Inlägg från: Mildamilda |Visa alla inlägg
  • Mildamilda

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

På tal om att starta en ny tråd när bebisarna kommit, när jag var gravid 2011 så hängde jag med i en familjelivstråd för gravida beräknade i december 2011, den blev senare till en facebookgrupp som fortfarande finns kvar och är aktiv. Det har ordnats flera träffar, många småsyskon som fötts, nån har tom fått två syskon. Känns som man har så mkt gemensamt och känner varandra fast man inte setts irl. Ganska fantastiskt tycker jag!

• Mildamilda
    Misty W skrev 2015-02-18 18:13:53 följande:

Nu är något tokigt med min iPad igen! Går inte att citera!

sUPERVUPPAN: va rolig han är :) vilken chock när även lillasyster hos mamma börjarleka med hans saker :)

Jo vi får en kille till hos oss.

MILDAMILDA: va kul, borde vi stárta en sån också?

Jag vet inte, en del kan ju tycka anonymiteten här på fl känns skönt! Tråkigt om inte alla följer med i så fall. För mig spelar det ingen roll.
  • Mildamilda
    Skumbollen skrev 2015-02-18 19:46:04 följande:

Vet att det här med namn var på tapeten för ett tag sedan... Vi väntar en liten flicka och jag har nog läst topp tusen namn och tycker inte det finns något fint namn...och om det finns något så är det redan taget av någon närstående. Försöker intala mig att det bara är hormonellt och att fler namn kommer vara fina sen... Men det är svårt. Med sonen var det så självklart flera månader innan han föddes, hade trott att det skulle vara samma denna gång.

Hur har ni det? Har ni spikat, en shortlist eller känner ni som vi?

Jättesvårt med namn denna gång, speciellt om det blir en pojke. Vi har en pojke som heter Noel, inga heta kandidater på pojknamn. På tjejlistan har vi kvar Selma, vi trodde han var en tjej. Men inte lika övertygad om Selma längre heller så JA lite namnångest här...
  • Mildamilda
    ebe91 skrev 2015-02-19 20:37:51 följande:

På tal om svärmödrar... Kom precis hem efter att ha besökt svärföräldrarna. Jag tycker i vanliga fall om dom jättemycket, men ju längre denna graviditet gått desto mindre tålamod har jag med min svärmor. Jag är ju beräknad enl rul till 27/2 (enl mensen 21/2), men hon tjatar hela tiden att på hennes tid räknade man minsann såhär bla bla bla bla, så jag har då minst 2 veckor kvar (vilket jag kanske har, men blir bara irriterad då hon tycker att hennes räknasätt är bättre än hela svenska vårdens...). Idag fick sambons bror barn (planerat snitt) och det var hon ju minsann tvungen skriva på facebook så alla hennes väninnor o bekanta skulle få reda på att hon igen blivit farmor, o då sa jag till henne att när våran bebis föds vill jag inte att hon ska skriva det direkt på facebook, utan att vi gärna vill meddela alla själa om att vi fått barn men det tyckte hon var urlöjligt och hon gjorde faktiskt som hon ville? Inte värsta stora grejen, men med alla gravidhormoner o en grundirritation tog jag faktiskt rätt illa vid mig o sa bara minutrarna senare till sambon att jag ville åka hem.... Varför kan inte mitt barns födelse få vara något jag vill berätta om för alla nära o kära?

Oj förstår att du blev sur! Inte ok att nån annan än föräldrar annonserar födseln tycker jag!
  • Mildamilda
    Kpax skrev 2015-02-20 08:43:48 följande:

Jag tänkte på det här med besök och RS-virus.

Är det okej att be kompisar lämna sina barn hemma när de kommer och tittar på bebisen, eller är det bättre att säga nej till besök tills man tycker att det är okej även med barnen. Dels är jag rädd för RS, och dels blir det väldigt stökigt med barnen och våran hund, i alla fall i kombination med amningsstrul och sömnbrist tänker jag. Hur skulle ni göra, och vad skulle ni som vänner föredra?

Jag är glad att jag inte själv har barn sedan innan just för att vi slipper utsätta oss för smittor i onödan precis i början.

Ett förslag kan ju vara att man träffas utomhus, så gjorde vi när våra kompisar fick sitt andra barn (vi har en treåring som går på förskola). Sen när bebisen blivit nån månad så sågs vi hemma hos dem. Annars tycker jag att det räcker att hålla koll om de andra barnen är snoriga eller hängiga, då kan man ju undvika att ses. Och att undvika typ Ikea och köpcenter i början.
  • Mildamilda
    Kpax skrev 2015-02-20 11:55:22 följande:
    Hur länge undvek ni Ikea och liknande? Jag räknar med strulig amning och läckande blöjor, så det lär dröja innan jag vågar mig på det, men som sagt vill jag gärna hälsa på på jobbet, och där är det också mycket folk.
    Jag hälsade på mitt jobb när han var en månad, han är född i december, då längtade jag verkligen efter att få visa upp honom på jobbet! Kom inte ihåg hur länge vi undvek större butiker, men det var nog mer pga att jag var superstressad som nybliven mamma typ "tänk om han börjar gallskrika hysteriskt nu" och inte över förkylningsvirus.
  • Mildamilda
    snö 81 skrev 2015-02-21 10:03:49 följande:

Ni som har packat bebisens BB-väska - hur många ombyten har ni med till bebis?

Jag har packat mer än förra gången eftersom vi inte använde landstingets kläder mer än första timmarna. Sen blev det kissläckage och då var det aldrig tal om att få låna nya kläder?! Men det känns som att jag utvärderar innehållet typ varannan dag och undrar om det blir lagom :) Vet ju inte hur länge jag blir kvar heller, men minst ett dygn iaf. Beror på om dom hinner ge mig antibiotika eller inte (pga GBS tidigare i höst).

Gissar att det är lite "nervositet" inför förlossning som gör att jag går och pillar i sakerna hela tiden för det är ju ändå 28 dagar kvar ännu ;)

Vi har inte packat än men blir nog två bodys + byxor och ytterkläder. Om vi blir kvar längre får min sambo hämta mer. Tänker så även till mig. Vi var kvar tre nätter på bb när min son föddes och vi klädde på honom första gången när vi åkte hem. Behöver man stanna kvar längre om man inte hinner få antibiotika? Jag hade också gbs i höstas och ska få dropp. Fast sista kollen hade jag inga gbs...
  • Mildamilda

Vad har ni köpt för storlek på kläder till bebis? Blev så irriterad idag när alla bebiskläder jag ville köpa bara fanns i 44 eller 56, och inte 50. Har bara köpt en body, en byxa och en pyjamas. Vi har kvar kläder från min son men det är ju roligt att köpa lite nytt också. Kände mig jättekräsen ibutikerna...

• Mildamilda
    JhjärtaK skrev 2015-02-21 21:53:38 följande:
    Var någonstans var du där de hade mycket i stl 44, mina lär ju vara små så är nyfiken smile2.gif
    Jag såg på Kappahl, pyjamasar och bodys!
Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?