Inlägg från: Mildamilda |Visa alla inlägg
  • Mildamilda

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Trollunge85 skrev 2015-03-07 07:20:31 följande:

Igår frågade en på jobbet om min mage inte skulle sjunka ner snart. Jag svarade bara att jag vet inte men det var ingen brådska och innan tisdag funkar det ändå inte med att föda för jag har analyser som blir klara då som jag gärna vill ta ut resultaten på så allt sånt är klart innan den lilla dyker upp.

Men måste magen sjunka ner? Barnet är ju fixerat, innebär inte det något? Jag tänkte att då har ju huvudet sjunkit ner iaf eller hela kroppen måste sjunka ner mer? Lite mer än två veckor kvar till bf så oavsett vilket har den lite tid på sig att bli klar med tillvaron i magen och komma på att det är dags att upptäcka världen utanför.

Min mage sjönk aldrig ner som jag märkte iaf.
  • Mildamilda
    Mimipig skrev 2015-03-07 04:03:57 följande:

Här är en till som inte kan sova. Det jag fasade mest för har hänt: jag har blivit sjuk. Vaknade med ont i halsen, min sista arbetsdag igår fredag. Under dagen eskalerade det och jag stack till läkaren och tig halsprov, som inte visade något, men så kom jag dit för tidigt för ett säkert resultat, tyckte de. Två v till bf, så jag hoppas så att jag hinner bli frisk. Låter smått hypokondrisk va? Jo. Jag har följt alla rs-virus-, influensa- och kräksjukerapporter slaviskt och undvikt sjuka människor till max, tom skickat hem snoriga och hostiga människor från jobbet. Trodde jag klarat mig, men så sista dan bland folk... Känner mig så himla ledsen och orolig.

Här är en till sjukling... Varit sjuk en vecka nu och känner ingen förbättring. Som tur är det 2,5 veckor kvar. Jag var på läkarbesök igår och fick cocillana, men det hjälpte inte alls utan jag låg och hostade nonstop i timmar. Inte så skönt för magen... Innan när jag fått den hostmedicinen har jag somnat som en baby... Krya på dig!
  • Mildamilda
    sommarstad skrev 2015-03-07 08:51:38 följande:

40+4 och jag har lyckas bli sjuk. Hur tusan jag blir det när jag knappt träffar nåt folk?

Halsont (dock bara ena halsmandel), spänninghuvudvärken är utbytt mot förkylninghuvudvärk och jag känner mig allmänt dålig. Så typiskt. :(

Usch, krya på dig! Försök att sova så mkt som möjligt!
  • Mildamilda
    ebe91 skrev 2015-03-08 04:50:19 följande:

Är inskriven på förlossningen nu, värkar med 2-3 min mellanrum :) öppen 3 cm!

Lycka till!!
  • Mildamilda
    Kpax skrev 2015-03-08 19:08:06 följande:

Det KAN ha kommit en skvätt fostervatten. Men det var i samband med toabesök, så jag vet inte vad som var kiss, flytning och fostervatten isf. Det kom liksom en rejäl skvätt av något, utan att jag kissade. Såg grumligt ut i toan, och ljust ljust rosa på papperet.

Jag tog på mig en binda nu, så får vi väl se om det kommer mer, annars var det nog inget.

Jag har inte sett någon slempropp, ska den alltid komma först?

Har f.ö sytt ett underlakan, ett påslakan, ett örngott (allt av ett befintligt set vi aldrig använder eftersom vi inte har enkelsäng) och ett överdrag till spjälskyddet. Det hjälpte mitt humör att åstadkomma något.

Åh spännande! Även om det var flytning så var det ju rosa! Jag fick teckningsblödning och värkar innan slemproppen gick. Hoppas det händer nåt mer!
  • Mildamilda

Grattis ebe91 och håller tummarna för Kpax idag. Påbörjar min första jobbfria vecka med fortsatt förkylning, ögoninflammation och hosta som tusan. Börjar nästan fundera på allvar om det är möjligt att hosta ut bebisen eller i varje fall hosta hål på fosterhinnorna??

• Mildamilda

På tal om app, jag tänkte använda en värktimer-app, nån som vet nån bra? Det fanns så många...

• Mildamilda
    tovemaja skrev 2015-03-09 16:20:02 följande:
    Låter lite likt min förlossning ( minus moderkaksstrul). Jag fick också skäll för att jag "vrålade fel"... Knasigt! Vilken tid föddes hon? När fick ni komma hem?
    Hur vrålar man rätt och fel??
  • Mildamilda
    Skumbollen skrev 2015-03-09 16:43:59 följande:

Vad fint att du orkade dela med dig lavish! Låter ju som de hade svårt att läsa av dig och ditt värkarbete vilket är tråkigt såklart! Läser mellan raderna att det var samma sak när du födde ditt första barn?

Vad det gäller vrålandet så får man skäll för att det är omöjligt att krysta lika effektivt om man vrålar. Kraften som skall kanaliseras nedåt/utåt slösas bort om man vrålar istället. Det är därför de vill man skall andas in och pressa hakan i bröstet :)

Jag krystade på det viset i två timmar sist, sen hotade de med sugklocka och vips var vår son ute på 15 minuter. Dessa två timmarna kunde antagligen blivit mycket kortare om någon vågat skälla på mig och guida mig lite i krystandet istället för att låta mig hållas.

Så håll käft och bit ihop är det som gäller då? Jag fick aldrig krysta sist, blev kejsarsnitt vid 10 cm, så jag undrar väldigt över hur krystvärksr känns. Hoppas jag får prova denna gång.
  • Mildamilda
    LillLouise84 skrev 2015-03-09 18:36:19 följande:

php7595Gy17649.jpg

Det här hittade jag på liberos gravidapp. Dålig sömn och mycket hormonsvängningar stämmer väl in på de flesta av oss smile1.gif

Hehe ja skulle säga de två sista månaderna istället för dagarna...
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?