och tack för lyckönskningarna.

Grattis!
  • Mildamilda
    Kpax skrev 2015-03-20 19:58:31 följande:

Idag känner jag mig rätt ledsen. Det är väl för sent för baby blues egentligen? Det har ändå gått 11 dagar. Jag saknar min sambo och livet vi hade innan bebisen. Jag är trött och känner mig otillräcklig, och de här känslorna gör mig rädd och ger mig otroligt dåligt samvete.

Jag älskar ju den här lilla korven, och ångrar ingenting. Men det känns tungt redan nu, och det borde jag inte tycka.

Jag hoppas verkligen att det bara är en tung dag, jag vill bara vara 100% glad över att jag äntligen har min underbara bebis här!

Är det någon annan som känner igen sig?

Jag känner igen mig! Jag har lärt mig sedan jag fick mitt första barn att jag är väldigt känslig för hormonförändringar dvs det påverkar mitt psykiska mående. Sen blir man nog mer känslig när man blir förälder också. Samtidigt är det ju så fantastiskt att få barn. Kan säga att de drygt tre år som jag varit mamma är både de tuffaste, mest utmanande åren men samtidigt de bästa i mitt liv.
  • Mildamilda

Har alla bestämt namn? Vi har ingen aning om vad lilleman ska heta! Funderingar: Jonatan, Ilon, Elton, Vide... Storebror heter Noel.

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?