Inlägg från: Mildamilda |Visa alla inlägg
  • Mildamilda

BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?

Mimipig skrev 2015-03-21 16:27:03 följande:

Hjälp: Förlossningsbrev. Jag har inte skrivit något. Tänkte att jag ändå inte har några speciella önskemål, så det kan kvitta, men nu börjar jag bli fundersam. Ni som fött - hade ni några extra lyckade önskemål med, eller något ni önskar att ni skrivit? Och ni andra med såklart?

Vi skrev in i journalen något om viktigt med information om vad som händer, att jag kunde tänka mig testa detmesta inom smärtlindring men fundersam inför epidural. Nu gick allt så fort så vet inte om de läste ens, jag fick liksom säga mitt personnummer efteråt ; ).
  • Mildamilda
    Vikkan333 skrev 2015-03-21 16:32:54 följande:
    Jag har bara ett önskemål och det är varma handdukar vid krystningen och att bm coachar för minsta bristning
    Håller med, tyckte det var jättebra med dom varma handdukarna när det tryckte på! Om det blir nån mer gång ska jag be om det!
  • Mildamilda
    Nixe skrev 2015-03-21 16:51:35 följande:
    Tack så mycket för pepp! Känns så himla jobbigt bara nör man själv stått och amningstränat med bebisar och mammor på jobbet men så skiter det sig för en själv. Hoppas kunna ta upp ämnet på återbesöket imorn utan att bryta ihop totalt. Mitt vettiga jag finns ju där på insidan men dessa hormoner kör verkligen över mig helt!
    Här är en till överkörd av hormoner!! Hoppas det lättar för oss snart! Amningen funkar för mig men jag har så sjukt mkt mjölk, brösten är helt deformerade och onda!
  • Mildamilda
    SvanE skrev 2015-03-22 03:12:35 följande:

Ska läsa igen så fort jag kan! I torsdags bestämde vi oss tillslut för att åka in för en sovdos. Hann ut till bilen och värkarna gick från 1 på 10 min till tre på 10. Kom in och det fortsatte. Jag hade inte öppnat mig något alls sedan kollen 24h tidigare så låg fortfarande på 1,5cm. Valde att ta morfin och bricanyl och slumrade sedan igenom natten. På morgonen kom värkarna av sig själv och vid us. Vid 10 var jag öppen tre. Badade, lustgas, EDA och 15.19 är världens finaste lilla kille ute. Är supernöjd med förlossningen och känner att det gick bra utan att ha sovit så mycket. Men NU är jag trött och än så länge är han snäll :) 3776g, 53cm född v.40+4

Grattis !!
  • Mildamilda
    Smulan 89 skrev 2015-03-22 22:10:03 följande:
    Namn har varit klart sen många månader. Pojknamn redan innan jag ens var gravid.

Leon kanske? Är ju Noel baklänges. Min ena kille heter Leon, men lillebror säger Lilon =P
    Leon är jättefint! Tack för tips : )
  • Mildamilda
    tovemaja skrev 2015-03-24 07:35:51 följande:
    Är då avundsjuk! Fattar inte vad grabben håller på med? Han sover nästan 3 timmar i streck första passet men sedan vaknar han VARJE timme?? Som mest blir det 1,5 timmar men oftast en. Suck! Han sover i sitt babynest halva natten i alla fall.sovit bättre än igår! Alltid något!

Ni som liggammar, hur gör ni med rapningen? Folke somnar ju oftast mitt i en amning och det känns fel att väcka honom då... Men å andra sidan får han ont i magen och kräks då istället.. Så kluven.
    Jag har aldrig rapat honom. Behövs det?
  • Mildamilda

Ang. Mat, godis och vikt. Jag är jättehungrig och sugen på mat, fika, choklad allt möjligt NU efter graviditeten. Men kroppen ska ju producera mat till en liten bebis plus att man själv ska läka, återhämta sig och klara av det nya livet med mkt mindre sömn! Så jag kör på och äter vad jag vill nu ett tag. Med gott samvete.

• Mildamilda

Idag har vi lämnat vår 3-åring på dagis, vi tänkte att det vore kul för honom att träffa sina kompisar och så har de "gympa" på tisdagar. Som väntat har han reagerat på sitt lilla syskon, han är reserverad, ledsen och känslig. Det gör så ont i mammahjärtat. Lite som vad har vi gjort? Det i kombination med hormonerna och sömnbrist har lett till att jag känt mig så ledsen de senaste dagarna... Storebror har ju vaknat typ sex varje morgon, och jag har ingen ro att sova på dagen, känner att jag vill umgås med storebror då. Så idag tänker jag bara sova och ladda batterierna så mkt som möjligt. Hur har det gått för er andra som fått barn nr 2?

Svar på tråden BF Mars 2015! :) Någon som vill följas åt?